Al weken spierpijn - hele lichaam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Al weken spierpijn - hele lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 12:58

Ik hoop dat de titel een beetje duidelijk is. :o

Ik heb nog nooit een topic op MW geopend, maar nu heb ik er toch even behoefte aan.

Ik heb namelijk sinds een aantal weken spierpijn. Elke dag heb ik wel ergens spierpijn, terwijl ik niks bijzonders doe. In mijn benen, armen, schouders, nek, rug, en ga zo maar door. Bijna elke dag wel ergens anders, alleen in mijn rug en linkerbil heb ik al weken last.
Ik wordt er een beetje zat van.

Ik ben 19, nooit problemen met mijn gezondheid. Wel snel een klein beetje grieperig, maar ach, prima mee te leven.
Ben redelijk sportief, goede conditie, doe de opleiding Fysiotherapie en ben daar ook gecheckt op triggerpoints in de klas, maar ik was de enige waar we geen triggerpoints konden vinden (zijn wel studenten, dus misschien niet heel goed, maar het zegt wel wat).
Een paar weken geleden begon de spierpijn dus, en iedereen zei dat het wel griep zou zijn.
Maar nu twijfel ik daar toch aan.. Ik heb geen koorts denk ik, ben verder ook niet ziek.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken, is dat mijn hartslag iets sneller is dan normaal, maar dat is nu al minder geworden en ik weet niet of het hiermee te maken heeft. (Kan misschien duiden op koorts, maar ik heb niet het gevoel dat ik koorts heb, of heb gehad)

Ook heb ik die weken al last van mijn rug, wat ik nooit eerder heb gehad.

Heeft iemand hetzelfde of weten jullie wat het kan zijn?
Ik zit eraan te denken om toch de huisarts te bellen, maar weet niet of het zinvol is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:06

Heb je al eens overwogen om wat vitamine pillen te slikken, een tijdje? Kan best zijn dat je (tijdelijk) iets tekort komt kwa voeding.
Bij mij knapt 'algehele mallaise' vaak na 3 dagen Supradyn Forte snel op.

Is voor jou wellicht het proberen waard. Kan je altijd aan het eind van de week alsnog de HA bellen, mocht het niet baten.

Retlaw

Re: Al weken spierpijn - hele lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:09

inderdaad, misschien extra vitamines?
en je huisarts raadplegen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:11

Ik zou sowieso even de huisarts bellen. Ik had min of meer dezelfde klachten, gewoon het gevoel alsof ik herstellende was van een zware griep, maar ik was niet ziek geweest, werd niet ziek, maar het ging ook niet beter. Ook mijn hart deed raar. Uiteindelijk bleek mijn B12 gehalte zo laag te zijn dat ze het niet eens meer konden meten..... En als je B12 zo laag is, helpen vitamine pillen je ook niet, omdat je het gewoon niet opneemt.

Het hoeft uiteraard geen B12 tekort te zijn, het kan nog zoveel meer zijn. Maar de kans dat er iets aan de hand is lijkt mij wel aannemelijk, aangezien het al een aantal weken duurt. Gewoon even laten controleren dus!

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:25

Misschien verhoogte cortisol (hormoon) Cortisol zorgt er voor dat je de spieren activeert en pompt er glucose in. Weet niet zeker of het glucose is, kan ook ander verbrandings product zijn. Dan krijgt je enorm spierpijn/spierspanning. Heb je ook veel stress de laatste tijd?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:27

Slaap je in een andere houding dan normaal? Juist wisselend? Of lig je ineens de hele nacht in dezelfde houding??

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:33

Heb je veel last van (psychische) stress? Want dat kan ook de oorzaak zijn van dit soort klachten. Stress werkt inderdaad in op je hormoon huishouding en zo ook op de stofwisseling. Daarnaast kun je (onbewust) uit spanning je spieren aanspannen. Als je dat lang genoeg doet, kun je er ook behoorlijk spierpijn van krijgen, zonder te weten dat je dat doet.

Even langs de huisarts voor een bloedproefje, of het toch niet een virusje of een tekort is. Die kan je anders ook vertellen wat het dan zou kunnen zijn, wij kunnen alleen speculeren/gokken.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 28-12-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:37

Ik heb precies hetzelfde en ook erge pijn aan mijn voeten. Klinkt stom maar het doet echt pijn.
De pijn in mijn nek trekt door naar mijn hoofd. Ook heb ik veel rugpijn en pijn aan mijn voeten.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:39

ik zou bloed laten prikken, en zeker de nierwaarden laten controleren!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:42

Ik zou toch echt even de huisarts bellen hoor zeker als je hartslag wat te hoog is, hier zitten toch geen artsen op dit forum, althans dat neem ik aan, meid toch het gaat om je gezondheid, kom op zeg, bellen hoor.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:36

Als ik jou was, zou ik voor de zekerheid eerst toch de huisarts bellen. En misschien toch even kijken of je koorts hebt

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:41

Mijn moeder had ook last van spierpijn in haar rug & bil. Sinds voor de zomervakantie heeft ze deze klachten al. Hier gaat het om een hernia, dus naar de huisarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:45

Even bloedprikken..
Miss is je kalium heel laag.
Dat kan heel gevaarlijk zijn!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:44

Super bedankt allemaal!
Ik ben al begonnen met vitamines, als het blijft aanhouden ga ik naar de huisarts.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:45

Verstandig denk ik :j

Maarre, wat zijn triggerpoints? :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:12