medicijn Lyrica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

medicijn Lyrica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:28

Ik heb mijn rugwervels versleten en daardoor erge pijn. heb inmiddels ruginjecties achter de rug (haha leuke woordspeling :D ) die werkelijk niks hebben geholpen en dus nu schrijft de arts me Lyrica voor om te kijken of dat de pijn wegneemt,maar nu ik zo een beetje google wordt ik niet echt vrolijk van wat ik allemaal lees over de bijwerkingen waar veel mensen last van hebben. Duizelig, dronken gevoel dikker worden , spraakstoornis..niet meer auto kunnen rijden.
Daar heb ik dus allemaal echt geen zin in gezien het feit ik doordeweeks altijd alleen ben met mijn 3 jarig zoontje omdat mijn mannetje internationaal chauffeur is. Plus het feit dat ik mijn paard wel wil blijven rijden met het volle verstand.

Heeft iemand ervaring met dit medicijn ????????????????????????

Anoniem

Re: medicijn Lyrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:38

Bij iedere zwaardere pijnstiller zul je in de bijsluiter deze bijwerkingen vinden.. Maar het is toch echt een kwestie van proberen hoe en of het voor jou werkt en van welke bijwerkingen jij last hebt.. Ook is het een kwestie van wennen.. Je lichaam zal moeten wennen aan dit medicijn en dus is de kans groot dat de bijwerkingen die er eventueel zijn na verloop van tijd minder worden..

Ik zou niet teveel op internet zoeken over ziektes en medicijnen, want daar word je niet echt vrolijk van :n

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:10

Lyrica is een medicijn dat vaak voorgeschreven wordt bij pijn die veroorzaakt wordt door de zenuwen (neuropathische pijn).
Het kan bijwerkingen als sufheid ed geven, maar lang niet iedereen heeft daar last van. Geef het medicijn een week of twee de tijd en kijk gewoon hoe het gaat, helpt het tegen de pijn, heb je veel bijwerkingen etc. Heb je er meer nadelen dan voordelen van dan is het tijd om opnieuw met de arts in gesprek te gaan en samen op zoek te gaan naar een eventueel alternatief.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 09:01

nou ik heb er gisteravond eentje genomen en was echt van de wereld, voelde me heeel raar en vind het nu eng er weer een te nemen omdat ik wel helder moet blijven omdat mijn kleine man hier rondloopt hij is 3!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:04

Snap dat je het eng vind maar zoals gezegd moet je lichaam er ook aan wennen! :j Ik heb een poosje diazepam geslikt, ik heb alleen bij de eerste pil last gehad van slaperighied, kon niet eens meer lopen en ademhalen ging ineens ook erg lastig :+ Maar bij de 2e en 3e pil heb ik hier geen last meer van gehad..

Nu heb ik ook tramadol, de eerste 3 pillen was hap-slik-slaap nu geen last meer van, wel een beetje duf maar niet meer zo erg!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:11

Ik heb een tijdje met een patiënt meegekeken die ook lyrica kreeg vanwege kanaalstenose en enkele hernia's en hij beschreef het als een geweldige uitvinding. Normaal zou zitten al teveel zijn vanwege de pijn en met dit medicijn kon hij weer dingen die hij anders nooit voor mogelijk gehouden zou hebben.
Nu heb ik er dus zelf geen ervaring mee, maar alleen een positieve reactie gehoord. Voor zover ik weet had hij ook niet echt bijwerkingen.
Ik wens je iig veel succes :)

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:14

Mij zusje van 16 gebruikt dit medicijn ook.. voor een hernia,
Die is de eerste 2 weken met de bus naar school gegaan!
Want die was ook gewoon duizelig enzo!
En die spraakstoornis is opzich ook tijdelijk,
Omdat je eerst moet wennen aan die medicijn!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:18

Ik slik inmiddels al 5 weken Lyrica. Ook door 2 hernia's. Ik heb er de eerste 2 dagen niets van gemerkt hoor, van die slaperigheid. Dat kwam de 3e dag pas. Heb verder weinig last van alle bijwerkingen die vermeld staan. De scherpe kantjes zijn wel van de pijn af, maar kan zeker niet doen wat ik graag wil.

TS, ik zou het gewoon proberen, miss heb je er idd baat bij.
Tramadol wordt ik erg slecht van, en dat verschilt ook per persoon.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:44

Ik heb zelf ook Lyrica gebruikt voor Dystrofie, maar ik werd er ook niet vrolijk van!
1e dag ging nog wel. Maar daarna werd ik misselijk, duizelig, kwam gigantisch veel aan in een korte tijd (1 maand) en het werkte niet, dus ben er ook mee gestopt.
Nu slik ik Cymbalta en dat gaat goed! Alleen kom ik ook daar flink van aan helaas.

Had ook heel erg het gevoel alsof ik dronken was ofzo. Daar kon ik het heel erg mee vergelijken!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:07

Ik heb zelf Lyrica gebruikt, maar ik ben er mee gestopt. Zowel ikzelf als mijn omgeving hadden het idee dat ik echt helemaal van de wereld was. Reageerde mat op alles, niemand kon echt door me doordringen, en ik was constant moe en duizelig. De arts zei toen tegen mij om het een paar weken de tijd te geven omdat je er aan moet wennen, maar omdat ik last bleef houden ben ik toen in overleg gestopt.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:38

ik zit momenteel op 75 mg sochtends en 150 mg savonds. HEb absoluut geen last van bijwerkingen gelukkig, .. maar helpen doet het ook niet. rugpijn blijft.... pfff...