Mijn manier van het stoppen met roken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mers

Mijn manier van het stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:16

Oke het klinkt heel raar maar tot nu toe werkt het...

Ik was twee dagen gestopt met roken toen ik trek kreeg in een sigaret. Vriendin gooide een sigaret naar me toe en ik was zwak dus rookte hem op. Gek genoeg kwam ik niet verder dan een vies strak gezicht trekken maar vond het zonde om hem niet op te roken dus ging door. Dag erna had ik totaal geen trek in een sigaret, en heb niet gerookt. Dag daarna kwam de gewoonte weer om te roken, en heb ik een sigaret opgestoken. Weer vond ik het vies (ik rookte anderhalf pakje per dag) dus na een drie kwart sigaret heb ik hem uitgemaakt. Dag erna geen trek gehad behalve in die avond.. weer eentje opgestoken, noem het zwakte..ik weet het niet. Halve op en ik dacht bah..waarom ook eigenlijk. Tot nu toe rook ik nog wel, maar vind het meer vies dan lekker. Het stressen kwam bij mij meer bij het idee van het geen sigaretten in huis hebben en als ik ze dan heb heb ik geen trek. Dus ik heb nu al twee dagen een pakje in huis en heb ze nog niet aangeraakt. Vind het steeds viezer worden en ben benieuwd hoe het gaat als ik maandag mijn pakje weggooi. Ik houd hem tot maandag in huis, daarna geef ik hem weg. Dan heb ik het weekend volgehouden en is het voor mij tijd om me een schop onder mn kont te geven en genoegen te nemen met een kop thee. Dus ben benieuwd...

Captain

Re: Mijn manier van het stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:17

Super! :D Succes ermee!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:26

Als je nog steun nodig hebt om te stoppen, er is een stoppen met roken topic wat je kan vinden in de Huiskamer. Is voor mij een heel nuttig topig geweest(en nog steeds trouwens!!). Je bent daar van harte welkom, dan sta je er niet alleen voor!! Heel veel succes in ieder geval!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:38

Wat goed Mers! Weest trots op jezelf, en dat HK topic is geweldig idd. :j

Ik zit inmiddels op 51 dagen rookvrij, en moet er niet aan denken om weer te roken, wat stinken die dingen zeg!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:42

Ik ben inmiddels alweer 2,5 jaar gestopt.
En heb er geen dag moeite mee gehad (rookte pakje per dag)

Mijn broer van 26 kreeg een hartaanval, belande op de ic tussen de oudjes. Ik kwam zn kamer binnen en zei zusje je moet stoppen met roken.
Daarna gestopt :) Misschien is dit nog een extra schop onder je kont? hij rookte trouwens ook 1,5 pd.

Mers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:55

Pff wat erg Nathalie! Ik zie het ook aan mijn vader die rookt al vanaf heel jong en die zucht en steunt de hele dag door.

Ik merk het wel dat ik mij gezonder voel als ik een dag niet heb gerookt. Kom lekkerder mijn bed uit, geen gekke waas voor mijn ogen en duizeligheid (heb ook een slechte bloeddruk). En ik merk dat ik eerder naar een broodje gezond neig omdat ik dat weer een beetje proef. Zodra ik heb gerookt smaakt alles niet zo lekker meer, logisch ook. Ik ben benieuwd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:01

hoe langer je niet rookt hoe viezer je het vind.
Mijn vriend rookt nog wel. Van de zomer op vakantie 1 hijsje gedaan dacht lekker ff op het strand maar gadver wat vies!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:22

Wat goed van je +:)+

Ik ben aanstaande februari 5 jaar gestopt met roken. Ik was er echt ontzettend klaar mee op dat moment, en daarom is het ook gelukt :) Ik ben destijds gestopt met het idee dat ik best mócht roken van mezelf, maar dat ik het niet wílde. Als ik zo'n zin in een sigaret zou krijgen dat mijn humeur zwaar onder 0 daalde, dan mocht ik er één opsteken van mezelf. Nooit hoeven doen, omdat de druk er al af was. Later nog wel eens een keer of 4/5 een sigaret gerookt, en als hij dan op was dan wist ik weer waarom ik niet rookte :+ Ook nooit de behoefte gehad om dan zelf weer sigaretten te gaan kopen. Ik kan me nu echt niet eens meer voorstellen dat ik ooit gerookt heb (het stinkt! En het is ZO duur!) :=

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:40

Op die manier ben ik gestopt met blowen. :)
werkt inderdaad

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:43

Je zegt zelf al: 'maar vind het meer vies dan lekker'
Als je iets vies eet, eet je het toch ook niet op. Zo moet je denken.
Super dat je zo van het roken afkomt.
Ga zo door met een steigende lijn :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:46

Ik ben zo ook gestopt met roken.
Ik was elke zaterdag ochtend zo ziek van
de combinatie sigaretten&alcohol (huh zul je denken :+ )

Toen heb ik een avond alleen cola gedronken, maar wel flink doorgerookt, weer een onwijze kater.

Zo is bij mij de knop omgegaan, en rook ik (bijna) niet meer, want ik vind het verschrikkelijk smaken.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:35

Klinkt herkenbaar. Zo heb ik het ook 3 weken lang volgehouden. Gister mn laatst peuk opgerookt en vond het verschrikkelijk vies. Nu ligt er dus niets meer in huis, kijken of ik dat ga volhouden. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:40

Wat goed! Denk alleen dat het voor mij niet zal werken..
Ga met oud en nieuw stoppen, ik heb echt een datum nodig om naartoe te werken. Heb voor 1 week van die pleisters gekocht, dus neem aan dat het helemaal goed gaat komen :j. Is me eerder ook ooit gelukt op die manier.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:43

Succes ermee!
Ik zit op dit moment op de 3 dagen 'rookvrij' en moet zeggen dat het me erg goed bevalt! :)