Lipbandje laten verwijderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Lipbandje laten verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 11:21

Ik ben net terug van de tandarts die mij met een nare mededeling verraste. Ze vertelde dat het wel heel handig en verstandig zou zijn als ik mijn lipbandje liet verwijderen. Hier was vroeger al sprake van, maar toen was de hoop er nog dat het goed zou komen. Ik ben nu inmiddels 18 en het lipbandje heeft zich nogsteeds niet "hersteld". Het is niet noodzakelijk, maar ze wilde me toch graag de optie geven en heeft me doorverwezen naar de paradontoloog.
Nu is het zo dat ik echt 7 kleuren schijt als ik naar de tandarts moet. Vooral als ik weet dat me zoiets te wachten staat. Het laatste dat ik wil is dat ze in mijn mond gaan snijden terwijl ík erbij ben..
Ondanks dat het niet noodzakelijk is, wil ik het toch graag laten doen. De kans bestaat namelijk dat mijn tandvlees a.h.w. omhoog wordt getrokken en er een hoop vuil bij kan. Ik ben al langs de site van de narcosetandarts geweest, maar heb nergens kunnen vinden of ze deze behandeling ook doen daar. Omdat ik doorverwezen wordt naar een paradontoloog, twijfel ik er ook aan of ze dat daar doen.

Hebben jullie ervaringen met het verwijderen van je lipbandje.. of ken je iemand. Ik zou het graag willen weten!

Balou_k

Re: Lipbandje laten verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:23

Hhmm stomme vraag misschien, maar wat is een lipbandje :o

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:24

Dat sliertje zeg maar boven je boventanden welke je lip vasthoudt zeg maar ;)

Voel maar met je tong boven je 2 voortanden, onder je bovenlip.

(snap je het nog? :P )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:28

Oh dat enge ding, ja, bij mij is dat al gemollestreerd :P (neus en bovenlip operatie's tumor toen ik baby was) en nu je het zecht :O na mijn laatste operatie dit jaar, voelt hij niet meer zo scherp en trek hij niet meer zo, heb toendertijd niet eens gemerkt dat er weer wat aan gedaan was :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 11:31

Het lipbandje is inderdaad het bandje wat normaalgesproken van boven je tanden naar je lip loopt. Bij mij zit het dus tussen mijn tanden en is het wat dikker dan normaal. ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:32

Bij mij is het dus niet verwijderd maar is er dus wel mee gerommeld, heb er geen pijn van gehad, maar had natuurlijk meer dingen om pijn van te hebben :o
En had zware pijnstilling..

Ik weet verder ook niemand uit de buurt die het heeft ? Misschien gewoon even op i-net kijken ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:38

Anne. schreef:
Het lipbandje is inderdaad het bandje wat normaalgesproken van boven je tanden naar je lip loopt. Bij mij zit het dus tussen mijn tanden en is het wat dikker dan normaal. ;)

Bij mij was dat ook het geval (+ grote spleet tussen mijn tanden) en daarom moest ik hem laten verwijderen...heel erg lang geleden ;)

Ik was het alweer vergeten :+

Ik kan mij herinneren dat het er niet zo fijn uitzag (qua kleur en hechtingen), maar wel zeer snel geneesde.
Het deed igg geen pijn (narcose) en je ziet er niets meer van!

Succes!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:38

Nee het ziet er niet fijn uit, beetje blauwig, paarsig, daarna gelig, maar het geneesd wel heel vlug (had dat niet verwacht toendertijd, nogal week daar he)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 11:44

Getsie :P

Ik heb inderdaad ook een grote spleet tussen mijn tanden die rond mij 13e nog een stukje dichter is gemaakt met behulp van vullingen. Nu zit dat rondje bij het uiteindelijk ahw klem.

Toen mijn tandarts het vertelde voelde ik mezelf een beetje wegzakken in de stoel. Volgens mij werd ik lijkwit.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:47

Dat is heel normaal, tandartsen zijn gewoon eng :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 11:54

Dat zijn ze inderdaad. Ze bracht het wel heel creatief. Maar ik schijt nogsteeds 7 kleuren.

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:26

ik heb mijn lipbandje niet geheel laten weghalen maar in laten snijden (had ook een grote spleet tussen mijn voortanden (ooh zo schattig als je klein bent :') ) bij mij was het in een vloek en een zucht gebeurd, kreeg 2 verdovingsspuiten in mn mond (die deden wel zeer moet ik zeggen) mocht op een stoel gaan liggen kreeg een mooi lapje over mn ogen... en ze hebben dat ingesneden en een hechting in gedaan en na 5 min kon ik weer gaan :Y) niks geen blauwe plekken oid... na 3 dagen viel de hechting (oplosbaar) uit mn mond :P