ontstekingen in de lies na het scheren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

ontstekingen in de lies na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:32

hallo,
wie heeft er ook last van?
als je je geschoren hebt de bikinilijn,
ik heb dan echt knobbels wat opgezet zijn en ontzettend pijn doen.
wat kun je eraan doen?
tja niet scheren is wel een optie maar dat vind ikzelf niet zo heel prettig.

Anoniem

Re: ontstekingen in de lies na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:36

Telkens een nieuw scheermesje gebruiken....
Ik had het onder 1 oksel een tijd lang, behalve als ik met een nieuw mesje scheerde, dan had ik nergens last van..
Dus die oksel doe ik nu nogsteeds elke keer heel braaf met een nieuw mesje (Niet meer dan 3x gebruiken per mesje gaat bij mij goed).

Daarnaast werkt insmeren met geparfumeerde bodylotion ook niet echt.. evt. sudocreme erop smeren, dat verzacht de boel ook wel wat :j

En niet te vaak scheren.. daarmee blijf je de boel irriteren. Evt. even niet meer scheren totdat de irritaties weg zijn en dan met een nieuw mesje aan de gang gaan :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:37

ik geloof dat dat een vrij veel voorkomend probleem is. heb ik ook last van. Ik heb geen goede tips om de bultjes en jeuk te verminderen. De een zegt sudocreme (babybillenzalf), de ander heeft weer een ander middeltje. Ik weet zo gauw niets om daar tegen te doen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:38

ok dankjewel zal het eens proberen.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:39

Zelfde probleem.. Ik háát het.. -:(-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:42

na het scheren even ontsmetten met sterilon helpt goed

heb je wel een bult dan een pleister er op met betadine zalf,laten zitten en dan is je bult zo weer weg.
op goed opletten dat je in goede richting scheert.

scheelt ook welke scheermesjes je hebt, mesjes met 2 mesjes max schijnen beter te zijn.
als je meer mesje hebt worden de haartjes korter afgesneden waardoor je kans hebt op ingroeien wat waarschijnlijk die bulten veroorzaakt, komen bacterien bij( die er altijd al zitten) en veroorzaken dan een ontsteking.

en niet al te strak ondergoed dragen vlak na het scheren

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:57

aha dat zijn nuttige tips

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:58

Of niet scheren...
lekker in een wintervachtje de winter door! Puur natuur!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:00

Ik scheer wel wat minder dan, ik heb het echt in periodes. Ach ja wi vrouwen hebben toch al aan het kortste eind getrokken ;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:02

Rangeela schreef:
Of niet scheren...

Liever niet :') *praat namens alle vriendjes denk ik :') *

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:03

Ik scheer gewoon door..
geen last van bultjes of jeuk.
Nergens trouwens :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 23:23

ik word er soms echt gek van doet goed pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:26

Als je er zo veel last van hebt kan je misschien overwegen om het te (laten) waxen. Dan ben je ook nog eens langer van de haartjes af. Het is wel even pijnlijk/gevoelig maar na de tijd heb ik nooit ergens last van, terwijl ik dat met scheren ook altijd had.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 02:30

Of gewoon hup, de epilady. Even de tandjes op elkaar, en dan weken plezier van een zacht velletje zonder haar. *D
Ik geef toe dat het even een k*tklus is :D maar het werkt bij mij iig veel beter. :j

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 02:38

[***] schreef:
Telkens een nieuw scheermesje gebruiken....
Ik had het onder 1 oksel een tijd lang, behalve als ik met een nieuw mesje scheerde, dan had ik nergens last van..
Dus die oksel doe ik nu nogsteeds elke keer heel braaf met een nieuw mesje (Niet meer dan 3x gebruiken per mesje gaat bij mij goed).

Daarnaast werkt insmeren met geparfumeerde bodylotion ook niet echt.. evt. sudocreme erop smeren, dat verzacht de boel ook wel wat :j

En niet te vaak scheren.. daarmee blijf je de boel irriteren. Evt. even niet meer scheren totdat de irritaties weg zijn en dan met een nieuw mesje aan de gang gaan :)

Nieuwe mesjes, dat is wel een hele dure zaak zeg := Ze zijn hier 50 gulden voor een pakie met vier messies (venus bruik ik, die roze)

Of gebruiken jullie wegwerp mesjes ?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 05:25

het klinkt misschien vies maar ik zit helemaal onder de littekens, bulten en ontstekingen .. dit zijn vaak ingegroeide haren .. enige optie : NIET SCHEREN !

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 07:13

Ach ja......de meiden van tegenwoordig doen massaal aan zelfkwelling....
en waarom?? omdat de reclame's van scheermesfabrikanten vertellen dat niet scheren not done is :+
In mijn tijd (geb 1960) kwam het scheren van oksels en benen net in(scheermesfabrikanten kwamen er achter dat er meer vrouwen dan mannen bestaan :D ).....tegenwoordig scheert men oksels, benen, schaamstreek en zelfs armen en gezicht......
Ennnnn hoe vaker en meer je scheert hoe sneller en donkerder de afgeschoren haren terug komen....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 07:43

:)) ik ken het, erg vervelend.
ik ga meestal in bad met badedas en dat helpt goed, ben je er zo weer van af

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:09

Scrubben met keukenzout :j Ik epileer daar en daarvan kun je ingegroeide haartjes krijgen, scrub al heel lang regelmatig (3 keer per week ongeveer) met zout en heb een prachtig glad huidje in mijn liezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:29

woofie schreef:
Ach ja......de meiden van tegenwoordig doen massaal aan zelfkwelling....
en waarom?? omdat de reclame's van scheermesfabrikanten vertellen dat niet scheren not done is :+

Haha ja, ik ben ook écht gevoelig voor wat scheermesfabrikanten mij vertellen. En met mij vele anderen. _O-

Ik scheer toch écht omdat ik het zelf prettiger vind. Al jaaaaaren. Wel aardig trouwens dat je mensen zoals ik 'meiden van tegenwoordig' noemt, ik ben van een bouwjaar begin jaren 70. ;)

woofie schreef:
Ennnnn hoe vaker en meer je scheert hoe sneller en donkerder de afgeschoren haren terug komen....

Wat een onzin. Ik scheer mijn benen bijvoorbeeld al twintig jaar en ik krijg nooit stoppels. Sterker nog, de haargroei is in de loop der jaren juist 'zachter' geworden. En van sneller terugkomen is al helemaal geen sprake.

Er is hier sprake van optisch bedrog: net als een grasspriet is een ongeschoren haar dunner en puntiger naar de top toe. Als je 'm scheert, haal je het dunne puntige topje eraf. Dan wordt-ie bot en dan kán het lijken alsof-ie donkerder en stugger aan het terugkomen. Maar het is dan puur dezelfde haar die ergens halverwege is 'onthoofd' en er daardoor anders uitziet.
Hackie schreef:
Nieuwe mesjes, dat is wel een hele dure zaak zeg := Ze zijn hier 50 gulden voor een pakie met vier messies (venus bruik ik, die roze)

Of gebruiken jullie wegwerp mesjes ?

Leef jij nog in het guldentijdperk? :D Kan me zelfs in euro's niet voorstellen dat ze zo duur zijn. Met die groene wegwerpmesjes van Gilette gaat het bij mij iig heel goed, al jaren. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:52

ik gebruik wel wegwerpmesjes, kost niks, 3euro voor een zak vol?
heb wel gemerkt dat als ik de mesjes vaker gebruik ik dan wel eerder kans heb op ontsteking.

Citaat:

geloof jij dat nog?
dat is een fabeltje!! :P ( anders zou ik mijn hoofd kaal scheren,man wat kreeg ik dan een prachtig bos haar)

oude haartjes die lang zijn zijn afgesleten , en daardoor dunner en dus lijken ze lichter.
jonge haartjes die net nieuw opkomen zijn nog donker en daardoor zie je ze beter,dus lijken het er meer
dat is het verhaal en niks anders ;)

benen scheren doe ik in de winter niet, lekker warm. :P
maar oksels en bikini wel, voel me dan veel frisser zonder zo'n bos haar

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:08

Ik zou ook wel willen, gewoon alles laten staan. Maar ben ik dan de enige hier die een vriend heeft of hebben jullie lovers daar allemaal geen problemen mee? :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:18

Lichaamsverzorging doe ik toch vooral voor mezelf. :D

Alles laten staan? Nee dank je, dat vind ik zelf niet prettig. Dat anderen het prettig vinden als ik me verzorg is een fijne bijkomstigheid. ;)

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:32

Veet ontharingscreme....geen gedoe met mesje e.d.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:34

Magnummm schreef:
Rangeela schreef:
Of niet scheren...

Liever niet :') *praat namens alle vriendjes denk ik :') *

Hihi ik dacht dat het over paarden ging!?! blond he! :D *D