Chronische hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Chronische hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 08:11

Tja ik zal maar met de deur in huis vallen. Ik heb hoofdpijn. Zal men wel denken ja ik ook wel eens, neem een aspirientje! Ik heb 2,5 jaar terug de ziekte van pfeiffer gehad. Deze was erg heftig, ik moest hiervoor mijn baan opzeggen. Na een half jaar ging het weer, ben toen weer aan het werk gegaan voor 3 maanden. Helaas heb ik het toen weer terug gekregen. Iets minder heftig dan de eerste keer maar ik kon weer niets. Moe, slapen, koorts en natuurlijk hoofdpijn.
Bloed onderzocht en het is weer weg na een lange rust periode. Maar de hoofdpijn blijft. Aspirine helpen niet, net als ibroprufen helpt ook niet bij lang gebruik krijg ik ook maagklachten. Weer terug naar huisarts deze neemt een te lage bloeddruk waar. Medicijnen om bloeddruk te verhogen meer koffie drinken en zout eten. Wordt iets beter maar niet voor lang. Door verwezen naar neuroloog. CT-scan gemaakt niets te zien. Doorbloeding gemeten van het hoofd ook goed. Nog wat dingen maar niks. Verschillende medicijnen geprobeert maar geen verschil. Fysiotherapie ivm met verkramping van de nekspieren. Hierdoor zouden zenuwen klem gaan zitten en kan men hoofdpijn krijgen aan de voorkant van het hoofd. Als was verkrampt zes weken therapie gehad. Maar hoofdpijn ging niet weg. Weer naar de neuroloog. Tja zegt hij het is een spanningshoofdpijn veroorzaakt door stress. Wat raar ik stress? |o
Ik heb geen werk, geen inkomen. Altijd hoofdpijn :( Nu heb ik spierontspanners maar het doet helemaal niets. Vooral snachts heb ik er veel last van kan er niet van slapen. Constant geklingel en gebonk in mijn hoofd. In spanning zoals een berg op fietsen of lopen gaat bijna niet dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar klapt. Te veel warmte wordt ik ook gek van. Dus ben blij dat het buiten vriest lekker koel aan mijn kop. Lawaai of muziek kan ik ook niet hebben.
Eind januari moet ik weer terug naar de neuroloog.
Vroeger had ik ook wel eens hoofdpijn maar niet zo erg als de laatste jaren. Ik weet me echt geen raad. Wie herkent dit? En wat doen jullie er aan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:04

Ik had s,nachts veel hoofdpijn als ik plat ging,ik heb ook een periode zittend geslapen.7 maanden was de langste pijn tijd,en dan echt 24/7 over de pijngrens heen gaan.Ik heb mijn vullingen laten vervangen voor witte vullingen,ik ben daar na ontgift bij een allergie centrum.Het ging daarna erg goed,als ik nu pijn krijg ga ik naar een acupuncturist en ben ik weer een paar maanden pijn vrij.

Talisa

Re: Chronische hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:46

Ik wou net zeggen: heb je nog amalgaamvullingen in je kiezen? Eruit laten halen! Pure kwikvergiftiging. Kan jouw klachten zeker veroorzaken. Daarna laten ontgiften en dan moet het langzaam beter worden (zoiets gaat natuurlijk niet in een keer over).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:22

hier nog een gelukkige..
heb ook chronische hoofdpijn.

heb op een dag 14 ibuprofen geslikt, omdat ik verging van de pijn, zat later op de huisartsenpost met een overodosis..
hyperventileren etc..

maar m'n eigen huisarts wil geen verdere onderzoeken doen.
volgens haar is het gewoon chronische hoofdpijn en is er niks aan te doen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:27

Schoonzusje van heeft ook erg veel last van hoofdpijn (gehad).
Zij is behandeld door een kennis van mij, wat hij precies is/doet kan ik zo niet omschrijven, wel dat zijn behandelingen vergoed worden, dus het is geen prutser!
Hij kijkt naar je hele lichaam en mentale situatie en probeerd zo tot een oplossing/behandeling te komen.

Mijn schoonzusje is behoorlijk van haar hoofdpijn af, en als ze bijv. een avond erg last heeft belt ze hem op.... en vaak kan hij op afstand de problemen verhelpen.

Het klinkt super zweverig en ik was/ben ook sceptisch, maar ik weet van meerder mensen uit mijn directe omgeving dat het werkt!

Als je zijn naam wilt weten, PB!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:30

Frats schreef:
Tja ik zal maar met de deur in huis vallen. Ik heb hoofdpijn. Zal men wel denken ja ik ook wel eens, neem een aspirientje! Ik heb 2,5 jaar terug de ziekte van pfeiffer gehad. Deze was erg heftig, ik moest hiervoor mijn baan opzeggen. Na een half jaar ging het weer, ben toen weer aan het werk gegaan voor 3 maanden. Helaas heb ik het toen weer terug gekregen. Iets minder heftig dan de eerste keer maar ik kon weer niets. Moe, slapen, koorts en natuurlijk hoofdpijn.
Bloed onderzocht en het is weer weg na een lange rust periode. Maar de hoofdpijn blijft. Aspirine helpen niet, net als ibroprufen helpt ook niet bij lang gebruik krijg ik ook maagklachten. Weer terug naar huisarts deze neemt een te lage bloeddruk waar. Medicijnen om bloeddruk te verhogen meer koffie drinken en zout eten. Wordt iets beter maar niet voor lang. Door verwezen naar neuroloog. CT-scan gemaakt niets te zien. Doorbloeding gemeten van het hoofd ook goed. Nog wat dingen maar niks. Verschillende medicijnen geprobeert maar geen verschil. Fysiotherapie ivm met verkramping van de nekspieren. Hierdoor zouden zenuwen klem gaan zitten en kan men hoofdpijn krijgen aan de voorkant van het hoofd. Als was verkrampt zes weken therapie gehad. Maar hoofdpijn ging niet weg. Weer naar de neuroloog. Tja zegt hij het is een spanningshoofdpijn veroorzaakt door stress. Wat raar ik stress? |o
Ik heb geen werk, geen inkomen. Altijd hoofdpijn :( Nu heb ik spierontspanners maar het doet helemaal niets. Vooral snachts heb ik er veel last van kan er niet van slapen. Constant geklingel en gebonk in mijn hoofd. In spanning zoals een berg op fietsen of lopen gaat bijna niet dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar klapt. Te veel warmte wordt ik ook gek van. Dus ben blij dat het buiten vriest lekker koel aan mijn kop. Lawaai of muziek kan ik ook niet hebben.
Eind januari moet ik weer terug naar de neuroloog.
Vroeger had ik ook wel eens hoofdpijn maar niet zo erg als de laatste jaren. Ik weet me echt geen raad. Wie herkent dit? En wat doen jullie er aan?

ik heb op het moment echt precies hetzelfde, savonds jankend van de pijn in bed zitten, niet te weten hoe ik moet gaan liggen of slapen, pijnstillers werken niet of verergeren het, al 2x bloed laten prikken maar ze kunnen niks vinden....
als ik savonds in bed lig heb ik ook erge last van mijn nekspieren (lijkt erg op spierpijn maar dat is het zekerweten niet)
de dokter doet r verder niks aan... sta met hoofdpijn op en ga ook weer met hoofdpijn slapen...

ik wil je een tip geven om te proberen, verzacht de pijn een klein beetje en helpt bij mij voor ongeveer n uurtje, is niet veel ik weet t maar wellicht t proberen waard om vooral voor t slapen gaan de pijn iets te verzachten; paracetamol met codeine

toen mijn dokter me dit voorschreef dat ik ook zoiets van; jaja gewoon paracetamol met een extra stofje en was eigenlijk ook gewoon boos op mijn dokter, had al zoveel veel zwaardere pijnstillers geprobeerd maar niks hielp, waarom zou dit dan wel werken, thuis aangekomen heb ik er 2 stuks gepakt en ben toen mijn bed ingekropen, moet zeggen dat t de pijn toch wel iets minder liet worden...

mischien dat t bij jou niet helpt maar t is wellicht t proberen waard ik ben r in ieder geval n beetje mee geholpen!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:37

Ik viel van mijn paard, hersenschudding zwaar genegeerd en bij het minste of geringste had ik hoofdpijn. Zo heftig dat ik echt moest slapen. Dat is 2,5 jaar geleden gebeurt.
Ik ben nu 4x behandeld bij een ostheopaat (begonnen in oktober) en heb sindsdien geen hoofdpijn meer gehad.
Ik zou voor een consult naar een ostheopaat gaan, het kan je heel erg helpen

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:50

Vullingen kunnen het bij mij niet zijn want die heb ik niet. Het zou best wel kunnen dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit maar ik weet niet wat ik daar aan kan doen.
Ik ben al bij een psycholoog geweest maar dat heeft het alleen maar erger gemaakt dan verbeterd. Het heeft me ook ontzettend veel geld gekost en dat is nu ook bijna op. Dat geeft natuurlijk ook kopzorgen.

Wat is codeine? Bedoel je niet coffeine? Er is een brainclinic in Nijmegen maar ik weet niet precies wat die doen. Vind dat een beetje eng. Net als acupunctuur hou ik ook niet van.
Wat heeft die ostheopaat dan gedaan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:55

Ik kwam er achter dat Canadeese geelwortel bij mij werkt,dat is het enige middel wat werkt bij mij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:58

Ik mag ook geen melk drinken daar krijg ik hoofdpijn van en soya.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:02

Hier nog een :( al van alles gehad, ziekenhuis in ziekenhuis uit, werd er gek van.

Ik word nu behandeld door een gyropractor( hoe schijf ik dat ??? ) en smeer savonds of bij erg veel pijn mijn nek spieren/hals spieren en mijn slapen in met HOP spiergel voor paarden :+

moet zeggen dat t nu redelijk gaat. Pijnstillers neem ik niet meer, dit is mij afgeraden bij te veel in namen van pijnstillers word je lichaam verslaafd aan spijnstillers en kun je niet meer zonder, zodra je ze niet gebruikt krijg je nog meer pijnstillers.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:21

Frats schreef:
Vullingen kunnen het bij mij niet zijn want die heb ik niet. Het zou best wel kunnen dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit maar ik weet niet wat ik daar aan kan doen.
Ik ben al bij een psycholoog geweest maar dat heeft het alleen maar erger gemaakt dan verbeterd. Het heeft me ook ontzettend veel geld gekost en dat is nu ook bijna op. Dat geeft natuurlijk ook kopzorgen.

Wat is codeine? Bedoel je niet coffeine? Er is een brainclinic in Nijmegen maar ik weet niet precies wat die doen. Vind dat een beetje eng. Net als acupunctuur hou ik ook niet van.
Wat heeft die ostheopaat dan gedaan?

Nee echt codeine! coffeine moet je zeker niet nemen als je hoofdpijn hebt!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:11

Hoeveel pijnstillers slik je op een dag en slik je iedere dag pijnstillers?
Anders kan het zo maar eens zijn dat je een pijnstillersafhankelijke hoofdpijn hebt en dus moet proberen af te kicken heel lastig maar naar 14 dagen merk je effect.

Groetjes Genja

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 19:57

Ik slik niets meer. Gisteravond een ibroprufen sinds weken en die werkte wel een paar uurtjes. Maar had slecht geslapen omdat een vriendin naar het ziekenhuis moet voor darmonderzoek. Misschien kanker. Dus weer iets om me zorgen over te maken en hoofdpijn te krijgen.

Of ik ergens allergisch voor ben heb ik me ook al gevraagd. Bv chocolade maar dat heb ik altijd al veel gegeten. Mijn eet patroon is niet sinds twee jaar verandert ofzo.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:04

Wat een bekend vehaal hier.
Ik heb 2 jaar geleden Hersenvliesontsteking (meningitis) gehad.
Op het kantje gelegen in het ziekenhuis en uit eindelijk helemaal boven op gekomen en genezen..

Het enige wat ik over gehouden heb is: Chronische Hoofdpijn.
Volgens de doktoren in het ziekenhuis moest ik van geluk spreken.
Persoonlijk: Heb ik er flink de balen van. het is vreselijk, onuitstaanbaar, verschikkelijk, ondragelijk soms.
Ik heb er verschillende medicatie voor gehad, maar niks helpt.
Uiteindelijk ben ik er vorig jaar bijna depresief van geworden.
Gelukkig is dat over ik heb het leren accepteren, ik ben er mee gaan leren leven.
Maar toch hoop ik dat het OOIT nog over gaat!

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 19:25

Goed om te horen Buxy dat je niet depresief geworden bent. Ik ben dat wel en niet zo'n beetje ook. Vandaar dat ik bij een psycholoog te recht gekomen ben. Wat ook niet geholpen heeft. Het liefste ga ik naar mijn paardje dan voel ik me ook het beste. Maar ik weet dat ik verder moet. Hoofdpijn of niet. Ik moet gaan werken al weet ik niet hoe ik dat moet gaan doen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:27

ik heb ook ruime tijd bij de psycholoog gelopen, en ook anti-depressieva geslikt.

En inderdaad rustig, in de buitenlucht met me beestjes gaat het beste.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:29

Ik heb ook een periode gelooft dat het van aardstraling zou komen. Er zou dan een ader door onze slaapkamer lopen en ik zou daar in liggen. Dit kan vele lichamelijke klachten veroorzaken. Mijn vriend wil hier niets van weten. Gelukkig gaan we verhuizen per 1 februari 2010. Dus dan zullen we zien of het daar aanligt. Ik ben namelijk ziek sinds ik hier woon zo'n 4 jaar nu. Kijken of het in het andere huis beter gaat.