Help, kaak uit de kom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

Help, kaak uit de kom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:18

Mijn kaak zit niet helemaal goed. Er zit ruimte tussen de gewrichten. Ik heb er sinds een paar weken last van. Ik voel bijvoorbeeld als ik mijn mond open, dat aan de rechterkant mijn kaak eerst opzij gaat en dan pas omhoog. Hij gaat niet recht omhoog, zoals aan de linkerkant. Had er niet veel last van, af en toe hoorde je bijvoorbeeld wel een paar keer knak ofzo als ik mijn mond dan open deed, maar dat was wel weer zo weg. Nu was ik net wat aan het eten en ik voel me kaak toch verschieten! Wat een vreselijk gevoel. Ik vond het best wel eng ook eigenlijk :o . Het deed erg pijn en echt een heel vervelend gevoel. Ik kan het niet zo goed uitleggen.. Maargoed, ik heb nog een klein beetje last van mijn oor en het is nu een stuk erger dan voorheen. Ik voel het erger opzij schieten en durf m'n mond amper open te doen := .

Iemand al eens meegemaakt of tips?

marimba

Re: Help, kaak uit de kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:20

huisarts met een bezoekje vereeren lijkt mij de beste optie

_Deco_

Uhm, bezoekje aan de huisarts? Als je kaak uit de kom is, of zo goed als, dat gaat het niet vanzelf weer terug..

Kirrr

een dokter? Via bokt ga je hier niet achterkomen denk ik

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:21

Oeh jeeetje. Ik heb al dik 2 jaar dat ik mn kaken kan knakken, en dat ze dat ook automatisch doen. Ik heb het nog nooit op slot gehad of uit de kom gehad gelukkig.

Mn tante heeft het wel gehad, met kauwgom kauwen, en die moest naar het ziekenhuis ervoor..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:22

ja naar de dokter.ws krijg je dan oefeningetjes mee om je kaakspieren te trainen zodat de boel steviger wordt die moet je voor de spiegel doen,rare bekken trekken[lachen voor de spiegel] :')

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:24

Als ik mijn onderkaak heen en weer beweegt kraakt deze ook (denk wel dat het enkel voor mezelf hoorbaar is). Maar als je echt
pijn hebt, zou ik inderdaad wel eens een bezoekje aan de dokter plegen.

Succes ermee!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:25

Mijn zus heeft ook speling in haar kaken. Dit kan je horen als ze eet. Bij haar schiet ie vaak op slot. Dus eigenlijk ook uit de kom.
Ze weet hoe die weer van het slot moet :P haha maar heeft er daarna echt wel een week last van.
Idd een bezoekje aan de HA

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:32

Oké, maar wat kan de dokter er verder aan doen, want het lijkt mij dat ze niet meer kunnen doen dan hem weer terug zetten?
En hij is niet uit de kom.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:34

Dat knakkende geluid wordt veroorzaakt door dat je kaakkopje voorbij de discus schiet.

Ik heb dit ook gehad, heel plotseling. Daardoor ging ik klemmen met mijn kaak en kreeg ik verschrikkelijke pijn. Een kennis opgebeld die orthodontist is en die heeft een fysiotherapeut opgezocht waar ik toen naar toe ben gegaan. Die gaat je spieren zo masseren dat ze dichter bij een oorspronkelijk lengte/sterkte komt. Ze spier is waarschijnlijk verrekt en heeft daarom moeite om het allemaal goed bij elkaar te houden. Heeft wel geholpen, maar de 'knak' is er nog steeds. Doet geen pijn meer.

In jouw geval zal ik dus de HA of orthodontist bellen en je niet zomaar laten afscheppen met 'het komt wel goed in een paar dagen'. Komt je kaak op slot te zitten, dan moet hij zo snel mogelijk los komen anders gaan het verkleven en ben je verder van huis.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:52

Ik ken iemand die altijd zijn kaak naar vore moet trekken na het gapen, anders schiet ie niet terug in het gewricht. Ziet er wel grappig uit. Is totaal niet gevaarlijk volgens mij. Je moet alleen ff een maniertje vinden als ie er uit is geschoten om hem terug te krijgen. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:10

Heb hier vroeger ook veel last van gehad en nu sinds een half jaar weer. Dan luxeerd m'n kaak idd ook af en toe en schiet hij ook weer terug. En dan kan ik m'n onderkaak niet meer naar voren doen en amper kauwen enzo.
Naar de HA, geweest foto's laten maken, bij de kaakchirurg geweest en er bleek iets mis met de meniscus van m'n kaak (ja die heb je dus niet alleen in je knie schijnt :+).
Alleen deed de kaakchirurg er verder niets mee, hij luisterde niet echt naar m'n verhaal en zei dat ik geen appels meer moest afbijten :+ Toen ik vertelde dat ik dat al nooit doe, omdat ik ze simpelweg niet eet, was het antwoord 'nee, inderdaad geen appels meer afbijten dus'
M'n klachten zijn nu draaglijk en het heeft toch geen zin om er weer mee heen te gaan.