verslaafd familielid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

verslaafd familielid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:42

Twijfel even of ik dit topic op de goede plaats open, maar zo niet dan hoor ik het wel.

Ik ben opzoek naar mede bokkers die net als ik een verslaafd familielid hebben. Ik heb een zusje die verslaafd is en het lijkt me fijn om mijn gevoelens en ervaringen daar over te delen.

TurdusMerula

Re: verslaafd familielid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:59

Ik kan je niet helpen maar denk wel dat je topic hier goed staat. :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:09

dat scheelt haha, aan 1 kant is het juist positief als ik geen reacties krijg, maar aan de andere kant ben ik helaas vast niet de enige die met dit probleem kampt!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:10

Mijn oom is zwaar verslaaft geweest aan drugs.
hij gebruikt nog steeds maar hoeveel weet ik niet

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:10

Ik pb je even.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:37

Ik heb 2 ooms die zwaar verslaafd zijn aan de harddrugs en heb een vader die alcoholist is.
Heb er veel problemen mee gehad en heb nog steeds veel problemen met mijn vader. Ben ook nooit meer thuis hierdoor en wil zo veel mogelijk contact met hem vermijden.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 20:40

Ik woon gelukkig niet met mijn zusje in 1 huis. Dat lijkt me heel moeilijk idd Brittol. Zijn jullie familie leden ook van die ontzettende grote leugenaars? Mijn zusje weet het altijd zo te draaien dat ik nog ga twijfelen ook.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:54

O ja, ze kunnen liegen als de beste. Althans, dat vinden ze zelf, zo hebben ze al wel vaak onze 'gezellige' familie bijeenkomsten verpest. Bijvoorbeeld met kerstavond, allemaal heel gezellig zitten we bij elkaar en we hebben besloten mijn ooms er ook bij te laten.
Nu had mijn tante hem getrokken met lootjes, hele mooie suprise gemaakt etc.
Vervolgens komt mijn oom 2 uur te laat met het smoesje 'ik ben aangehouden' en daarna 'ik had een lekke band'. Het eerste wat hij doet is de wc in rennen, sluit zich daar een half uur op en komt er daarna weer uit. 3 maal raden wat hij gedaan heeft :=

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:14

Mijn zus is jarenlang verslaafd geweest aan harddrugs (van haar 16e tot haar 22e)
Het is een hel geweest, met als dieptepunt een vermissing van een aantal maanden... (ze ging naar een feest maar kwam niet meer terug....)
Ze is afgekickt, toen we het niet meer verwachtten, toen ze de dood in de ogen keek en echt álles kwijt was, is ze afgekickt :)
Hulp is haar veel geboden, heeft nooit geholpen, uiteindelijk heeft ze het helemaal zelf (en alleen) gedaan.
Pas toen zij na al die jaren niet meer welkom was thuis is het langzaam beter gegaan (m'n ouders hadden geen keuze, iedereen ging er aan onderdoor. Het was voor hun echt kiezen voor de rest van het gezin, ervoor zorgen dat niet iedereen er aan onderdoor ging)
Nu zegt ze zelf dat ze toen pas beseft heeft dat ze echt álles kwijt was.
Het had voor mijn gevoel net zo goed compleet de verkeerde kant op kunnen gaan toen, maar ik ben blij (en trots) dat het haar gelukt is.

Een verslaafde kun je inderdaad niet vertrouwen. Geen woord van wat ze zeggen.
Ze liegen keihard en zitten bovendien nergens mee (veelgehoorde uitspraak van mijn zus was: met mij is niks aan de hand! jullie moeten niet zo moeilijk doen... Zij hebben geen probleem, er wordt door de omgeving een probleem van gemaakt. Zo zag ze dat)

Het is vreselijk, verslaafden zijn vaak zo onbereikbaar.. soms zou er een moord voor willen doen om er voor te zorgen dat ze maar lúisteren naar je.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 12:00

oh ja zeker Thirsa, ik zou mijn zusje wel vast willen pakken en heel hard willen slaan "wordt wakker !!!!!" Maar ik ben bang dat zelfs dat niet helpt.

Ik vindt het heel knap van jouw ouders dat ze destijds besloten hebben om het contact met je zusje te verbreken. Dat is wrs idd haar redding geweest. Mijn vader riep vroeger altijd, Als 1 van jullie aan de drugs gaat bindt ik diegene vast aan bed totdat ze afgekickt is! Helaas is het omgekeerde nu aan de hand. Ze trappen volledig in haar leugentjes en vinden het allemaal wel mee vallen. Nu ik kan je vertellen dat het niet mee valt. Ze heeft toren hoge schulden, ze is haar kind kwijt (die woont bij zijn vader) ze heeft geen woning (huurt een kamertje) moet rondkomen van 30 euro per week, Dus ze steelt als de raven. (van familie en vrienden) En mijn ouders houden haar het hand boven de hoofd, Ik heb samen met mijn vader haar huis moeten ontruimen, omdat ze eruit moest en zij op dat moment in detentie zat. Dat is gepaard gegaan met heel veel tranen, moesten ook haar dieren onderbrengen en helaas hebben we maar voor 1 hond onderdak kunnen vinden, de rest moest naar het asiel. Maar goed toen ze uit detentie kwam was ze natuurlijk clean en is ze onder behandeling gegaan in een aflkick kliniek.(zelfs daar loog ze de beol bij elkaar) Ondertussen kreeg ze een noodwoning voor een half jaar. Nadat half jaar is ze dus een kamer gaan huren (ondertussen gebruikte ze alweer af en toe) Mijn ouders hebben die kamer helemaal voor haar ingericht. Waarde van spullen kent ze dus niet, want ze heeft altijd alles gekregen (tot aan een auto aan toe) Op dit moment is ze zeker weer 15 kilo afgevallen, heeft van die diepliggende ogen en nog willen mijn ouders het niet zien, Ze is zo zielig........ (volgens mij is dat haar eigen schuld, niemand dwingt haar zo te leven) Ik ben degene die het goed heeft volgens hen. Ja ik werk me te pletter samen met mijn man om idd onze hypotheek en mijn paard te kunnen onderhouden naast de normale uitgave die je als gezin hebt.

Mijn zusje is inmiddels 33 en ik verwacht niet dat het ooit nog goed komt. Diep in mijn hart zou ik heel graag het contact met haar willen verbreken, haar laten zien dat ik er klaar mee ben. Maar ja er is ook nog mijn neefje in het spel, deze kan ik niet missen. Hij is dol op mijn zoontjes en zij op hem. Hoe ga ik hem uitleggen dat hij wel welkom is maar zijn moeder niet!

Afgelopen week heeft ze ons weer een streek geflikt, op de een of andere manier is ze aan onze huissleutel gekomen. Mijn ouders zijn voor 5 weken naar indonesie en ze hadden een tas met kadootjes en een gevulde enveloppe achter gelaten voor de onder de kerstboom. Mijn zusje is gaan zoeken en heeft haar enveloppe geleegt! Ik ging het haar donderdag brengen en zag toen dat de enveloppe leeg was. Met een stalen gezicht ontkent ze dat zij het gedaan heeft en gaf zelfs mijn man de schuld!!!! Dit doet zo een pijn, dat stomme gelieg van haar, bah
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 19-12-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:05

Mijn echte broertje en mijn 2 stiefbroertjes zijn verslaafd geweest en misschien gebruiken ze nog steeds wel. Geen idee! Mijn stoefbroertje woont niet meer in NL en zie hem eigenlijk heel weinig en mijn echte broertje die kan goed liegen en heb werkelijk geen idee of hij die troep nog aan raakt en mijn andere stiefbroertje die liegt ook als de beste. Ik wil graag geloven dat ze er alle 3 af zijn, maar op de een of andere manier lukt dat niet.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 12:11

Dat je twijfeld zegt al genoeg Rienn.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:42

een aantal dingen komen me wel bekend voor,vooral er is niks mis mee, ben niet verslaafd...waar bemoei je je mee,ik ben volwassen genoeg om zelf te bepalen of ik af en toe een jointje rook(vervolgens wakker worden en eerst een joint roken)
af en toe een joint is niks mis mee,maar 4 of 5 per dag?op een gegeven moment was het zo erg dat ik haar vriend rbij betrokken heb,volgens haar deed ik dat om te stoken,maar ik deed dat omdat het echt de verkeerde kant met haar op ging,ik dacht dat ze er nog een keer dood aan zou gaan als ze zo door ging,overdag niks eten en ze was(is)vel over been,maar nee kwam niet door de drugs...volgens haar moest ze naar de dokter want er was vast iets niet goed...ben mee geweest naar de dokter en haar bij de dokter ook verlinkt,haar reactie ach ik rook af en toe een jointje niks overdreven.
ik kon heel duidelijk merken wanneer ze stoned was of niet,vooral stemmingswisselingen kwamen nogal vaak voor,en de werel door een hele andere bril bekijken,heel achterdochtig doen,alsof je er op uit bent om haar alleen maar te jennen,een grapje waar je normaal om lacht werden bijna aanslagen in diegene zijn ogen,en vooral als er een incident was dan werden de verhalen zo anders gemaakt waardoor hetgene wat er werkenlijk is voorgevallen een heel ander verhaal word en degene daadwerkenlijk gelooft dat het zo gegaan is en niet anders,terwijl de werkenlijkheid heel anders is,ook al heb je een getuige die er bij was,die liegt dan ook gewoon...zo vaag en niet te snappen,ik dacht dan op zo een moment bijna dat ik zelf gek geworden was,dat je aan je eigen verhaal begint te twijfelen,dat ik aan mijn vriend moest vragen ben ik nou gek?
gelukkig zei hij dan..ik was er toch bij en die en die was er ook bij.nu heb ik geen contakt meer met diegene is onmogelijk geworden,ik diegene zijn ogen was ik de gek zeg maar,werd van alles beschuldigt.ik kan niet zeggen dat alles door de drugs komt,maar een groot deel denk ik wel,vooral de stemmingswisselingen,en het onredelijk zijn(niet voor rede vatbaar in een discussie)
vind ht nu ook wel goed zo het was iedere keer weer een strijd,op een gegeven moment was ze zo onredelijk dat er niks meer mee te beginnen was,gelukkig is ze op dat moment zelf vertokken,anders waren wij wel gegaan,vanaf het moment dat ze weg is gegaan heb ik haar nooit meer gesproken, ik denk dat dit jullie wel bekend voor komt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:23

Essie73 schreef:
Dat je twijfeld zegt al genoeg Rienn.

Dacht dat ik dus ook... Maar het blijft zo moeilijk. Ik wil ze zo graag geloven, maar diep van binnen weet ik dat ze niet de waarheid spreken. Ze zullen gerust niet meer elke dag gebruiken en ook niet meer de echte hard drugs, maar ze gebruiken en dat is al erg genoeg. Dat ze dat nodig hebben, ik snap dat niet. Zijn ze zo zwak dat ze die troep nodig hebben? Is hun leven zo saai dat ze het met die troep leuker kunnen maken of zijn hun problemen zo groot dat ze het kunnen vergeten door die troep te gebruiken. Ik begrijp het dus echt niet.. Maar dat zullen jullie ook wel hebben...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:33

ik snap ook niet waarom mensen dat nodig hebben,
tegen mij zei ze altijd dan kom ik tot rust...

essie73 heb jij nog contakt met je zus?
Laatst bijgewerkt door knooopje op 19-12-09 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:35

ik heb een (hard)drugsverslaafde moeder , helaas is ze nu al ong 25 jaar verlaafd en ik heb wat dat betreft de gekste dingen gezien

Ga vanavond even op verder

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:42

@ Essie:

Het is uiteindelijk haar redding geweest ja, dat zegt ze nu zelf ook.
Vergeet niet dat dit alles jaren heeft geduurd he!
Ik heb het er nog regelmatig over met mijn moeder (zoiets is en blijft een belangrijk deel van je leven, je draagt het voor altijd met je mee denk ik)
En zij zegt ook: 'je laat je kind niet in de steek, voor je zover bent ben je jaren verder en al tot wanhoop gedreven'

Mijn ouders zijn gescheiden, mijn vader heeft na een jaar of 2/3 'al' het besluit genomen dat ze niet meer welkom was.
Ze jatte het huis gewoon leeg, kleding, geld, álles wat ze maar door kon verkopen zodat ze weer wat geld had.

Bij mijn moeder is ze dus jarenlang welkom geweest, mijn moeder heeft haar al die jaren ook wekelijks 'meegesleept' naar hulpverleners, wat complete tijdverspilling was natuurlijk. Ze luisterde toch niet. Ze had immers geen probleem ;)
En eerlijk is eerlijk, uiteindelijk is het niet zozeer mijn moeder die het besluit nam haar de deur te wijzen, dat hebben we meer aan onze stiefvader te danken.

Nadat ze terug was van die vermissing, zat ze bij ons thuis. Iedereen was zo blij dat ze nog leefde, iedereen huilde, eindelijk was ze terug ;(
Zij was boos, had geen enkele begrip voor onze ongerustheid en was echt des duivels dat we de politie ingeschakeld hadden.
Ze werd zo agressief, ze bedreigde m'n moeder met een mes (en mijn kleine zusje van toen nog geen 2 jaar oud) om vervolgens als een idioot met een pan ( >;) ) op m'n stiefvader in te gaan slaan.
Op dat moment heeft hij haar letterlijk het huis uitgetrapt.
Ik herinner me het als de dag van gister. Het was zeker -10, er lag een dikke laag sneeuw, ze moest 15 km lopen voor ze weer bij haar kamer was maar onder geen beding liet hij haar er meer in.
Ze had ons al zoveel pijn gedaan, maar nog nooit had ze mij of mijn zusje rechtstreeks iets aan willen doen en nu bedreigde ze m'n zusje....

Ze is afgedropen. Mijn moeder is uiteraard gaan kijken of ze naar haar kamer was gegaan, en dat was ze. We hielden haar wel in de gaten maar ze kwam het huis niet meer in. Er is toen ook gezegd: "Hier houdt het op, je mag altijd terugkomen als je besluit af te kicken, maar tot die tijd ben je niet meer welkom"
Tja en toen is ze dus gaan afkicken.... Helemaal alleen, zonder enige hulp. En ze heeft het gehaald. Ze is nu 34 en een hele sterke vrouw.

Ik hoop van harte dat jij over een tijdje dit ook kan zeggen. Het is en blijft toch je zus.

Wat gebruikt ze? Mijn zus zag er ook vreselijk slecht uit in die tijd, ingevallen oogkassen, mager, zwart omrande ogen.
Moet zeggen dat dit nooit meer goedgekomen is, dit zal wel de blijvende schade zijn. Ze plegen immers gewoon roofbouw op hun lichaam (mijn zus sliep soms een week niet)

Oh en misschien een cliché maar geef haar nooit geld. Ze zegt wss dat het nodig is voor eten oid. Ze gebruiken het niet voor eten, ze zullen er gewoon weer drugs voor kopen :(:)

Wat vreselijk dat ze gestolen heeft bij jullie. Het maakt je zo kwaad he, zeker omdat mijn ervaring is dat verslaafden een kei zijn om er voor te zorgen JOU de schuld te geven, JOU een rotgevoel te bezorgen.
En het is zo vreselijk dat wat je ook zegt, het doet ze niks.. je kan gaan huilen, gaan schreeuwen, zeggen dat je van ze houdt, het komt gewoon niet aan....

Het is weer een heel verhaal :o

Heel veel sterkte en ik hoop écht dat je zus er uiteindelijk bovenop komt ;(

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:45

Mijn zusje gebruikt o.a. cocaine, dit snuift ze maar bij geld gebrek rookt ze het ook wel. Verder heeft ze van alles al gebruikt zelfs GHB gedronken. Mijn zusje heeft idd ook altijd van die keiharde smoesjes. Ze heeft een strippenkaart bij haar huisarts geloof ik, voor medicijnen. Zonder slaappillen slaapt ze niet, ze krijgt een recept mee voor een maand en hangt na 3 dagen al weer aan de telefoon. En die oen schrijft maar weer voor,snap je dat nou.

Geld geef ik mijn zusje al heel lang niet meer, als ze wat nodig heeft kan ze mee naar de supermarkt. Ik hou dan de bon zodat ze het ook niet terug kan brengen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 05:34

M'n vader, al vanaf z'n 17e heroine en vanaf z'n 35e alcohol.
Tja, het is geen pretje en het maakt je keihard op een bepaalde manier. Weinig kan je echt van de leg brengen en bepaalde dingen komen juist extra hard aan.
Ikzelf heb nooit enig probleem gehad met verslavingen, ik denk dat ik een goed voorbeeld heb gehad van hoe het vooral NIET moest ;)

Ik drink geen druppel alcohol en qua drugs heb ik vroeger wel wat wiet gerookt, maar dat doe ik ook al heel lang niet meer.

Tja, mijn vader deed ook rare dingen. Speelgoed verkopen voor drugs, me midden in de nacht meenemen naar Amsterdam om te scoren (ik was 5). Als ik wat wilde vragen aan m'n vader herkende ie me vaak niet eens. Ik herinner m'n vader als iemand die met z'n hoofd tussen z'n knieen op een stoel zat.

Het is met de jaren wel beter geworden. Hij gebruikt vaak een week of 6 niet en op het moment is ie helemaal clean door omstandigheden. Kijken of dat zo blijft :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 06:18

tandjes, tandjes........... wat een verhalen zeg!!

Mijn dochter is nu 11. Moet er niet aan denken dat ze in zulke situaties verzeild raakt.

Het moet je hart breken als moeder, of zus of famililid.........

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 06:23

dit is de grootste nachtmerie van elke ouder

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:57

Niks vergeleken met alle verhalen hier. Maar mijn vader is verslaafd geweest aan alcohol. En dat heeft me toch wel pijn gedaan, heb er situaties door meegemaakt, die ik niemand wens mee te maken. Hij was er volgens mij vanaf, nu zie ik hem niet meer, dus ik weet het niet. Maar de alcohol heeft heel erg meegespeeld in de reden waarom ik hem niet meer zie. Best erg om te zien hoe dingen als alcohol en drugs een hele familie uit elkaar kunnen drijven.

Ik wens jullie allemaal nog heel veel sterkte, ik merk er nu niks van, maar een aantal van jullie volgens mij des te meer :(:)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:14

Jeetje wat heftig allemaal.
Mn neef is verslaafd geweest. Hij woont nu niet meer op t dorp (volendam) ook heeft hij met zn vrienden alleen nog telefonisch contact. Met dat hij weer op t dorp komt is hij bang dat hij terug valt...... En tja verder... Zeker 3/4 van alle jongeren heeft of gebruikt drugs met t uitgaan. Het lijkt allemaal normaal te worden gevonden. Verschrikkelijk.. Zelf heb wel eens een jointje gerookt, maar daar is t bij gebleven.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 12:26

KiWiKo schreef:
tandjes, tandjes........... wat een verhalen zeg!!

Mijn dochter is nu 11. Moet er niet aan denken dat ze in zulke situaties verzeild raakt.

Het moet je hart breken als moeder, of zus of famililid.........

Ik heb zelf ook 2 zoontjes, ze weten precies wat er met hun tante aan de hand is, ik lieg daar expres niet over. Op deze manier hoop ik dat ze nooit aan drugs beginnen! Over mijn neefje maak ik me wel zorgen, hij groeit op in het milieu! Ik hoop maar dat hij zich juist afzet daar tegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:40

ik denk dat dit ook de enige manier is Essie......... laat maar zien wat het met je doet