Ervaring Mc Connell taping?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Ervaring Mc Connell taping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 13:27

Om een lang verhaal kort te maken. Inmiddels 2 jaar geleden is mijn ruin met mij erop net langs een schutting gesprongen. Mijn knie ging in de schutting en is een beetje stuk sindsdien :+

In eerste instantie mee doorgelopen, daarna een jaar fysiotherapie gehad. Dat hielp in zoverre dat ik in rust geen klachten meer had, maar bij belasting bleef ik klachten houden.
Foto's en mri laten maken, daar kwam niets uit dat de klachten kon veroorzaken. De knie is ingespoten, ik heb steunzolen geprobeerd. Dat hielp allemaal niet en de orthopeed en sportarts gaven aan het eigenlijk niet meer te weten.
Via mijn dierenarts ben ik bij een andere orthopeed terecht gekomen. Die heeft een kijkoperatie gedaan in september. Conclusie: op een lichte kraakbeen beschadiging na ziet de knie er heel mooi uit.
Op zijn advies met sportfysiotherapie begonnen. Resultaat na 2,5 maand: kracht en coördinatie worden wel beter maar de pijnklachten niet minder. Fysiotherapeut en orthopeed zijn het erover eens dat ik er met alleen fysiotherapie niet ga komen. We zijn donderdag begonnen met Mc Connell taping op proef.
Heeft iemand hier ervaring mee?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:13

Geen ervaringen, maar ben ook erg benieuwd!
Heb zelf erg veel klachten aan mn knie, moet as donderdag naar de orthopeed.. dus wat dat
betreft staan alle opties nog open bij mij ;)

Hoe gaat het tot nu toe met de tape??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:06

De tape lijkt tot nu toe wel verlichting te geven :)
Even afwachten of dat zo blijft en ook nog zo is als ik meer ga belasten.

Jij succes donderdag!