Ik hoop dat jullie de titel van mijn topic ergens herkennen?
Ik heb dit namelijk, om even te illustreren met een google image:
Het zit op mijn buik en op m'n rug, althans daar is het jaren geleden begonnen.
Ik dacht zelf aan een verkeerde vervelling indertijd en er niet veel meer naar omgekeken.
De jaren daarna heb ik niet echt een bijzondere vakantie gehad en naar mijn idee niet genoeg zon gezien om die vervelde delen bij te laten bruinen.
Verkeerde conclusie, zo bleek na een vakantie in Zuid Frankrijk, met héél veel zon! Wat google-werk leverde op dat ik PV zou hebben, braaf Selsun gekocht en gesmeerd. Maar dat heeft niet geholpen.
In Maart afgelopen jaar de stap genomen en naar de dokter gegaan. Deze constateerde (samen met een dokter in opleiding) dat ik PV heb, ik kreeg er een kuur voor en moest na een maand op controle komen. Bij de controle werden er foto's gemaakt en gingen deze naar een dermatoloog. Toen ik belde voor de resultaten kreeg ik te horen dat het de goede kant op ging, dat het nog zeker enkele maanden zou kunnen duren voordat het weg was, maar de huid was rustiger en ik moest maar flink in de zon gaan zitten.
Dat was niet tegen dovemansoren gezegd natuurlijk, elke zonnestraal was voor mij. En het kleurde ook echt bij!
Natuurlijk is Nederland niet genoeg en hoopte ik in Spanje mijn laatste vlekjes weg te werken.
Helaas, ik werd gigantisch teleurgesteld
Mijn bruine kleurtje is redelijk verdwenen en de vlekken zijn heerlijk duidelijk, uitgebreid tot boven m'n borsten (dat wat bruin is, ik ben geen topless zonnebaadster) en bij m'n oksels.
Op 25 november had ik weer een afspraak gemaakt, omdat ik het heel erg vervelend vindt, en kwam terecht bij wat toen de dokter in opleiding was. Inmiddels was er een bruin plekje op m'n borst verschenen, wat er jeukte. Volgens haar was dit eczeem en daar heb ik dus ook een zalfje voor (hydrocortison (?), maar het helpt voor geen meter). Ze zij ook dat er waarschijnlijk niets gedaan kon worden aan mijn PV, maar ze heeft wel weer foto's gemaakt en deze naar de dermatoloog gestuurd.
Ook deze zei dat er niets aan gedaan kon worden en dat ik gewoon moest afwachten. Het zou enkele maanden kunnen duren.
Terwijl ik toch duidelijk heb gezien dat het erger is geworden.
Wat moet ik hier nu mee? PV breidt heel gemakkelijk uit, eens de bacterie terug is.
Zijn hier ook PV-ers die er wel vanaf zijn gekomen?
Ik word er behoorlijk verdrietig van, als ik naar m'n eigen lichaam kijk namelijk...
Ik lijk gewoon een dalmatiër in bikini...
Mijn HA zei toen dat we er iets heftigers tegenaan moesten gooien, vandaar die ab-kuur. Hielp goed, want na 3 maanden was mijn huid hersteld en ik dacht ervan af te zijn.
Helaas moet ik mezelf af en toe met bodylotion insmeren, want ik heb een vrij droge huid.

Dat was overigens op m'n rug.