A

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

A

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:31

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Oreo

Re: Botje verschoven in voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:38

Ik zou toch even langs de ha gaan. Het lijkt alsof er inderdaad een botje gebroken is geweest en niet correct is aangegroeid.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:42

Ik ken iemand die heeft dit in haar hand: bij vlagen doet het pijn en het is redelijk hard. Lijkt precies op wat jij hebt. Het is te verwijderen dmv operatie maar het zit haar niet in de weg dus ze laat het zoals het is.

Ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde hebt, maar het lijkt er in ieder geval exact op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:45

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:36

Ik heb het ook :P
Een jaar of 5 geleden stond een paard midden op m'n voet. Die zelfde avond zat er een bult ter grootte van een kippenei op m'n voet. De doktersdienst gebeld, en daar zaten we die avond nog. Ik hoefde niet naar het ziekenhuis, volgens de dokter was het 'slechts' gekneusd. Ik moest een week op krukken, dat hield ik 3 dagen volgehouden en toen ben ik gaan hobbelen. Ik kan me niet meer herinneren hoe lang het pijn heeft gedaan. Maar de bult zit er nog steeds hoor. ;)
En zeker met dit koude weer voel je het! Helemaal niets raars hoor!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:39

Oreo schreef:
Ik zou toch even langs de ha gaan. Het lijkt alsof er inderdaad een botje gebroken is geweest en niet correct is aangegroeid.

Als het gebroken zou geweest zijn, zou ze er toch wel meer last van gehad hebben lijkt me? Ik heb het ook een keer voorgehad, paard op mijn voet gesprongen (van de vrachtwagen, paard springt volledig opzij om plas te ontwijken, springt zo op mijn voet). Ik had toen een beentje gebarsten in mijn voet, maar daar heb ik toch een aantal weken niet op kunnen lopen hoor. Mijn voet is makkelijk drie weken blauw (nja, zwart) geweest en ik heb een hele tijd met krukken moeten lopen.

Dus ik ga ervanuit dat je het wel voelt als het gebroken is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:42

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:05

Judith_M schreef:
Ik heb er dus inderdaad nooit echt superveel pijn aan gehad, er heeft ook nooit veel vocht gezeten (geen ei oid), en het leek mij dus ook logisch dat het niet gebroken was. Dat zou ik het wel voelen.. Maar ik vind het zo gek, want het is wel helemaal een harde bult, voelt gewoon als bot :?

Waarschijnlijk is het gewoon gekneusd geweest? Mijn voet werd wel een beetje blauw (liep ook uit naar de tenen), maar niet blauwzwart ofzo.
Het is ook heel gek, mijne voelt ook als bot. Die zie je alleen niet zo duidelijk, omdat we al wel vijf jaar verder zijn. En voor het oog lijkt mijn voet wat slanker, bij mij zie je de botjes bijna zitten in voeten en handen. Rare eigenschap :P

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:58

Ik heb exact hetzelfde als jij, bij mij is het zelfs nog groter. Paar jaar geleden een paard keihard midden op mijn voet gehad. Heb vaker doorgelopen met gebroken tenen, dus ik dacht: nah... het gaat wel. De bult is nu hard, botweefsel, na een paar foto's 4 maanden geleden (toch maar laten doen) blijkt dat het gebroken is geweest, en bij het aangroeien extra botweefsel heeft geproduceerd. Het is iets gevoeliger, verder niet schadelijk, alleen voor het oog minder mooi in open hakken enzo :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:08

Hoe dik is de bult die jij hebt dan?
Hoelang heb je er last van gehad?

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:10

Ik heb ook zo'n mooie bult op mijn voet, komt doordat mijn pony op mijn voet is gaan staan toen ik ballerina's aanhad, maar ik heb er de laatste tijd ook meer last van dan eerder. naja toen het net gebeurd was kon ik er niet op lopen en was het wel blauw en dik maar daarna niet meer. Maar ja ik weet ook niet wat het is. Ben wel benieuwd of er verder nog mensen ervaring mee hebben. Bij mij is het trouwens nog altijd rood en vooral als het koud is valt het heel duidelijk op en dat is iets minder mooi met open schoenen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:09

die van mij is ongeveer zo groot als ehmm even denken hoe leg ik dit makkelijk uit.. als je van je hand een vuist maakt en je kijkt naar het onderste kootje (waar je vinger zegmaar in je hand vastzit) van je middelvinger, zo groot is het en dan nog wat breder.

Edit: Ik heb er flink last van gehad, het was dus ook gebroken blijkbaar. Dacht flink gekneusd. Paar weken dik en blauw geweest. Nu doet het zeerder dan andere botjes in mijn voet, alsof het nog een beetje gekneusd is ofzo. Maar verder niet echt last van.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:20

mijn paard heeft op de zijkant van mijn voet gestaan
hij schrok ,sprong opzij en kwam met zijn volle gewicht op mijn voet terecht
net niet op mijn kleine teentje
ik heb [ het gebeurde in aug ] nu nog een bultje zitten wat zeer doe met rijde, mijn beugel zit daar tegenaan
het was niet gebroken , bij de chiropractor is er met een ijzeren U tegenaan getikt en dat deed geen pijn.
waarschijnlijk een bindweefsel knobbel
als ik ooit bij de HA kom zal ik het hem eens vragen.
het ziet ook rood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:21

A