had zelf al sinds de basisschool elke dag buikpijn, 's ochtends moest ik een half uur eerder mn bed uit (je kan wel raden waarvoor
) en lag 's avonds standaard half misselijk in mn bed... tot ik thuis het koken overnam van mn vader. moeder en ik hadden allebei een paar ongewenste kilootjes (lees; klein buikje wat voor het mooie iets minder mocht) dus ben me gaan richten op slanker koken. met andere woorden; het vervangen van vetten. vlees bakken in olijfolie ipv gewone blue band, geruld gehakt en gebakken spek "'afgieten'' en lichter verteerbaar voedsel en veel variëren met pasta, rijst en aardappelen. wat blijkt tot mijn grote verbazing? mijn eeuwige buikpijn en problemen verdwijnen en mn moeders chronische buikklachten worden een stuk minder. een paar keer de proef op de som genomen met een in boter gebakken stukkie vlees of niet afgegoten spekkies, en ja hoor. als vanouds. gebruiken nu ook dat becel-spul, dat vloeibare, omdat dat toch een iets lekkerder smaakje geeft aan je vlees dan alleen olijfolie (ok, ik merk het niet maar mn ouders vinden van wel) en ook daarmee geen klachten meer. ook gebruik ik minder melkproducten aangezien dat ook nog wel eens problemen gaf (is niet zo dat ik helemaal geen melkproducten meer neem hoor, gewoon wat minder:)). gefrituurde dingen eet ik ook nog maar heel weinig, patat gaat altijd lekker in de oven. ook grote stukken rood vlees eet ik minder of snij ik heel klein, biefstukje iets minder rauw.. nu echt nergens last meer van!mn moeder heeft altijd last van brandend maagzuur, krijgt daar medicijnen voor (huis-tuin-en keuken medicijnen van bijv de kruitvat helpen niet). als ik verse gember door het eten gooi heeft ze bijna geen last, hoeft ze geen medicijnen in te nemen. dus ook een goeie tip:)
dus voor wie een dergelijk probleem heeft, probeer dit eens een paar dagen. weet niet of het voor iedereen helpt, maar het is in ieder geval het proberen waard!
laat het even weten als het werkt, werkt het niet ligt het helaas ergens anders aan... maar nogmaals, wie niet waagt, wie niet wint. heeft mijn kwaliteit van leven iig flink verbeterd:)
geen mens die het opviel