eye wish groeneveld, goede winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

eye wish groeneveld, goede winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:43

Zo langzamerhand ben ik weer toe aan een nieuwe bril 8-) Een paar jaar geleden heb ik eens een bril van de hans anders gehad, en dat was een regelrechte ramp. Ik heb nogal gecompliceerde glazen, en ik had dan ook de overtuiging dat ze verkeerd in het montuur zaten. Daarnaast was het montuur schots en scheef en veel te groot afgesteld. Na een boel geklaag, vele dagen hoofdpijn, en een verkoopster die me verzekerde dat het montuur prima was, en de glazen er in zaten zoals ze horen ben ik toch maar naar een echte onafhankelijke opticien geweest om de boel te laten controleren, en inderdaad, de sterkte klopte niet, en de cilinder was verkeerd ingezet.

Sindsdien koop ik eigenlijk altijd mijn brillen bij die onafhankelijke echte opticien (opticien " 't brilleke" in Nijverdal). Nou ben ik verhuisd, en loont het de moeite niet om nog weer daar heen te gaan: vanaf hier is het twee uur reizen. Ik ben eens rond gaan kijken, en bekeken hoe het met mijn verzekering zit, en Eye Wish groenenveld lijkt me een redelijk betrouwbare winkel hier in de buurt (beter dan de Hans Anders en de Pearle in ieder geval).

Nou vroeg ik me af of dit ook het niveau "brillenwinkel" is of dat dit ook echt goed opgeleide opticiens zijn, met verstand van zaken? En:
Of jullie me aanraden hier een bril te kopen?

Alvast bedankt voor de tips en adviezen :)

Yessy

Re: eye wish groeneveld, goede winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:46

Ik ben er fan van :j Ben toendertijd eerst bij perl geweest, die mensen joegen me de stuipen op het lijf (ik mocht echt niet meer autorijden zolang ik geen bril had!!!) terwijl ik alleen zo'n groen lichtje had moeten bekijken.

Toen toch maar naar eyewish geweest, die gaven me een uitgebreide meting gewoon met verschillende glazen voor m'n ogen, en daaruit bleek dat ik een cilinder van een kwart had en echt nog geen bril nodig had :)
Ga daar ook jaarlijks heen voor oogboldruk-test (of hoe noem je dat?) en wordt altijd prima en snel geholpen!

Kortom ik raad het aan!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:58

Mijn eerste bril kwam ook bij Hans Anders weg.
Het zicht was echt slecht, en ook tot hoofdpijn aan toe.

Dus uiteindelijk weer teruggegaan. Ogen opnieuw gemeten en toen had ik al een heel andere sterkte.
Hebben ze m'n glazen gemten, bleek er + 0.75 in te zitten IPV - 0.75. Ja dan kun je niet kijken he!
Het komt voor dat het zo hard omslaat bla bla bla. Ik had die bril voor autorijden en op het bord kijken, niet voor lezen sukkels!

Dus het was een fout van hun, maar ze wouden het niet echt toegeven. Nieuwe glazen erin laten zetten, maar deze spanning op het glas was verkeerd.

Daarna naar Pearle gegaan in Delfzijl (komt telkens goed uit de opticientest). Daar had ik inmiddels al -1.50, en kreeg een cilinder bij 1 glas.
Ik heb nog nooit zo scherp gezien!!

Eyewish groeneveld schijnt ook een goede zaakte zijn met gekwalificeerd personeel.
Ze moeten iig goed de tijd voor je nemen, en een uitgebreide test doen.

GabyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:15

Ik heb vandaag nog een test gedaan bij Eye wish Groeneveld, voor een bril. (Ik heb al lenzen, bril is voor erbij)
Ze deden eerst een groffe voormeting en daarna een uitgebreide meting (bij mij duurde dat zo'n 30 minuten) met een lensapparaat en letters, streepjes en kleurenafbeeldingen. Een goede opticien zal het niet erg vinden een bepaalde handeling als lens wisselen vaak te herhalen, vragen te beantwoorden, je op je gemak te stellen als je zenuwachtig bent, opte zoeken wat je terug kunt vragen aan de verzekering (vermits jij weet welk zorgpakket je hebt) en je op alle deals te wijzen. Bij 'Mijn' Eye wish Groeneveld doen ze dit allemaal. Ik ben super tevreden en ik zit er al jaren :).

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 15:45

Zo dat gaat snel :) Ik lees positieve dingen, dus dat is fijn :j Ik weet trouwens dat ik 130 euro van mijn zorgverzekering krijg, maar dan mag ik pas in januari (zo een hele week :oo := ) declareren i.v.m. de tweejaarlijkse termijn. Dus dat heb ikzelf al uitgezocht.

Weten jullie ook toevallig of het gediplomeerde opticiens zijn? Annastasia, jij geeft aan dat ze gekwalificeerd zijn, hoe weet je dat (als ik vragen mag)?

En hoe is de nazorg bij jullie gegaan (bijvoorbeeld bijstellen, of opnieuw stellen (na een val van je paard bijvoorbeeld), schroefjes aandraaien, mochten die speling geven in het montuur, etc.)?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de garanties?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:47

Schroefjes aandraaien is geen probleem, ik heb m'n zonnebril ervandaan en die verbouwen ze netjes als dat nodig is, dus dat zal met een gewone bril zeker het geval zijn!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:28

Waar ik ben geweest mocht alleen gecertificeerd personeel de oogmeting doen.
Als je een beetje nette zaak hebt, dan staat dit ook op de naambordjes.
Net als dat je bij bv de trekpleister bij mensen ziet staan gedipl. drogisterij.

Gelukkig nog niets met m'n bril gehad, dus dat kan ik je niet vertellen.
Moet wel zeggen dat ik de vergoeding VEEL te laag vindt in vergelijking met wat je aan zorgpremie betaald. En zeker met wat ik afneem per jaar aan zorg.
Moet zo'n beetje alles zelf betalen. (denk dat ik ook maar wanbetaler wordt)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:53

Ik ben ook erg tevreden met Eye wish. Ook voor mijn bril bij meerdere winkels geweest, maar ik werd daar toch niet zo fijn geholpen. Hans anders kwam heel commercieel op mij over, en de mensen waren weinig geinteresseerd, ook geen fijne sfeer in de winkel. De Pearle joeg mij ook de stuipen op het lijf.... overal bovenop, ik krege niet de kans een beetje rond te kijken en te denken, er werd vanalles geroepen en gezegd zonder goede argumentatie.

Eye wish helpt mij altijd erg goed. De mensen zijn altijd vriendelijk en proffesioneel, ze hebben altijd even tijd voor je. Kijken desnoods 100x je bril na als je het gevoel hebt dat hij niet goed is, iedere keer met evenveel geduld. Ik kan er altijd snel terecht, ze zijn erg zorgvuldig met alles en geven me altijd vele uitleg bij metingen en dergelijke. Ik ben laatst ook verhuisd, en de Eye wish in de nieuwe stad is net zo prettig als de vorige!

Ze herkenden mij ook gelijk nog toen ik na een half jaar weer kwam voor een meting, en wisten zelfs nog waar we het vorige keer over hadden gehad. Erg tevreden altijd!