Schimmelinfectie door antibiotica?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Schimmelinfectie door antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 21:55

Hallo!

Zit met een beschamend vraagje, ik slik sinds vorige week maandag antibiotica voor vastzittend slijm. Ben nu sinds gister daarmee gestopt. Maar sinds zaterdagmiddag is mijn vagina super erg aan het jeuken en heb een branderig gevoel. Lees net op internet dat je door antibiotica een schimmelinfectie kan krijgen.. Maar ook door zwangerschap.

Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt? Gaat het na de antibiotica meteen weg na een aantal dagen, of moet ik hiermee naar de dokter?

Dankuwel!

Groetjes Iris

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:59

Ik heb het altijd na een anti-biotica kuur. Het is als een idioot aan het vervellen, jeuken, pijnlijk, branderig en kurkdroog. Ga naar je HA en vraag om een kuurtje vaginale pillen. Het zijn er drie en na een week ben je weer de oude. Bij mijn HA is het al zo, als ik een kuurtje krijg dan krijg ik ook gelijk een kuurtje vaginale pillen mee. Je mag die pillen pas 14 dagen na beëindiging van antibiotica kuur gebruiken. Tot die tijd uitzitten. Sterkte meis.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:01

kan idd heel goed door de antibiotica komen, die tast de goede zuurgraad van de vagina aan.
Morgen even naar de dokter voor een zalfje. Wat je nu kunt doen is een deel natuurazijn mengen met 2 delen water en dit gebruiken na iedere wc beurt. Het helpt in elk geval tegen de jeuk, en niet krabben wordt het alleen maar erger van.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:04

Ik heb dit echt net gehad! Ook na antibioticakuur. Je moet idd morgen even de HA bellen dat je een schimmelinfectie in je vagina hebt. Je krijgt dan 3 pillen idd die je vaginaal in moet brengen. Geloof me, dan ben je er vanaf en is die verschrikkelijke jeuk voorbij!! Succes ermee! O enne ik kon er direct mee beginnen hoor, je gaat toch niet 14 dagen wachten nog? Maar misschien hangt dat af van welke antiobiotica je slikt dan?

rainbow8

Re: Schimmelinfectie door antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:06

Die 14 dagen is tegen mijn gezegd, omdat het anders niet afdoende werkt. Dus pas als het laatste restje antibiotica je lijf uit is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:07

een kennis van mij heeft het standaard zodra ze aan de antibiotica zit...

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:08

Jeps heeeeeel bekend! Ik heb er zelf ook heel veel last van gehad, de schimmelinfecties.. En idd na antibiotica standaard verhaal, kan ik gelijk de dokter vragen voor een anti-schimmel middeltje. heel vervelend, en loop er alsjeblieft niet te lang mee door! Hoe beschamend ook, ga er mee naar je dokter, hij/zij zal je helaas wel moeten zien als je dit nooit eerder hebt gehad. Je krijgt dan een medicatie, in meeste gevallen die die Rainbow uitlegt, ik heb 'm ook weleens gehad met buisjes die je moest vullen met zalf, inbrengen en dan leegspuiten. Het voelt vreselijk vies, en de volgende morgen zul je in de meeste gevallen wel even moeten douchen (geen zeep gebruiken!), maar het helpt wel heel goed. De eerste dag na gebruiken kan het lijken of het juist erger is geworden, gewoon doorgaan, het wordt echt beter;)
Succes ermee!

@rainbow: hoe bekend... :Y)

edit: bij mijn Ha is het ook al zo, hoef maar te bellen en 't ligt klaar!
Laatst bijgewerkt door Maggie_Eddy op 21-12-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:08

Nou ja, mij heeft het iig wel direct geholpen en ik ben het kwijt :+

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:12

Maggie_Eddy:
Ik dacht altijd dat ik de enige was. Maar er zijn er blijkbaar meer die er last van hebben.

Iris_safarii:
Nogmaals, morgenochtend gelijk HA bellen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:14

Rainbow:
Ja ik dacht dat ook altijd :j 't Is ook niet dat je er heel makkelijk over praat... Ik had er altijd last van na mijn menstruatie, kon altijd standaard de dok bellen. En ook bij antibiotica-kuurtje, vraag ik standaard een kuurtje mee.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:16

rainbow je bent echt niet de enige hoor. Ook ik heb meerdere malen de 3 pillen kuur gehad en ook wel de tube met zalf en die buisjes. Maar die duurt 2 weken, dus als het kan de pillen maar haha.
O, en iris safrii wat ook wel goed is om te wassen met Lactacyd en veel melkproducten eten en drinken. Dit dan wel in combinatie met een kuurtje van de HA uiteraard :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:18

en mijn tip is ook echt niet verkeerd hoor... Vooral niet om nu de avond en nacht door te komen. Klinkt gek maar werkt echt.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:21

Heb het al heel vaak gehad, om gek van te worden.
Zoals al gezegd, gewoon even naar de ha. Ik hoef overigens niet te komen, gewoon even bellen & dan krijg ik al pillen, zalfjes, of wat dan ook.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:21

Ik praat eigenlijk overal wel makkelijk over. Menstruatie heb ik al 5 jaar niet meer, gelukkig. Ik had vroeger ook vaak schimmeltjes, ook zonder kuurtje. Nu ik er over nadenk is het vanaf het moment dat ik ongesteld ben geworden...........
Lactacyd is inderdaad ook heel erg werkzaam.

Caira:
Ik heb het nog nooit geprobeert/van gehoord eerlijk gezegd. Maar als jij er goede ervaringen mee hebt geloof ik dat gelijk. Hoe gebruik je dat dan?? Met een washandje ofzo?? Serieus, bedoel ik dit.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:25

Er staat gelijk lactacyd reclame onder dit topic hahah, was dat net ook al zo??? Maar genoeg ervaringsdeskundigen zo te zien :+ Ik praat er ook wel makkelijk over. Je kunt er niks aan doen en het is echt niet iets om je voor te schamen.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 22:31

Dankjullie voor de tips!

Ik ga morgenvroeg naar de HA, de jeuk is om gek van te worden. Ik ga me best wel schamen denk ik. :o Maarja, helaas is het een mannelijke arts, had liever een vrouw :')

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:33

Nergens voor nodig, je ziet het hier in het topic, zat vrouwen die er last van hebben

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:34

Mijn huisarts geeft mij alvast de vaginale pillen mee als ik antibiotica nodig heb, ik weet gewoon dat het gebeurt dan.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:35

Mijn ervaring is dat manlijke huisartsen vaak zachter doen/zijn dan vrouwlijke. Je schaamt je toch ook niet tov je vriendje?? Je huisarts is met zijn beroep bezig en zit zich echt niet te verlekkeren op een vagina van een vrouw die bij hem op tafel ligt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:35

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:36

Nou, ik hoefde niet op die tafel hoor, alleen maar klachten vertellen en weer weg met een receptje

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:38

lees net op internet dat mesitran ook schijnt te helpen

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:39

Ik hoefde ook niet op de tafel. Als je gelijk al tegen de assistente duidelijk overbrengt dat je een schimmelinfectie in je vagina hebt, hoef je misschien niet eens op de tafel. Maar als het wel moet, je bent er binnen een halve minuut ook weer vanaf. Snap best dat je dat vervelend vind, maar denk dan maar even aan de jeuk die dan snel voorbij is. Succes morgen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:39

Precies, ik hoef ook niet op de tafel ;-) Gewoon vragen om middel tegen schimmelinfectie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:42

Iris_safarii schreef:
Dankjullie voor de tips!

Ik ga morgenvroeg naar de HA, de jeuk is om gek van te worden. Ik ga me best wel schamen denk ik. :o Maarja, helaas is het een mannelijke arts, had liever een vrouw :')

Ik denk zelfs dat als je er duidelijk bij vermeld dat je antibiotica hebt gehad en je nu zeker weet dat je een schimmelinfectie hebt dat je niet uit de kleren hoeft hoor. Ik weet het niet zeker, maar je hoort het zo vaak na een antibioticakuur dat het bijna niet kan missen. Sterkte!

Edit: ik zie dat er mij al een paar voor zijn :D.