Opgezette buik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmazingGirl

Opgezette buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:54

Hallo Bokkers,

Jullie misschien een idee wat dit kan zijn of hebben jullie het ook wel eens gehad?

Sinds een tijd heb ik enorm last van een opgezette buik. 's Ochtends als ik uit bed kom is ie nog gewoon plat zegmaar, maar zodra ik maar iets eet lijk ik wel 6 maanden zwanger. Heb zelfs al een keer een test gedaan, maar dat gaf aan dat ik niet zwanger was.
Het voelt ook heel strak en opgeblazen aan.
Enig idee waar dit aan ligt??

Groetjes

Baron31

Re: Opgezette buik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:56

ik lees mee, ik heb er ook enorm last van

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:03

Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik heb het ook... :j

Sinds ik een tijd geleden een hormonenkuur had gekregen om aan te komen kreeg ik enorme vreetbuien en hield ik heel veel vocht vast. Ik zag er echt uit als een zwangere jumbohamster... ;(
Nu is dat allemaal wel weer weggetrokken maar sinds ik wat zwaarder ben geworden heb ik ook last van een opgezette buik aan het einde van de dag.

Ik zat ook te denken dat het misschien wel komt door de antibiotica die ik gebruik. Dat dat de bacteriehuishouding van de darmen daardoor in de war is geraakt.
Ik weet niet of jij onlangs een kuurtje hebt gehad, of iets anders waardoor de boel een beetje ontregeld is geraakt (stress ed.)
Misschien maar eens Yakult oid proberen? :=
Kan geen kwaad lijkt mij om het te proberen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:47

ik heb t ook, als ik 's ochtends wakker word ben ik mooi slank maar zodra ik heb gegeten heb ben ik ook zwanger. Voel dan zelfs de vetrollen als ik zit... heel raar, heb t ook nog maar sinds kort maar redelijke tijd geen medicijnen meer gehad.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:03

Eten jullie toevallig veel zuivel? Kaas, yoghurt, melk, eieren? Ik krijg daar altijd zo'n opgeblazen buik van, dat het niet leuk meer is.
Probeer eens meer groenten en fruit te eten, dat bevordert de spijsvertering (denk dat daar het probleem zit namelijk).

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:10

Ik krijg het van verschillende dingen waaronder banaan(en alles waar banaan in zit), ui en bruin brood (wel met mindere mate), ontbijtkoek en drop. Probeer die dingen zoveel mogelijk te vermijden. Probeer eens wat dingen uit kwa eten of dat het misschien is en dan kom je er vanzelf achter.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:00

Kun je wel goed naar het toilet? (En dan bedoel ik niet plassen. ;) )
Het kan namelijk gewoon ontlasting zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:03

kan meerdere redenen hebben... gasvorming door melkproducten, maar ook door bepaalde soorten groente of fruit (bv ui of banaan)
Maar het kan ook vocht zijn, dit kan je weer om verschillende redenen vasthouden... iets lichamelijks, maar ook bv door teveel zout in je voeding.
En vlak voor en tijdens je menstruatie is je buik ook vaak wat boller ;)

Vertrouw je het niet... even langs de ha gaan.
Veel vrouwens vertrouwen 100% op een zwangerschapstest, maar die zijn in sommige gevallen niet 100% betrouwbaar.