Amandelen Ontstoken... wie nog meer??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

Amandelen Ontstoken... wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:47

Tja, sinds gisteren erg last van mijn keel gekregen..
Maar vandaag is het wel erg, constante pijn achter in me keel, en net alsof je keel dicht geknepen word.

Dus ja, even na zitten denken, en toen d8 ik.. HÉ, mijn amandelen zijn er nog niet uit..
Dus heb ik even op internet gezocht hoe dat eruit zag, en net even voor de spiegel zitten kijken..
En ja hoor...!! amandelen ontstoken, grote huig, gevoel van een dikke keel, niet slikken en praten..
Lekker voor de kerst... ;(

Morgen maar ff naar de dokter..
Hebben jullie het ook? nog ervaringen? :o

Mars

Re: Amandelen Ontstoken... wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:16

Ik zou me niet te snel zorgen maken, ik heb van de week precies hetzelfde gehad. Gevoel van dikke keel, moeilijk slikken, pijn, koorts... Was een stevig griepvirusje, er heerst genoeg dus het hoeven niet per se je amandelen te zijn :)
Maar het is goed dat je even naar de HA gaat, dan heb je zekerheid :j

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 08:51

Jep, ik ook. Maak me er niet druk om, ik heb dit bijna maandelijks.
Gezond eten, eachina-force druppels om het uur en een ibuprofen.
Hopelijk is het bij jou en mij, snel voorbij! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 09:03

Ik ken het.. Ben een paar jaar geleden geopereerd aan mijn amandelen omdat ik chronische angina had. Daarna nooit meer last gehad (wat logisch is zonder amandelen ;) ) tot verleden week.. hele dikke keel, niet kunnen slikken zelfde symptomen als met angina.. ook wit met rode aanslag op de plek waar man amandelen hebben gezeten.. Wat een ellende.. heb vandaag minder moeite met slikken maar voel wel weer koorts opzetten... fijne kerst..

Nou heel veel beterschap voor de gedupeerde ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 09:20

Ik heb hetzelfde gehad
Ben afgelopen dinsdag voor het eerst weer naar buiten geweest na 2 weken (Eerst mex griep, maandag geen griep meer, dinsdag ben ik heel even naar mijn paard geweest! Volgende dag liep ik met zooooo'n keel, zat ik nóg een week binnen!

Waterijsjes eten heeft bij mij echt heel erg geholpen! Heb zaterdag en zondag 2 dozen raketjes op ( :o) en het verzachtte wel!

Zuivelproducten maken je slijm, ook in je keel, dikker..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 09:25

Ik heb het nou al 2 keer in 2 maanden tijd, nu weer maar valt nu gelukkig mee. Ik moest zowieso een paar keer naar de dokter en die heeft ook gezegt dat mn keel geirriteerd was, maar mijn neus en keel amadelen zijn al weggehaald

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:45

Ik heb het ook gehad toen ik Pfeiffer had, gadver, wat was dat ranzig! Vieze smaak in m'n mond, reusachtig opgezette amandelen met nog maar een klein spleetje ruimte tussen. Kon amper slikken, laat staan praten of eten... Ik ben toen op 2 weken tijd 5 kg afgevallen. En de dokter kon er niets aan doen want ja, 't is viraal hè, "ziek maar ff uit" -O-

Probeer eens wat koude dingen te eten (bv. een ijsje, desnoods op een ijsblokje zuigen), dat ontzwelt :j

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:48

Ik had het elke winter meerdere keer totdat afgelopen februari mijn amandelen eruit zijn gehaald.. Geen keelpijn meer en zelfs nog niet eens verkouden! :D

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:55

Mientjeuh schreef:
Ik heb het ook gehad toen ik Pfeiffer had, gadver, wat was dat ranzig! Vieze smaak in m'n mond, reusachtig opgezette amandelen met nog maar een klein spleetje ruimte tussen. Kon amper slikken, laat staan praten of eten... Ik ben toen op 2 weken tijd 5 kg afgevallen. En de dokter kon er niets aan doen want ja, 't is viraal hè, "ziek maar ff uit" -O-

Probeer eens wat koude dingen te eten (bv. een ijsje, desnoods op een ijsblokje zuigen), dat ontzwelt :j

Dit heb ik precies gehad! Alleen bij mij hield het aan, gister dus geopereerd aan mijn amandelen. Goedkope kerst voor mij.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:57

Ik heb vaak ontstoken amandelen.
Ijsje eten helpt tegen de dikke huig, verder gorgelen met zout water, zodat het vuil 'uit' je amandelen gaat..
Ik heb dit ook wanneer ik veel inaanraking ben geweest met huisstofmijt, waar ik allergisch voor ben, dan helpt antihistamine goed

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:59

ik had op een gegeven moment elke maand zulke dikke amandelen dat ik zowat stikte, en niet kon slikken en praten.
ik heb ze er toen uit laten halen, de pijn na de operatie vond ik beter te verdragen dan de keelpijn als de amandelen opgezet waren,
en sindsdien nergens meer last van!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:10

mijn amandellen zijn er nu 3 maand uit..

heb 4x keelontsteking achter mekaar gehad in ongeveer 2 maand tijd.. na elke ontsteking 2weken antibiotica gehad was het 2 dagen over kwam het weer terug..
bacterie opgelopen op salou...
dus ze moesten er zo snel mogelijk uit bij mij.. maar ik heb er profijt van, ben nu (klopt snel af) niet meer ziek geweest.

maar idd, geen melkproducten drinken.. want krijg je extra slijmvorming van..

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:52

Ik heb het ook 2 jaar lang gehad, heb je het vaker? en ben je ook vaak moe en hangerig zonder enige inspanning?
Als je dat heb, zou je een keer naar de ha kunnen gaan, en bespreken of je amandelen eruit moeten.
Ik heb de operatie toevallig 2.5 week geleden gedaan, en ben nu nog een klein beetje herstellende, en hoop dat het blijvend resultaat heeft :).

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:36

Al een tijdje niet op bokt gezeten ivm een hele drukke tijd... Nu na een week is het nog niet over, savonds benauwd, overdag pijnlijke keel, en druk in me keel... Maar ja, het is al ietsjes beter dan dat het was.. Mijn amandelen waren wel degelijk ontstoken, daar is geen twijfel over mogenlijk, nu is alleen de vraag, voor hoelang blijven ze zitten :P

In de herfst vakantie had ik ook keel ontsteking,en nu dus weer... Dat lijkt mij niet zo'n goed teken. Mijn arts is op vakantie, dus ik heb het uit moeten zingen met waterijs, en ibuprofen ;) volgende keer, mogen ze er van mij meteen uit :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:38

Mijn amandelen waren ontstoken als het begin van Pfeiffer (Meesten krijgen een keel ontsteken, bij mij waren mijn amandelen flink opgezwollen) Ben je daar al voor geprikt?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:39

Amandelen hoeven er niet altijd direct uit.
Bij mij zijn ze terug gegroeid (gebeurd bij 1 op de 10.000 mensen) en zijn ook geregeld ontstoken.
Maar ze hoeven er nu nog niet uit. Als het nogmaals gebeurd wordt ik wel door verwezen.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:51

Nee, daar ben ik niet op geprikt..
Maar als het nog een keer gebeurd, dan ga ik er even achter aan ;)