koffie ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

koffie ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:41

Misschien een rare titel, maar ik zoek klachten die te maken hebben met het drinken van koffie.Hebben jullie klachten ontdekt die te maken hebben met het drinken van koffie, zo ja wat voor klachten krijg je dan.
Ik ben namelijk al jaren moe,ik drink s,morgens 2 bakkies,s,middags 1 en s,avonds 1.Ik drink cafeine vrij, en als ik net als vanmiddag 3 bakkies na elkaar neem.Krijg ik oprispingen,mijn darmen gaan rommelen en ik wordt loom, ik begon zelfs te gapen.Ik probeer na te gaan of ik vermoeider wordt na het drinken van koffie?

Blue_Eyes

Re: koffie ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:46

Drink je veel suiker in je koffie?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:47

Nee helemaal zwart,maar als je gegoogeld zie je juist dat 2 bakkies al vermoeidheid bestrijd. Maar ik zit raar in elkaar bij mij is alles andersom dus in dit geval misschien ook wel?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:48

Hm.... dan weet ik het niet ;) Ik heb het als ik (veel) suiker eet, dat ik daarna instort.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:49

hmm nou als ik me al een beetje misselijk voel is het absoluut geen goed idee, dan wordt t echt alleen maar erger.
voor t slapen doe k t nooit want dan kom ik niet meer in slaap, en dan ben k idd de volgende dag heel moe, het kan ook dat je dan wel in slaap valt maar niet 'diep' genoeg slaapt en dus niet zoveel rust krijgt als je normaal zou krijgen als je slaapt.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:50

Probeer een keer een week zonder en kijk of je het nog hebt?

Koffie is troep heb ik altijd geleerd. Als je het maar vaak genoeg drinkt verliest het zijn werking (het 'oppeppen'). Sterker nog, als je het dan even NIET drinkt krijg je verschijnselen die lijken op een soort 'afkickverschijnselen', hetzelfde als met drugs of roken, zoals bijvoorbeeld vermoeidheid. Je gaat dan meer koffie drinken om de vermoeidheid tegen te gaan, wanneer je dan weer even niet drinkt komt de vermoeidheid 10x zo hard terug. Maar ik dat geldt vooral voor de cafeïne in koffie, en ik zie dat je cafeïnevrij drinkt. In dat geval zou ik het niet weten...
Ik kan zelf helemaal niet tegen cafeïne, van koffie/teveel cola/red bull ga ik trillen, shaken, stuiteren, raak ik in paniek en heb ik het gevoel alsof ik door een beer wordt achterna gezeten en hard weg moet rennen. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:52

Ik heb ooit koffie vervanger van Vogel gedronken maar daar krijg ik hoofdpijn van.Ik ga proberen een paar dagen geen koffie te drinken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:54

Een week is eigenlijk te kort je zou geloof ik iets van 3 weken moeten stoppen om te kijken of het aan de koffie ligt omdat het je lichaam helemaal uit moet.

Mijn vriend moet vaak boeren als hij 2 koppen vrij snel achter elkaar op heeft.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:55

maar je drinkt caffeine vrij? dan heeft het toch geen werking op vermoeidheid...

Of zit ik nu heel gek te denken :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:56

Dan moet er iets anders zijn wat in de koffie zit.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:03

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:12

quincy123 schreef:
maar je drinkt caffeine vrij? dan heeft het toch geen werking op vermoeidheid...

Of zit ik nu heel gek te denken :+

Nee hoor, juist door de caffeine die erin zit krijg je een oppepper :)
Van caffeine vrij krijg je die dus niet lijkt mij, of ze moeten er iets vervangends in hebben gedaan.