's ochtends misselijk/ brandend maagzuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

's ochtends misselijk/ brandend maagzuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 05:39

Ik heb sinds een paar weken ontzettend last van misselijkheid en brandend maagzuur als ik wakker wordt.
Gelukkig blijft het vooral bij het gevoel, maar soms gaat het tot kokhalzen aan toe :? (gelukkig niet tot overgeven)

Meestal als ik wat gegeten heb gaat het weer wel, maar gedurende de dag komt het gevoel soms (minder erg) terug.
Nu heb ik al 2 jaar last van PDS (= spastische darmen) maar ik heb dit eigenlijk nooit gehad.. terwijl er verder m'n klachten betreffende m'n darmen niet zoveel verandert zijn.
Kan dit door bepaald(e) voedsel(combinaties) komen?

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 06:53

Ik heb dat ook,maar ik heb daar al heel lang last van.
En als je iets eet wordt het minder..

Let goed op dat je niet teveel: koffie,frisdrank,sappen,vet enz eet dat maakt het alleen maar erger

dirtchick

Re: 's ochtends misselijk/ brandend maagzuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 07:22

probeer in de avond niet teveel te eten, let idd ook op met kruiden, koolzuurhoudende drankjes, melk, vet etc.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 07:23

Zwanger?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:50

Slik je een anticonceptiepil. Zoja, slik je die 's avonds? Ik was altijd vreselijk misselijk 's ochtends als ik 's avonds de pil slikte, nu neem ik hem 's ochtends in en heb ik nergens meer last van.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:52

janouk schreef:
Zwanger?

dacht ik ook :o
meschien inderdaat ochtend miselijkheid van de zwangerschap.
zo gewoon een test halen.
ongesteld worden hoeft niet altijd iets te zegen.

o0eefje0o

Re: 's ochtends misselijk/ brandend maagzuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:54

idd mijn eerste reactie gaat ook worden zwanger? sorry

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:55

heb je ook medicatie voor je PDS?
ik heb omeprazol.dat is een maagzuurremmer.
werkt wel erg goed.

ik heb er zelf meer last van als ik toch onregelmatig eet, en dan bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld vandaag pasta,morgen soep en overmorgen patat ga eten dat het dan mis is.
eet ik aardappels,vlees ( of vegetarisch als je dat bent) en groente eet heb ik nergens last van,
gerechten met veel ui er in doen de klachten soms ook verergeren.
denk dus echt heel goed om je eetpatroon, zorg dat je je vezels binnen krijgt, en goed drinken.

eet je de laatste tijd ook anders?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:58

Ik heb een ontsteking gehad in mn darmen en ben hiervoor behandeld. Heb nog maanden daarna klachten gehad waardoor ze dachten dat ik er PDS aan overgehouden had.

Daarna gingen de darmklachten weg, maar kwam er misselijkheid en zuurbranden voor in de plaats. Weer naar de internist, maar die wuifde het min of meer weg. Zo van: tja, je bent nu eenmaal een buikpatientje. Heb wel Pyriet gekregen (tegen de maagzuur) Het ging na een paar maanden ook weer over. Nu ben ik vrijwel klachtenvrij gelukkig.

Ik heb ook zwangerschapstesten gedaan enzo, kwam ook niets uit. ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 16:35

Ik ben niet echt heel anders gaan eten, volgens mij...

Ik slik idd de pil, zal eens 's ochtends proberen, thnx voor de tip!

Tja, zwanger heb ik idd aan zitten denken, en dat zou in principe kunnen, maar ik slik eigenlijk altijd netjes m'n pil.
Wordt ook gewoon ongesteld (stopweek) laatste menstruatie was 2,5 week geleden (was trouwens wel ietsje minder zwaar als 'normaal'). Maar ik heb verder geen zwangerschapskwaaltjes ofzo :P maar een testje kan nooit kwaad natuurlijk, kan ik dat ook uitsluiten ;)

Voor de PDS heb ik alleen duspatal, als de misselijkheid nu aanhoudt dan ga ik even naar de dokter en vragen of ik wellicht wat ertegen kan krijgen.
Maar vind het gewoon vreemd dat ik nooit misselijk geweest ben en dat het vooral 's ochtends is..
Ui eet ik sowieso niet. Koolzuurhoudende frisdranken drink ik dan weer wel (wel geminderd) maar mss iets om helemaal mee te stoppen.

bedankt allemaal!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 03:30

Nou, ik geloof dat ik de oorzaak gevonden heb: misselijkheid blijft en k moet veel plassen. en nu lig ik al een hele nacht wakker met vervelende buikpijn, aandrang om te plassen en ik plas bloed. Flinke blaasontsteking ben ik bang.. straks ff urine laten checken. want auw wat doet dat pijn zeg!!