Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Equidea schreef:Waarom kun je niet langs de dokter om te kijken of je vruchtbaar bent?
Geloof dat ze daar hele testen voor hebben oid?
Ik ben zelf daarvoor ook naar de huisarts geweest maar ben niet gestest, ik werd namelijk ook al een jaar niet meer ongesteld (secundaire ammenoroe... maar dan zonder spelfouten).
Ik was op dat moment ook niet meer vruchtbaar (tijdelijk) volgens mijn HA, 2 maanden later was ik zwanger.
Blingh schreef:Equidea schreef:Waarom kun je niet langs de dokter om te kijken of je vruchtbaar bent?
Geloof dat ze daar hele testen voor hebben oid?
Ik ben zelf daarvoor ook naar de huisarts geweest maar ben niet gestest, ik werd namelijk ook al een jaar niet meer ongesteld (secundaire ammenoroe... maar dan zonder spelfouten).
Ik was op dat moment ook niet meer vruchtbaar (tijdelijk) volgens mijn HA, 2 maanden later was ik zwanger.
Omdat hij niet zomaar een test doet om te kijken of ik vruchtbaar ben of niet. Hij wil het eigenlijk pas doen als we een kinderwens hebben. Ik ben ook pas 22
Citaat:Omdat hij niet zomaar een test doet om te kijken of ik vruchtbaar ben of niet. Hij wil het eigenlijk pas doen als we een kinderwens hebben. Ik ben ook pas 22

jodi schreef:Citaat:Omdat hij niet zomaar een test doet om te kijken of ik vruchtbaar ben of niet. Hij wil het eigenlijk pas doen als we een kinderwens hebben. Ik ben ook pas 22
Als je er NU mee zit wil dat zeggen dat je (stiekem) aan kinderen denkt.
en mocht je evt onvruchtbaar blijken,scheelt het je ook nog eens een hoop voorbehoedsmiddelgeslik(?)

Lisette03 schreef:ik snap idd dat je daar toch bang voor bent en het liever gelijk wilt weten. Ik zie dat je in Tilburg woont, je zou altijd eens in Belgie naar een goede vruchtbaarheidskliniek kunnen gaan (even kijken of je verzekering dat dekt, vaak wel) daar kunnen ze dat sowieso voor je controleren en dan doen ze een stuk minder moeilijk dan in NLD![]()
ik weet evt een goede kliniek voor je waar ik zelf kom, gyn van die kliniek werkt ook in az klina (academisch ziekenhuis brasschaat)
Je hoeft alleen maar 2 keer bloed te laten prikken. Ze kijken hoe lang je cyclus is, dan prikken ze vlak de "normale" eisprong je bloed en dan op de 17e dag. Dan kunnen ze namelijk aan je bloed zien of er een eisprong is geweest. Zitten er genoeg hormomen in je bloed dan hoef je verder geen onderzoek, is dit niet het geval dan kan je jezelf altijd verder laten onderzoeken.
)