Geen rust in hoofd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Geen rust in hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 18:19

Ik zit met bepaalde dingen in mijn hoofd, vooral over mijn paard en mijn toekomst
die ik niet los kan laten. Hierdoor ben ik hele dagen constant bezig met die dingen
in mijn hoofd en ben altijd maar aan het denken of ik het allemaal wel goed doe.
Bepaalde dingen met mijn paard gaan niet zo als ik het graag zou willen, vooral qua stalling.
Ik denk heel anders over bepaalde dingen dan de meeste mensen op stal, waardoor ik eigenlijk
vrijwel met niemand het erover kan hebben, omdat ze er niet naar luisteren.
Ik kan het niet loslaten en me erbij neerleggen dat het zo gaat.
Ik praat er met mijn ouders ook wel veel over en die zeggen dat ik me er gewoon bij moet
neerleggen, maar het lukt me gewoon niet. Zit op het moment ook zonder werk, waardoor ik
dus vaak thuis ben en mijn paard staat ongeveer tegenover mijn huis en zie dus eigenlijk alles
wat gebeurd. Dit is in principe niet echt goed, omdat ik dan nog meer ga nadenken.

Wou het even van me afschrijven...

_Tara_

Re: Geen rust in hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:20

Is er geen mogelijkheid om een andere stal te zoeken? Dat zou wel een hoop oplossen denk ik...

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 18:45

Hetgene wat ik zoek is hier dus niet.
Ik zoek echt op een natuurlijke manier, maar helaas is dat hier niet. Zou denk ik ook wel een hoop oplossen ja.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:40

Vraag je het volgende af: wanneer je paard op een voor jou 'perfecte' stal zou staan waar alles op een natuurlijke manier gedaan wordt, zou je dan helemaal gelukkig zijn? Dat vraag ik omdat je aan het begin ook zegt dat je je druk maakt over je toekomst, en of je alles wel goed doet.

Ben je iemand die over het algemeen veel piekert? En daar vele uren per dag mee bezig bent? Met toekomst, verleden, heden, of je alles wel goed doet, wat je nog beter kan doen? In dat geval zal een nieuwe stal weinig oplossen, en zul je het probleem meer bij jezelf moeten zoeken..

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:40

@Xindy, ja als mijn paard op zo'n stal zou staan en ik erop kan vertrouwen dat dingen gebeuren zoals ik dat vraag, dan zou er indd een last van me afvallen.
Ik ben ook wel iemand die veel piekert ja, maar denk dat het grootste over m'n paard gaat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:54

Plaats hier even een stipje...
Zit een beetje in het zelfde schuitje...
Mijn hoofd zit ook bomvol, en loop continu te denken, kan ook echt voor me uit gaan zitten staren en dan helemaal in m'n gedachten verzonken raken.
Kan bepaalde dingen ook gewoon echt geen plekje geven waardoor ik er maar over blijf piekeren en denken.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:58

Piekeren kan ik ook heel goed. Ik kan me over de kleinste dingen (en natuurlijke grote) druk maken tot ik bijna doorflip. Mij heeft het wel geholpen om te bedenken dat piekeren niets verandert aan een situatie. Je gaat je er alleen maar rotter onder voelen. Ik heb lang een motto gehad: niet denken maar doen! Verder helpt per dag denken mij ook. Dus probeer meer in het hier en nu te leven.
Kun je wat afleiding zoeken?
Als je het voornamelijk in de winter meer hebt, kan lichttherapie helpen. Dat heb ik nu voor het eerst gedaan en volgend jaar ben ik weer van de partij.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:42

Denk je dat alleen dit speelt en je sowieso een piekeraar bent, of beheerst dit echt je leven (even meteen dramatisch neergezet)?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:45

Heb je al eens geprobeerd een piekeruurtje in te stellen? Zodat je voor de rest piekvrij bent?

En ga hardlopen, het klinkt heel suf maar intensief bewegen zorgt dat je lekkerder in je vel zit. Zeker als je zoveel vrije tijd hebt...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:29