ring- /pilvrije periode

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzzy_3

ring- /pilvrije periode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:49

Ik gebruik nu sinds een klein jaar de nuvaring als voorbehoedsmiddel en dergelijke.
Ik heb het boek(je) als 10 keer uitgelezen, maar vind niet wat ik weten wil (en aan de dokter vragen is zo stom vind ik).

Dus: Als je je ringvrije periode hebt, ben je dan beschermt tegen zwangerschap of niet?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:18

Waarom zou je dan niet beschermd zijn tegen zwangerschap? Dat is toch juist het nut van een anticonceptiemiddel? ;) Maar om concreet te antwoorden op je vraag: ja je bent beschermd tijdens de ringvrije week.

Overigens: je had het antwoord op je vraag ook in de bijsluiter of op de site http://www.nuvaring.nl kunnen vinden.

Ik gebruik overigens ook de nuvaring (volgens mij een jaar of drie nu) en ik sla juist heel vaak de ringvrije week over. Heerlijk niet zo vaak ongesteld :)

Suzzy_3

Re: ring- /pilvrije periode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 23:22

Hmm, dank je, heb alleen het boekje een paar keer gelezen, ik vind meestal niets op sites.

Ik denk niet dat dat bij mij gaat werken om regels te vermijden.
Normaal zouden ze nu ook minder moeten zijn en minder last en dergelijke. Maar ben nog steeds 6 dagen ongesteld en lig daar nog 2 dagen van plat, of volledig onder de pijnstillers...
Achja.
Fijn om te weten, dank je wel :D.

Mars

Re: ring- /pilvrije periode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:52