Stoppen of verder gaan met deze medicijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje3_

Stoppen of verder gaan met deze medicijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 12:39

Beste bokkers,

Al mijn hele leven lijd ik aan dwangneurose, dit zijn handelingen die je moet uitvoeren van jezelf, deze kan je niet stoppen zonder psychologische hulp of medicijnen.

In augustus durfde ik er voor uit te komen dat ik dit had, ik heb gespreken gevoerd met de dokter en uiteindelijk werd ik naar een psycholoog gestuurd, alleen was er voorlopig geen plek voor mij.

Nu zitten we in december en mijn dwanghandelingen werden alleen maar erger en erger, ik deed gewoon niks meer ik bleef maar lang in bed liggen omdat ik dan tenminste nergens last van had.

Vorige week vrijdag was voor mij de druppel dit kon zo niet verder ik werd gewoon echt gek van mezelf, dus ben ik vrijdag weer naar de dokter gegaan.

De dokter vertelde dat ik depressief werd van mijn dwanghandelingen, en was ik dus depressief en ik had dwangneurose, hier kreeg ik medicijnen voor omdat ik voorlopig toch geen psychologische hulp kreeg.

Ik ben met de medicijnen Clomipramine naar huis gegaan deze moet ik een keer per dag slikken, maar nu voel ik me toch niet goed bij deze medicijnen.

Ik ben wel een veel gelukkiger mens, iedereen merkt aan mij dat ik veel vrolijker ben en veel meer wil doen, ik ga stukjes wandelen en ik ben veel gezelliger etc.

Maar nu het volgende, ik ben gewoon bijna elke dag wel duizelig of misselijk, ik kan moeilijk plassen, heb een gigantische droge mond, ik heb geen eet lust meer, ik ben inmiddels in deze korte periode 3 kilo afgevallen, en ik heb gewoon een heel traag reactie vermogen.

Ik moet 28 december terug naar de dokter om te vertellen of ik er wel of niet mee door wil gaan, maar ik twijfel dus gigantisch.
Laatst bijgewerkt door Paardje3_ op 23-12-09 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

CM_

Re: Stoppen of verder gaan met deze medicijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:42

Hoelang ben je er nu mee bezig?

Medicatie als deze werken pas na minimaal 6 weken slikken.
Eerder hebben ze voornamelijk bijwerkingen en geen effect.

Waardeloos dat je pas in Mei terecht kan, kun je niet eerder terecht bij een Haptotherapeut?

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 12:44

CM_ schreef:
Hoelang ben je er nu mee bezig?

Medicatie als deze werken pas na minimaal 6 weken slikken.
Eerder hebben ze voornamelijk bijwerkingen en geen effect.

Waardeloos dat je pas in Mei terecht kan, kun je niet eerder terecht bij een Haptotherapeut?

Na 6 weken merk je inderdaad pas dat de dwanghandelingen afzwakken, maar voor nu merk ik al wel dat ik gelukkiger in het leven sta.
Ik heb de dokter nog niet gesproken over een Haptotherapeut.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:50

Lastig lastig, het is nooit makkelijk met antidepressiva. De bijwerkingen zijn eigenlijk altijd ontzettend naar. Het kan daarna beter gaan maar ook niet. Misschien zou je met je HA kunnen bespreken over een andere antidepressiva.
Zolang je er niet suïcidaal van wordt of ernstige lichamelijke klachten van krijgt, zou ik afwachten tot 28 dec.
(ik had zelf de eerste weken het gevoel dat ik een pepmiddel had genomen, droge mond idd, slecht slapen)

En op 28 december ook gelijk vragen of het afspraak met psycholoog niet eerder kan, of zoek anders een andere soort therapie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:51

Hapto heb je geen verwijzing voor nodig.

Is een therapie die wss voor deze klachten wel een goede steun in de rug kan zijn.

Ik zou gewoon open kaart spelen bij de arts en zeggen wat je denkt van de bijwerkingen, maar de bijwerkingen zijn gewoon de eerste weken zwaar.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:55

Weet je, vanaf vorige week vrijdag is nog niet eens een week. Ik neem aan dat de dokter je ingelicht heeft over mogelijke bijwerkingen en bijwerkingen waarbij doorgaan met gebruik wordt afgeraden?

Als je maandag weer een afspraak hebt, kun je beter voor die paar dagen nog even doorgaan. Dan kun je overleggen met de arts en misschien merk je al dat de eerste bijwerkingen minder wordt. Tenzij de bijwerkingen echt onhoudbaar zijn, maar die indruk krijg ik eerlijk gezegd niet uit je post. Succes in ieder geval!

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 12:56

Inderdaad slecht slapen speelt ook een zeer grote rol.

Ik ga wel gewoon afwachten tot 28 december, en dan vraag ik of er ook andere medicijnen zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:57

Slecht slapen is echt vreselijk i.m.o, het verpest echt je hele nacht.
Zet hem op!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:14

Kan de HA je niet met spoed naar een psycholog sturen?

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:12

MSQuincyTE schreef:
Kan de HA je niet met spoed naar een psycholog sturen?

Dat gaat hij inderdaad ook doen als deze medicijnen toch niet goed zouden zijn.

Maandag moet ik naar de huisarts toe en dan ga ik toch even vertellen hoe en wat, ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:23

Je zegt dat je nu wat beter in het leven staat. je hebt de medicatie nog maar een week. veel bijwerkingen stoppen pas vaak na een paar weken en soms pas na een paar maanden. bij clomipramine kan het wel 2-3 maanden duren voordat de boel een beetje stabiel wordt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:56

Paardje3_ ik hoop voor je dat hij dat gaat doen je met spoed daar heen sturen

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:06

Bespreken met arts over bijwerkingen. Deze worden meestal minder na paar maanden. Maar ze werken blijkbaar wel dus dat is een goed teken. Ik zit nu 3 mnd aan medicijnen en heb bijna geen last meer van bijwerkingen en ben een gelukkiger mens. Sterkte en goed dat je er wat aan gaat doen. Het zal niet makkelijk zijn maar geloof me als je er over een jaar vanaf bent ben je heel gelukkig! Ga zo door en ben gewoon eerlijk daar ga je veel mee bereiken voor jeElf.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:12

Ik denk zelf dat je het nog even af moet wachten. Maar goed, als ik het zelf zou zijn geweest zou ik accuut zijn gestopt met die dingen, want zodra iets me misselijk maakt is het over voor mij.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:25

Ik denk dat je gewoon nog even moet doorzetten. De bijwerkingen nemen vanzelf af. Ik weet dat het niet meevalt, want ik ben ook bezig met ophogen. (daarvoor 3 jaar stabiele mg). Er gebeurt heel wat met je lijf als je begint met die medicatie, maar het kan het proberen waard zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:21

moeilijke keuze, maar de ts had eigenlijk maar 1 probleem, en dat was/is dwangneurose, ze heeft opzich de zware medicatie dus niet nodig... omdat er zo snel geen oplossing is word je dus maar vol gestopt met die troep ik vind dat eigenlijk best schandalig, ik zou het toch echt melden :j

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:16

Ik heb ook verleden met anti dipjes. De HA gooit er heel snel van die troep in. Ik zou nu wel doorzetten, anders heb je een week voor niets geinvesteert. De bijwerkingen gaan vaak wel over, als het alleen maar erger word zou ik wel stoppen . Maar ik zou zeggen, ga vet in therapie, cognitieve therapie, of creative. Daar heb je denk ik 1000x meer aan. Echt het leven kan ff donker aanvoelen, maar het word altijd weer beter! En je kunt de boel onderdrukken met pillen, maar dan krijg je nooit inzicht over je kwaal. Dat is mijn mening dan ;) Ieder moet zijn eigen pad vinden, dus heel veel succes!!!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:22

En hoe is het bij de HA gegaan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:25

Lastig, maar ik zou met je HA overleggen of hij geen andere medicatie heeft, soms werkt een medicijn gewoon niet prettig, terwijl iets soortgelijks wel helpt zonder bijwerkingen.