Hoe een oplossing innemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Hoe een oplossing innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:21

Tja het klinkt raar, maar ben bij een bioloog geweest. En heb zoiets "wie niet waagt wie niet wint".
Maar heb nu 2 verschrikkelijk vieze dingen mee gekregen. Het ene moet ik 4 keer per dag nemen en het andere eigenlijk ieder half uur 50 ml..
Ik heb gezegd dat ik er lastig kan zijn met dingen innemen, en aangezien hij al aangaf dat het niet lekker is, was ik hier al bang voor.. Ik mag het met ranja mengen om het lekkerder te maken..

Maar zodra ik het binnen heb, word ik gigantisch misselijk, en draait m'n maag zich voor m'n gevoel om..
Ook heb ik daardoor net al braakneigingen gehad..
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik wil het namelijk erg graag proberen, maar het is zo ontzettend vies.. Zelfs met Ranja er doorheen.

Het is de bedoeling dat het naar binnen gaat en daar ook blijft..
Heb vaker iets gehad wat ik voor een maag/slokdarm onderzoek moest nemen (om alles leeg te hebben), wat ook compleet mis ging omdat het gewoon erg vies was.. (ik moet dan erg overgeven en alles komt er weer uit..)

Baal hier ontzettend van.. Normaal zorg ik dus dat ik dingen in tablet vorm krijg, maar dit is er volgens mij niet anders dan vloeibaar..

Tja en nu? Iemand tips?

Palmera

Re: Hoe een oplossing innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:22

Euh, en is het echt nodig dat je dat inneemt? Sorry, ik ken de geschiedenis ook niet....

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:24

Nou ik ben vanaf m'n 13e moe (ben nu 20) en niemand kan iets vinden.. Zodoende wouden we dit proberen omdat we goede verhalen over hem hoorden.. Hierdoor zou ik volgens hem minder moe worden..
En daar heb ik veel voor over...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:26

Maar ik kan mij niet voorstellen dat een ´medicijn´ je misselijk maakt. De bekende uitzonderingen uiteraard uitgezonderd.... Als het de bedoeling is dat dit helpt lijkt het mij dat je het niet moet uitspugen. Heb je het hier al met de arts over gehad dat je er zo enorm misselijk van wordt? Dat lijkt mij het verstandigste.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:29

Ja ik moet m'n moeder even vragen voor z'n nummer, maar dan bel ik hem idd even op..

Wel balen, had gehoopt dat dit zou lukken en dat ik er een klein beetje op vooruit zou gaan.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:33

Ik had (en heb) ook altijd problemen met medicijnen innemen. Mag je er water en suiker aan toevoegen?
Ik neem paracetamol in met 3 bekers water met suiker...dat werkt dan wel...en als ik t medicijn binnen heb drink ik snel nog een beker water.
Toen ik een vloeibaar medicijn kreeg heb ik t ook over een deel van mijn eten gegooid. Daarna de rest opgegeten. Dan had ik er ook geen last meer van. maar om nou elk half uur warm te eten :=

Ik hoop voor je dat je (samen met je arts) een oplossing hier voor kunt vinden! Sterkte

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:36

Hij had het alleen over mengen met Ranja.. Maar zelfs dat houd de sterke smaak niet tegen.. Het is vooral de nasmaak (die zelfs in m'n mond blijft zitten wanneer ik er gelijk 2 glazen ander drinken of water achteraan gooi...

Het probleem is ook, dat ik dan net van de misselijkheid af ben en weer opnieuw kan beginnen :+
Wie verzint dat nou... ieder half uur O:)

En ja, als ik eraan denk krijg ik gewoon al de rillingen in m'n lijf...

In ieder geval bedankt :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:46

Kun je niet met hem overleggen dat je dan wat minder vaak maar meer per keer te nemen?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:49

Dat ga ik denk ik ook doen.. En ga vragen of het er echt niet is in pil vorm..

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:51

Dat is wel slim ja..
nou, succes er mee! En laat je even weten wat het wordt? ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:53

kaatje89 schreef:
Nou ik ben vanaf m'n 13e moe (ben nu 20) en niemand kan iets vinden.. Zodoende wouden we dit proberen omdat we goede verhalen over hem hoorden.. Hierdoor zou ik volgens hem minder moe worden..
En daar heb ik veel voor over...

Even iets heeel anders... Hebben ze je al eens op B12 getest? Mijn moeder heeft daar te weinig van (wordt neit uit het voedsel gehaald door haar lichaam) en als ze zich niet spuit is ze echt heel erg moe met evt nog andere verschijnselen. Sommige doktoren denken daar niet aan bij jonge mensen omdat het niet vaak aangeboren is. Dus vandaar de tip.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:56

Ze hebben mij al meerdere keren op B12 getest, die bioloog deed dat ook. Kwam niks raars uit..

@PineApple, dat doe ik :)

Ga nu eerst even naar pony toe.. Jullie horen het nog :)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:00

Alleen reagerend op het tegenstaan van het drankje.

Heel snel naar binnen gooien en en daarna iets eten met een goede sterke smaak, dat snel in je mond verdeeld.
Denk aan een chocotof oid, die chocolade smelt snel en dan wordt de smaak overstemd. Of bijvoorbeeld zachte pepermunt.

Moet wel iets zijn dat je ook kunt slikken, anders blijft die braakneiging.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:02

Bij de 1 mag ik daarna wel gelijk wat eten, bij de ander moet ik minstens een half uur wachten..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:04

Denk niet dat 1 snoepje geldt als eten, maar dat zou je even na moeten vragen. Dan bedoelen ze meestal echt een maaltijd.

Ranja is ook suiker, net als een opgelost snoepje en als dat wel mag, verwacht i dat 1 pepermuntje ook weinig kwaad kan.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:04

Oke, zal het proberen :)

Bedankt!