Hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 12:28

Hallo :wave:

Ik kon verder geen topic vinden die hier over gaat (of ik heb niet goed gezocht) dus open ik er een.

Het duurt nog even voordat de lente weer begint maar hooikoorts is bij mijn vriend ieder jaar weer een probleem.
Sinds een paar jaar heeft hij er last van en het lijkt wel alsof het ieder jaar erger wordt.
Tranende ogen, jeukende en rode ogen, een verstopte neus, het zijn allemaal dingen waar hij last van heeft.
Hij heeft al vanalles geprobeerd: tabletjes die we bij de drogist hebben gekocht die hij dagelijks moet innemen maar die helpen niet.
Ook gebruikt hij oogdruppels en neusspray maar dit is maar een tijdelijke oplossing, na een half uur beginnen de symptomen weer.

Zijn er nog meer mensen die last hebben van hooikoorts? En wat doen jullie er aan? Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een homiopaat? Of zijn er misschien mensen die er over heen gegroeid zijn dus bij wie het op een gegeven moment over gaat?

Mijn vriend zit nu al ontzettend op tegen de lente terwijl dat juist zo'n mooie periode van het jaar is.

Hopelijk hebben jullie tips en oplossingen!!!

Mars

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:22

Tja, ik heb er ook elk jaar weer last van, heel lastig inderdaad. Zelf gebruik ik dagelijks Aerius tabletjes van de huisarts en heb daarnaast nog Nasonex spray voor zonodig. Die helpen wel redelijk maar toch heb ik altijd wel last in het voorjaar.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 13:43

Oke. M'n vriend heeft dacht ik ook wel tabletjes van de huisarts gehad maar die sloegen ook niet echt aan.

Jij hebt dus ook geen ervaring met de homiopaat?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:13

Ja en nee.
Ik ben bij een alternatieve arts behandeld voor kattenallergie en huisstofmijt. Hij werkte met behulp van een soort straling, moest stalen gewichtjes vast houden en hij wijzigde iets in mijn energieveld waardoor dit weer in balans zou zijn en mijn allergieen over zouden zijn. Heeft even geholpen, maar ik ben nu voor beiden nog net zo allergisch als voor grassen, pollen etc.
Is overigens al wel heel lang geleden, ik gok dat ik een jaar of 7/8 oud was, vandaar dat ik het niet meer heel precies weet.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 12:35

Oke.
Misschien moet mijn vriend dan toch maar eens een homiopaat of alternatieve arts proberen. Baad het niet dan schaad het niet.