Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Of dat echt zo is en ik welke gevallen dan, bevalt uiteraard te discussieren.
Myukii schreef:Ik denk inderdaad dat dat het is. Een kruising tussen een maatschappelijk werker en een verpleegkundige, ter preventie. Preventie is in de hulpverlening/zorg érg belangrijk, natuurlijk zal jij waarschijnlijk echt wel weten hoe je aan die seksueel overdraagbare ziekte en schimmelinfectie komt.. Maar er zijn genoeg mensen die dat inzicht dus niet hebben en misschien nog 7 keer in diezelfde sloot zouden vallen.![]()
Ik vind het eigenlijk een goed initiatief, als het is waarnaar het klinkt. Dat je er niet om gevraagd hebt snap ik, maar drang en/of dwang worden in sommige gevallen/sommige instanties gezien als manieren om iets net wat meer impact te geven, zodat het echt goed 'opgenomen' wordt, zeg maar.Of dat echt zo is en ik welke gevallen dan, bevalt uiteraard te discussieren.
![]()
Maar als je het niet wil, zou ik inderdaad zéker even bellen!!
). Maar omdat dus niet iedereen dat weet, niet iedereen dat inzicht heeft en er dus genoeg mensen zijn die meerdere malen een soa oplopen. Al dan niet door 'wild' gedrag, om het zo te noemen.
lindsey schreef:Sorry maar mijn fantasie slaat meteen op hol.
Zou het kunnen omdat je soa test positief was dat je ook HIV hebt opgelopen?
Zo'n andere makkelijker te genezen soa zeggen ze dan misschien per telefoon en bij een HIV besmetting denken ze dan misschien dat je begeleiding nodig hebt en dus schakelen ze de sociaal verpleegkundige in.![]()
Hoop voor je dat dit niet het geval is.

lindsey schreef:Sorry maar mijn fantasie slaat meteen op hol.
Zou het kunnen omdat je soa test positief was dat je ook HIV hebt opgelopen?
Zo'n andere makkelijker te genezen soa zeggen ze dan misschien per telefoon en bij een HIV besmetting denken ze dan misschien dat je begeleiding nodig hebt en dus schakelen ze de sociaal verpleegkundige in.![]()
Hoop voor je dat dit niet het geval is.