Constante piep in oren en druk in oren. Duizelig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Constante piep in oren en druk in oren. Duizelig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:14

Hoi!
Ik heb altijd al last van mijn oren gehad. Gister ben ik heel ziek geweest, flauwgevallen en de hele dag overgeven.
Nu vandaag voel ik me al wat beter maar heb ik erg last van mijn oren. Constante piep en best veel druk. Ook ben ik wat duizelig. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de Ha maar weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
Mijn oren zijn al heel gevoelig, mn trommelvliezen zijn beide voor ong 50% verkalkt.

Skingraphx

Re: Constante piep in oren en druk in oren. Duizelig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:27

Hoi,
Hier heb ik ruim 2 maanden geleden ook last van gehad (en nog), volgens de ha was het een virus op het evenwichtsorgaan wat kan ontstaan door een verkoudheid. Ik kan je vast waarschuwen dat het heel lang kan duren. Ik heb inmiddels de hulp ingeroepen van een acupunturist want ik was het na 8 weken duizelen echt zat.
Dronken je bed ingaan kan leuk zijn maar er dronken uitkomen niet. Veel sterkte!!!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:13

heb je ook hoofdpijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:41

kehdra schreef:
heb je ook hoofdpijn?

Nee niet echt.

@skingraphx; ik hoop niet dat dat het is, maar waarschijnlijk zal ik doorverwezen worden naar de kno arts. Ik ben al wel even verkouden, dus wie weet...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:46

Ik heb ook last van mijn evenwichtsorgaan, en wel met dezelfde symptomen, maar ook hoofdpijn.

Morgen even langs de HA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:31

Ja ik moet morgen afspraak maken. Had gister wel hoofdpijn. Kan ook weinig geluid verdragen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:36

Lees eventjes het lange bericht van mij in het volgende topic:
[MW] het begint met oorontsteking

Ik had precies hetzelfde, nog net niet flauwvallen maar scheelde niet veel. Overgeven had ik niet overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:34

Ok. Nou ik ga vanmiddag naar de huisarts. Die piep in mn oren wordt steeds gezelliger, hoor steeds minder goed en mn oren gaan nu ook zeer doen. Ik hoop dat het meevalt :S
Ik hou jullie op de hoogte.

Overigens zijn mijn oren al jaren een zorgenkindje. Vroeger 6 keer buisjes gehad en andere operaties aan het oor, nu zijn mijn trommelvliezen ook voor ong 50% verkalkt. Dus er kan wel wat meer mis mee zijn...

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:31

dit klinkt ook een beetje als een ontsteking aan je evenwichts orgaan.
beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:33

Thnx, half 4 naar de ha, ben benieuwd.
Achteraf gezien had ik ook rechtstreeks een afspraak kunnen maken bij de KNO... Maar ja, wie weet verwijst ze me door.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:34

Tja dan zal het vast niet door de verkoudheid komen. Dat was namelijk mij neerste ingeving. Ik heb al een week heti dee boven in de bergen te zitten, oren klappen steeds dicht maar bij mij komt het doordat mijn holtes dicht zitten en moet met een beetje neusspray over gaan.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:37

Thnx. Nou ik ben al langer verkouden en gebruik ook neusspray. dat is het dus ook niet, maar goed, we weten het met een uur ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:03

Ben benieuwd ;)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:06

Ik ben ook benieuwd.

Ik moet donderdag voor dezelfde klachten voor de tweede keer naar de HA.

De eerste werd er gezegd, je bent gewoon verkouden, tien dagen neusspray en alles is weer over. Ik was niet verkouden, ben nog niet verkouden en over is het ook nog niet. Ik heb er dus al 6 weken last van. Ben niet extreem duizelig, gewoon erg licht in mijn hoofd en verder zitten mijn oren dicht, ze jeuken, doen zeer, en het piept in mijn hoofd.

edit: Ik ben af en toe ook misselijk. Gelukkig niet overgeven, maar fijn is anders!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:13

Ik was zo duizelig dat ik niet eens kon lopen en zitten op een gegeven moment... Zit nu ook alweer ruim 2 weken thuis.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:19

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:22

Hier heb ik regelmatig last van, zeker als ik verkouden ben. Mijn buizen van Eustachius komen dan vol te zitten en dan krijg ik 'zeeziekte' verschijnselen. Mijn ha raadt dan aan om mijn neus goed open te houden dmv zout water snuiven en neussprayen. Verder gebruik ik reistabletjes tegen de duizeligheid, anders kan ik niet eens mijn bed meer uitkomen. Heb overigens dit jaar een kuur ab gekregen vanwege sinusitis. Omdat toen alle holtes dicht zaten, kreeg ik ook toen weer duizelingen. Ik hoor dan trouwens ook raar. Mensenstemmen klinken 'elektronisch' en mijn oren piepen dan ook vaak.
Ik hoop voor TS dat het ook zoiets is, verkalkte trommelvliezen werken vast ook niet mee in dit verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:02

Nou daar ben ik weer.
Het ligt niet aan mijn oren, nee het probleem ligt in mijn neus. Ik heb poliepen in de neus. Dit heb ik 2 jaar terug ook gehad en is nu weer terug (fijn). 2 jaar geleden ben ik aan mijn neus geopereerd om het allemaal wat wijder te maken om de druk van mijn oren af te halen. Nou, dit heeft duidelijk niet geholpen.

Nu moet ik 6 weken een speciale neusspray gebruiken die de poliepen moeten verminderen, ik moet ook per direct stoppen met roken, wat ik niet heel vaak deed, maar toch, dit verergerd nl het neusslijmvlies.

Als het daarmee niet overgaat zal ik doorverwezen worden naar de KNO arts. Nou ik kan net zo goed nu al bellen, 2 jaar terug hielp het ook niet :')
Maar goed, je denkt dat het je oren zijn, maar uiteindelijk toch je neus....

http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/neuspoliepen

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:51

Oei Joolien,

Dat zal wel tegenvallen. Maar dat die neuspoliepen zulke klachten kunnen geven zeg!! Heb je Nasonex of Flixonase gekregen?
Sterkte in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:03

Diane65 schreef:
Oei Joolien,

Dat zal wel tegenvallen. Maar dat die neuspoliepen zulke klachten kunnen geven zeg!! Heb je Nasonex of Flixonase gekregen?
Sterkte in elk geval.

Ja het was ook wel heel hevig zei ze. Maar ik heb het dus eerder gehad. Ik heb Beclometason gekregen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:42

Pfff ik word H E L E M A A L gek van mn oren. Mn rechteroor is behoorlijk doof door verstopping, en ik heb constant een piep in mn oren. Ook als ik slaap word k af en toe wakker door pijn in mn oor of schommelingen van mn trommelvlies. En het is zoo vermoeiend. Vanacht 10 uur geslapen, ben nog steeds doodop...

Zo, weer even genoeg zelfmedelijden gespuwd :P