enorme hoofdpijn, sneeuw of migraine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

enorme hoofdpijn, sneeuw of migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:18

goeie dag bokkers,
al de halve dag zit ik "opgesloten" in m'n huisje, luxaflexen dicht, zo min mogelijk licht in mijn omgeving. Het begon vanmorgen, toen ik even 3 km ging fietsen, om naar een supermarkt te kunnen komen.
De heen weg ging goed, maar in de supermarkt kreeg ik rare 'vlekken' in m'n gezichtsveld. Een soort blinde vlekken, en kort daarna knallende hoofdpijn.
Op de terug weg toch maar een zonnebril opgezet, maar de vlekken leken erger te worden, zodoende heb ik die 3 km gelopen.
Thuis bleef ik last houden, het felle licht deed zeer aan me ogen. Dus luxaflexen dicht gedraaid, deuren dicht, en heeel zachtjes de radio aan.

Om half 1 een asperine ingenomen, maar het is nog niet over. Nog steeds knallende hoofdpijn, en hier en daar zie ik nog een wazige vlek. Komt dit nou door het sneeuw? Dat het zo reflecteerd? Of is het ineens migraine? Dit heb ik nog nooit gehad namelijk.

Ik hoop op reacties, en niet: bel de dokter! want zo ernstig is het niet vind ik, maar wel lastig.

bromfiets

Re: enorme hoofdpijn, sneeuw of migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:19

Kan goed zijn dat je sneeuwblind bent, zoek het eens op op wikipedia. Misschien dat daar tips bij staan.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:23

Ik denk dat het migraine is, dit heb ik ook vaak.
Omdat de sneeuw fel wit is verergert dit de hoofdpijn, beste remedie pijnstillers en gaan slapen in een zo donker mogelijke kamer

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:24

zelf twijfel ik! het kan inderdaad van de sneeuw komen maar meestal zou dit na een uurtje of 2 over moeten zijn(uitzonderingen daargelaten) als het nog langer aanhoud zou ik toch even de huisarts bellen!
heb je al geprobeerd om wat te slapen?

EngeltjeS

Re: enorme hoofdpijn, sneeuw of migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:26

jaa ik heb vanmiddag al 2 uur geslapen, zodra ik stil lig is er niks aan de hand. Zodra er een geluid komt (zoals de kattenbel...) voel ik m'n hoofdpijn en m'n ogen...
maar ik weet van mezelf, als ik de hele middag slaap, bn ik de hele nacht weer wakker...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:31

De dokter is er voor om heen te gaan of antwoord te geven als je iets mankeert.Gewoon even bellen als je het toch niet vertrouwd!Sterkte!!