Ongelofelijke jeuk op onderbenen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

Ongelofelijke jeuk op onderbenen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 21:19

Ik heb het al jaren. Ik heb last van een nare jeuk op mijn kuiten, in tijden dat het erg is reikt het ook wat verder, in mijn knieholtes en bovenbenen. Ik heb van mijzelf al een gevoelige huid, maar mijn kuiten zitten vol met open en rode plekjes. "niet aan krabbelen" Zegt mijn moeder dan :+
Tja, ik probeer het, maar het is echt heel moeilijk. Het is een tintelende, zeurende jeuk. En ik heb het ook nergens anders dan op mijn onderbenen.

In die tijd ben ik naar dokters gegaan, boeken ingekeken en naar natuurdokters gegaan. Er is meerdere malen bloed afgenomen, getest op allergie, hormonenzalfjes gesmeerd, naaldjes geprikt en doorgemeten. Zelf hebben we ander/geen wasverzachter geprobeerd, vrijwel geen melk en suiker (suiker ben ik atlijd gevoelig voor geweest, melk is heel onze familie allergisch voor) -dit doe ik nog steeds-, tijdje van de soja af, vaker dan normaal het beddengoed verschonen, allerlei bodylotions ... Geen allergie en de laatste natuurdokter zei mij dat ik moest ontgiften. Nu, ik aan het ontgiften. Het leek succesvol in het begin, voor 2 weken, maar het kwam weer even hard terug zoals het er was (en ik zit nog steeds aan de ontgifting, dus ik heb het ook niet meteen opgegeven hoor :) )

Ene keer erger dan de andere keer, en nu zit ik hier weer .... Ik heb er echt ongelofelijke last van (het droge weer van nu, of juist het broeierige van de zomer maakt het nog erger dan normaal) en mooi vind ik mijn benen ook niet meer.

Wie heeft er het middel wat mijn jeuk kan verminderen? :D
Of heb ik gewoon last van aangetaste beenzenuwen? :')

Jolliegirl

Re: Ongelofelijke jeuk op onderbenen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:20

uiercreme? :D
of veel vet :j

hielp bij mij, nmergens last meer van :)
wek regelmatig insmeren, en je benen niet teveel met zeep wassen, dat maakt droog.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:21

Scheer je je benen ook? Hoe?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:25

heel herkenbaar! Mijn HA kwam alleen met cortisonzalfjes wat geen barst hielp, en heeft me nu doorverwezen naar de dermatoloog. Maar ik ben inmiddels bij een osteopaat geweest die met een wat wazig verhaal kwam, maar na een behandeling is het echt veel minder geworden en ik verwacht dat het met een paar weken weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:05

Probeer eens gewoon Sudocrème?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:10

Heb jij geen chronische eczeem? Eczeem zit namelijk ook in je bloed, waardoor het vaak terugkomt of blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:13