ik heb even jullie advies nodig, mijn vriend heeft geen nieuwe tetanus spuit gehad, ( wat wel moet ná je 21e? ) en hij heeft zojuist perongeluk een verroeste spijker in zijn hand gekregen, vrij diep.
Kan dit kwaad? is dit iets waarvoor je langs de dokter moet gaan?
Ik zou persoonlijk wel naar de dokter gaan, nieuwe tetanusprik halen. Roest kan zo slecht zijn voor je.
Anoniem
Geplaatst: 17-12-09 16:36
Naar de dokter gaan, krijg je er als nog eentje. Het hoeft niet persee van te voren.
Mayflower_
Geplaatst: 17-12-09 16:37
Is de wond open en stroomt er bloed uit? Zo ja, dan zou ik zeker even een spuit ophalen. Je weet nooit wat er voor bacteriën op die spijker hebben gezeten.
Michelle_
Geplaatst: 17-12-09 16:37
Ja dan moet je een nieuwe halen , ik geloof dat het tot je 18e geldig is.. Anders zou ik gewoon even bellen , dan weet je het zeker.
ponygekje21
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-09 16:38
bedankt voor de snelle reacties, hij heeft wel gebloed, is nu over omdat het maat een klein gaatje is van de spijker.. We gaan nu even de dokter bellen lijkt me beter!
Ik zou juist een prik gaan halen als het niet bloedt? Als de wond bloedt, heb je grote kans dat met het bloed de bacterien ook meegaan. Tetanus groeit graag in diepe, dichte wonden...
Hij heeft de spuit al gehaald, maar was toch wel kans op dat het ging ontsteken, dan moest hij direct terugkomen.. Maar hij heeft hem in ieder geval gehad.
nee hoor, je moet geen tetanus spuit na je 21ste. Maar als je een reden hebt om hem te halen (zoals je vriend) is het wel handig. Die prik doet wel zeer! Of is je vriend zo;n sterke man die niet piept?