Het leed wat een zorgverzekering heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dnies90

Het leed wat een zorgverzekering heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:19

Misschien kunnen jullie me helpen.
Ik ben op dit moment verzekerd bij de interpolis "basisverzekering".
Ben opzich zeer tevreden met mijn zorgverzekering maar.

Zit zo heb het hypermobiliteit syndroom en heb daardoor veel last van me rug en spieren.
Nu was dat een tijdje minder maar vanaf aantal maanden loop ik weer bij de fysio.

Nu heb je bij de basisverzekering maar 9 beurten. Dus daar zit ik op dit moment al zwaar over een.
Dus ik wilde vanaf 2010 veranderen van basisverzekering naar een aanvullende polis Zorgactief top.

Want op de website stond vermeld dat je dan de fysio volledig vergoed krijgt. Kreeg ik me polis hebben ze me een twee sterren polis gezet. Dus belde de interpolis vertelde ze me haarfijn ja omdat je al fysio gehad heb kan je niet op gezet worden.

Nu mijn probleem ik ga meer buurten als 27 krijgen aankomend jaar. Welke verzekering dekt dit wel.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:28

Ik denk dat je een behoorlijk probleem hebt: Het is bijna onmogelijk om nu nog een aanvullende verzekering af te sluiten als je gezondheidsklachten hebt. Vergelijk het met het proberen een ziektekostenverzekering af te sluiten bij een paard met slechte röntgenfoto's.
Je kunt proberen of een andere verzekeringsmaatschappij er in trapt maar ik ben bang dat je een formulier in moet vullen waarin je aan moet geven wat voor behandelingen je de afgelopen tijd hebt gehad en waarvoor.

Ik weet het is mosterd na de maaltijd, maar waarom heb je bij de start van de zorgverzekering nieuwe stijl alleen maar voor een basisverzekering gekozen? je wist toch dat je met jouw syndroom fysio nodig zou hebben? Waarom toen niet meteen gekozen voor een goede aanvullende verzekering? Bij de start moesten ze iedereen toelaten zonder voorbehoud of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Silvia op 21-12-09 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dnies90

Re: Het leed wat een zorgverzekering heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:35

omdat in begin een studentenverzekering had.
Daar ben ik nu vanaf omdat ik geen student meer was.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:54

Of je moet een chronische indicatie hebben en dat is niet heel makelijk om aan te komen!
Moet je met je fysio eens overleggen of dat een mogelijkheid is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:36

fysio kan je idd meer vertellen over de indicatie, maar je kan ook kijken op de site van vgz.nl of fbto.nl zij doen niet aan medische indicaties en accepteren je bij mijn weten gewoon.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:21

Ik heb zelf het ehlers-danlos syndroom (hypermobiel hoort er ook bij) en ben verzekerd bij DSW. Hun uitgebreide aanvullende verzekering vergoed 100% fysio.

Zelf sta ik op de lijst van Borst en wordt de fysio betaald uit de basisverzekering.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:00

hmm ik werk zelf bij de klanten service van achmea zorg en telefonisch sluiten emnsen vaak een aanvullende verzekering af. Ik moet dan een vragenlijst samen met de klanten invullen om te zien of ze in aanmerking komen voor bijvoorbeeld een 4 sterren aanvullende polis. De enige eis waaraan voldaan moet worden is dan dat je niet meer dan 20 behandelingen dit jaar gehad hebt. Dus daar zou je niet doorheen komen.

Wat ik je wil adviseren is om contact op te nemen met je fysio en kan kijken of je een chronische indicatie kan krijgen, fysio dient het dan onder een andere code in en dan wordt er dus op chronische basis vergoed.