Jeukerige huid, waarom? (sporten in kou?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Jeukerige huid, waarom? (sporten in kou?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:08

Hoewel ik een heel gemakkelijke huid heb (zelden een puistje en over het algemeen gewoon glad en niet gevoelig), word ik vandaag gek van de jeuk. Op sommige plaatsen is het heel erg (polsen, enkels, hals), maar daar zit geen uitslag. Rond de knie wel en daar jeukt het een beetje.

Ik heb geen ander(e) wasmiddel/ douchefris/ bodylotion/ kleding/ beddengoed/ handdoeken/ voeding, of iets in die hoek. Wel heb ik gisteren in de kou hardgelopen. Dat was alweer een poosje geleden en voor de eerste keer sinds het koud is. Sinds het begin van de vorstperiode heb ik nergens last van en in het verleden was schaatsen, paardrijden, fietsen of een andere sport beoefenen in de kou in ieder geval nooit een probleem.

Dit topic heb ik ook even doorgeneusd, maar dat lijkt het me niet. Juist niet m`n tenen en vingers zijn gevoelig namelijk. [MW] Winterbenen!!

Iemand enig idee? Morgen ga ik iig even langs de huisarts.

Kimberly1990

Re: Jeukerige huid, waarom? (sporten in kou?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:08

Wanneer je huid droog is door de kou kun je ook verschrikkelijke jeuk krijgen.. Een keer in bad gaan met Balneum werkt daar heel goed tegen..

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:11

ik heb dit ook vaak op mijn ellebogen, zijkant van mijn Knieën. Het gaat erg jeuken en ik krijg er echt rode droge plekken van. Bij mij werkt het heel goed om er een flinke laag vochtinbrengende creme op te smeren. Ik hoop dat je er wat aan hebt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:42

[MW] ARGH! Jeuk!!!

Wss kan je je hier wel in vinden....een veel voorkomend probleem staan ook oplossingen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:45

Bedankt voor jullie tips, helemaal super! +:)+

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:24

ik heb het momenteel ook, door het droge en koude weer gaat bij mij alles jeuken. Vooral na het douchen, maar ik heb dan gewoon een droge huid dan, dus insmeren met een goede vochtinbrengende creme helpt dan :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:26

Een bad met Balneum Hermal doet wonderen!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:30

Wat heel heel heel erg goed werkt is als je onder de douche staat elke keer te switchen tussen koud en warm. Daar schrikt je huid van en zo verbeterd de doorbloeding. Een bad met balneum werkt alleen als je echt een droge huid hebt. En na jou verhaal gelezen te hebben lijkt me dat niet het geval. Ik kan het weten ik loop al mijn hele leven te kloten met mijn huid. Ik heb ongeveer hetzelfde als jij alleen dan zeer extreem...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:07

Chiqa schreef:
[MW] ARGH! Jeuk!!!

Wss kan je je hier wel in vinden....een veel voorkomend probleem staan ook oplossingen.

Omdat dit topic vrij recent is hier een slotje.