Hihi, misschien inderdaad om uit te leggen. Een landkaarttong is als je vlekken op je tong hebt. Soms zijn dat rode vlekken, soms witte. Vaak word het vastgesteld bij de geboorte.
Mijn zoon heeft het! Hij is nu 6,5 en heeft het vanaf een maand of 6. Als het erg opspeelt dan doen scherp en zuur eten een beetje zeer. Verder is het geheel onschuldig.
lesilla
Geplaatst: 17-12-09 17:34
Ik heb het gehad door schimmel, en nu door suikerziekte
sandra1986
Geplaatst: 17-12-09 17:35
gaat dat soms weg, en komt het dan weer terug? want ik heb het met vlagen. wel al tijden niet meer gehad.
liiza
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-09 17:36
Of het met vlagen komt weet ik eigenlijk niet. Ik heb het al mijn hele leven.
Mijn moeder heeft het. Zij heeft het pas op latere leeftijd gekregen. Bij haar wordt het veroorzaakt door koemelkproducten. Eet ze die niet, dan is d'r tong normaal, heeft ze ze gegeten dan krijgt ze een landkaarttong, en nog wat andere klachten.
Mijn zusje heeft het Is rond haar 7de vastgesteld. Zij heeft het dan als ze bepaalde groente of fruit eet.
kekavo
Geplaatst: 19-12-09 15:31
Ik vroeg me altijd al af waarom ik van die rare vlekken op mijn tong had. Ik heb ze altijd, maar ze wisselen van plaats en grootte. Nooit geweten dat het dat was. Tot ik een nieuwe tandarts kreeg die me vertelde dat het een landkaarttoong heet en inderdaad ook dat het niet zo heel vaak voorkomt.
Onze huisarts wist het ook niet, en na wat googelen kwam ik erachter, heb het geprint en aan hem gegeven... Goh zei hij, dat ken ik niet.. Zo enorm zeldzaam is het niet trouwens.
liiza
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-09 13:06
Ik heb het inderdaad wel afwisselend dan weer heel erg en dan weer niet. Met verkoudheden heb ik er ook vaak last van.
Superhafjes
Geplaatst: 23-12-09 13:26
Ik heb het wel eens in t ziekenhuis gezien tijdens mn stage. De arts vertelde toen idd dat het niet zo vaak voorkomt.