Verstandskies en ontzettende pijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance_

Verstandskies en ontzettende pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:13

Hallo! mijn verstandskiezen zijn al een tijdje bezig met doorkomen, ik heb er in het begin helemaal geen last van gehad. Maar er zit nu toch een redelijke "punt" dus hij is al wel een stukje door. Donderdag avond kreeg ik ineens kiespijn, en ben vrijdag ochtend meteen naar de tantarts gegaan. En ja hoor, de pijn kwam van me verstandskies. Hij kon er verder niks aan doen, moest spoelen met water en zout, en een paracetamol nemen. Het hielp alleen niks! vrijdag avond nog ibuprofen gehaald, en dat hielp wel! Zaterdag het max aantal ibuprofen genomen, maar toen ik vanacht wakker werd kon ik mijn kaken niet meer op elkaar zetten. Ook op me kiezen drukken doet erg zeer. (me gewone kiezen! heb ook het idee dat er 1 wat los zit) Is dat normaal? De pijn is bijna niet te houden, en ik weet gewoon niet meer wat ik moet, ik heb al vanalles geprobeert..

itsmi

Re: Verstandskies en ontzettende pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:17

Raar dat je tandarts niet meteen besloten heeft om ze eruit te laten halen??? Ik had namelijk precies hetzelfde, en ik ben meteen doorgestuurd met spoed naar het ZKH, kaakchirurg, om ze eruit te laten halen. bij mij zijn er nu 2 uit, en over 6 weken de volgende 2. Eruit laten halen is ook K.ut, maar zoals jij het nu omschrijft is dit ook geen leven! Bel morgen meteen de tandarts! Sterkte!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:18

Combineer ibuprofen met paracetamol.
Of nog beter; als je Voltaren in huis hebt;(da's de enige vorm van diclofenac die zonder recept te krijgen is) combineer dat met paracetamol.

N.B. als je toevallig naproxen hebt, dan mag je dat weer niet combineren.

En dan maar even volhouden tot maandag... sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:23

Misschien zit er een ontsteking bij die kies, dat had namelijk en ik had dezelfde klachten als jij. Bij mij is de kies er toen direct uitgehaald, dezelfde dag kon ik naar de kaakchirurg in het ziekenhuis. Die heeft de kies er toen aan de zijkant uitgehaald omdat hij niet door was (ook alleen het puntje) en scheef omhoog groeide. Ik heb er -met uitzondering van wat napijn, goed op te lossen met een pijnstiller- niet veel last meer van gehad. Hij was er ook heel snel en makkelijk uit.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:26

Wat het ook mag zijn, ik zou maandagochtend meteen de tandarts bellen als ik jou was!

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:27

vreemd, bij mij werd de kies er ook meteen uitgehaald door de kaakchirurg.

Als je vandaag nog erg veel last hebt zou ik proberen je eigen tandarts te bereiken anders langs de huisartsenpost voor betere pijnstilling. Morgen een spoedafsrpaak maken met je tandarts en 'm er uit laten halen!
Het trekken van mijn verstandskies viel reuze mee, was er binnen 30 sec uit en nauwelijks napijn.

sterkte!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:30

Bedankt allemaal, mijn moeder belt nu net de weekend dienst, de pijn is echt niet meer te houden.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:35

Denisee11 schreef:
Bedankt allemaal, mijn moeder belt nu net de weekend dienst, de pijn is echt niet meer te houden.

Dat is het beste wat je kan doen. Mogelijk is het tandvlees waar de kies doorheen aan het komen is, flink ontstoken. Dat is enorm pijnlijk. Spoelen met waterstofperoxide(bocasan) wil wel eens verlichten.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:15

Kan je vanmiddag terecht? Ik keek net even in je profiel. 14 jaar en dan je verstandskiezen die doorbreken dat is wel erg jong hoor. Weet je zeker dat het je verstandskies is en niet de kies ervoor die doorbreek tussen 10 en 13 jaar? je verstandskies is nummer 5 als je telt vanaf je hoektand.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:18

@ Tjady, als de tandarts gezegd heeft dat het haar verstandskiezen zijn, dan lijkt me dat het zo is toch? Hij heeft er voor gestudeerd.. Komt vaker voor dat die kiezen eerder doorkomen..

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 19:02

Ja het is me verstandskiezen, ik ben er idd jong bij maar dat was ik als baby ook al.

Ben naar de weekend dienst geweest, en het is helemaal niet van me verstandskies, het puntje van me wortel was ontstoken, ik heb een wortelkanaal behandeling gehad en de druk is er eindelijk af! dinsdag nog naar de tantart om de noodvulling eruit te halen en hopen dat het dan echt over is! :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:26

GElukkig zeg!! Toch een goede afloop ;) !

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:27

Oei, dan ben je er al vroeg bij, wat betreft zenuwbehandelingen...ik had mijn eerste pas op mijn 40ste en ik ben van de generatie van vóór de fluoride.
Het lijkt me trouwens wel snel, als hij dinsdag al wordt afgemaakt. Zo'n ontsteking moet toch eerst even tot rust komen?