Huisvrouweneczeem!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brookers

Huisvrouweneczeem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:30

Ik heb geen eigen huis, ik hou niet van poetsen, maar toch heb ik het: huisvrouweneczeem! (denk ik)

Ik werk intussen al bijna 2 jaar in de horeca, waar natuurlijk ook veel gespoeld wordt. Intussen ben ik er achter dat ik niet direct allergisch ben voor de spoeltabletten, want ik krijg pas last van rode vlekjes en bultjes (eczeem dus denk ik) als ik 2 nachten achter elkaar gewerkt heb. Zeker als ik dan thuis ook nog moet afwassen is t heel erg.
Wat het is? Het lijkt op een soort van eczeem op mn handen, mn handen blijven ontzettend droog, eerst komen er allemaal kleine rode bultjes en blaasjes, en later dorgen deze weer uit..
Een vriendin van me dacht dat het huisvrouweneczeem was, kan dit?

Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben?
Moet ik hier nou weer voor naar de dokter voor een of ander smeerseltje, of weten jullie zo ook een huistuinenkeuken oplossing?
(niet meer spoelen is geen optie ;) )

Groetjes!

_Tara_

Re: Huisvrouweneczeem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:36

Handschoenen dragen als je afwast? Denk dat dat wel al helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:48

Dat zou heel goed kunnen. Ik ben huishoudelijke hulp en had er ook last van. De oplossing was voor mij simpel, ik draag nu altijd handschoenen tijdens het werk en heb nergens meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:53

Als je achter de bar staat kun je geen handschoenen aantrekken elke keer dat je een glas spoelt.
Misschien toch ff overleggen op het werk of er andere spoeltabletten gebruikt kunnen worden? Misschien even experimenteren of er een soort is waar je wel tegen kan? Kwestie van even de vertegenwoordiger van de leverancier bellen, probleem uitleggen en het hem op laten lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:56

Sonja, het probleem kan ook door water/vocht komen, in dat geval maken andere spoeltabletten geen verschil. Proberen kan natuurlijk geen kwaad, maar het hoeft geen oplossing te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:57

Ja dat is waar, als je het water danwel het hoge vochtgehalte niet goed verdraagt heb je ook een probleem. Ik heb idd ook wel eens een vriendinnetje gehad die een soort van allergisch voor warm water was. De arme meid douchte elke dag rillend bijna koud.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 19:13

Bedankt voor de snelle reacties!
Handschoenen op het werk dragen werkt niet op een stapavond, met het afwassen thuis wel, heb ze al gehaald :D
Ik denk dat t voornamelijk komt door het veel werken met water..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:52

Kun je niet een wat vetter verzorgingsproduct voor de rug van je handen gebruiken op je werkdagen?