Stessaanslag op huid, HELP?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Stessaanslag op huid, HELP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:10

Aaargh, gek word ik hier van. De laatste tijd slaap & eet ik nogal slecht omdat ik momenteel flink wat aan mijn hoofd heb (ga er veder niet op in, er zitten ook bekenden op bokt :D ).
Maar dat niet slapen, piekeren en niet eten doet mijn huid op dit moment echt super slecht en dat is eigenlijk toch wel het laatste wat ik wil.
Mijn wallen zijn weer terug gekomen, niet lichtjes wallen maar van die donkere kringen die wel in je huid getattoueerd lijken te zijn. Dikke rode onderhuidse pukkels (2) en gewoon heel onzuiver.

Ik weet er momenteel geen raad meer mee, natuurlijk zal slapen en goed eten ook werken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Iemand die enig raad weet?

Bienotje

Re: Stessaanslag op huid, HELP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:47

Lekker cliché, maar als je de oorzaak weet zul je het toch echt daar ook moeten zoeken naar een oplossing.

Ga dus op zoek naar een manier om het één en ander te ordenenen in je hoofd. Heb je niet teveel hooi op je vork, even ergens een stapje terug of....?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:56

Mijn advies is héél veel water drinken (twee liter per dag) en een stootkuur echinea force erbij, daar los je al een hoop mee op qua huidproblemen. Maar dat lost je slaap- en eetprobleem natuurlijk niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:57

Sorry, wil je niet horen, maar ik schrijf het toch: oorzaak wegnemen.
Sowieso flink water gaan drinken om te zuiveren, beetje fruit eten is ook nooit weg, en toch maar proberen een stapje terug te doen...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:59

Meiske meiske, ik heb precies hetzelfde, en heb er laatst een topic over geopend. Het heet '26 jaar en puisten?'
Daar staan al een heleboel goede tips in. De blauwe kringen heb ik ook, de onderhuidse rode onstekingen (vaak zonder pus) heb ik ook.... en inderdaad, enige dat je eraan kan doen is de oorzaak wegnemen. En verder een lotion gebruiken zonder alcohol, dat ben ik nu ook gaan doen, en dat helpt al wel een klein beetje. Maar het zal niet weggaan als je de oorzaak niet wegneemt, hoe moeilijk dat ook is!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:52

Ja, het belangrijkste is al gezegt: oorzaak wegnemen.
Rust is belangrijk, maar je zegt al dat slapen moeilijk is. Je kan ook ontspannen door een aantal keer per dag wat ontspanningsoefeningen te doen (ademhalingsoefeningen en al je spieren bewust ontspannen). Als je daat veel moeite mee hebt of als je niet weet hoe je dat moet doen, kun je daar zelfs een training voor krijgen, met eventueel een verwijzing van de huisarts. Autogene training heet dat, je leert dan hoe je volledig moet ontspannen.
Maar wat rek-oefeningetjes helpen ook. Denk daarbij vooral aan je nek en je schouders, maak die regelmatig los met simpele oefeningetjes.

Maar om je huid wat beter te krijgen kan je in de tussentijd ook andere dingen doen.
Luxx zegt het al: heel veel water drinken. Kruidenthee werkt ook goed, en als je dan kiest voor kamillethee dan geeft je dat zelf ook gelijk wat rust. dat is de eerste apar keer dat je het drinkt niet lekker, je moet er echt aan wennen maar het helpt je wel.
Verder kun je een goed reinigingsmelk voor je gezicht nemen waar je 1 of 2x per dag je gezicht mee schoonmaakt. Ga daarvoor naar een betere winkel: niet naar de gewone drogist maar naar bijvoorbeeld een reformwinkel. Kies een goed merk uit. Zelf gebruik ik dan het liefste Weleda. Gebruik daarna een lichte creme, van bijvoorbeeld hetzelfde merk.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:32

Bedankt allemaal :D ,
Oorzaak wegnemen is natuurlijk het makkelijkste maar dat gaat niet altijd.
Ben toch maar weer begonnen met 1,5 liter water te drinken en ga alcohol vrije lotion (? Vraag in de winkel wel even :P ) halen.

De eet & slaap problemen lossen vanzelf wel weer op het is ook even een periode dat alles fout gaat ;) .

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:37

Veel water drinken helpt niet, is wetenschappelijk bewezen. Zoek maar op internet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:39

Dan maar niet wetenschappelijk, maar mijn hele lijf is beter in balans als ik voldoende water (anderhalve liter per dag) tot me neem en je ziet het ook aan mijn huid :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:59

Nellekeee schreef:
Veel water drinken helpt niet, is wetenschappelijk bewezen. Zoek maar op internet!

En op het internet staat alleen maar 'De Waarheid'? Ik geloof net als Sonja vooral in mijn eigen lijf en ervaar dat ik me beter voel en mijn huid er mooier uitziet als ik genoeg water drink. 'S morgens heb ik een soort van sportrondje wat ik met de hond loop en ik neem dan altijd een liter water mee die ik onderweg opdrink. Zo heel af en toe komt het voor dat ik daar een aantal dagen niet aan toe kom, als ik bezoek heb bijvoorbeeld. Als dat zo is kan ik er donder op zeggen dat ik één of meerdere puistjes ontwikkel, die ik normaal gesproken gewoon niet heb. Mijn huid ziet er, zeker voor mijn leeftijd (42) prachtig uit en ik kan je verzekeren dat ik er àlles aan doe om het te verpesten met sigaretten en alcohol.
Ik zwéér bij bewegen en water drinken, wat wie dan ook op het internet beweerd.
Afbeelding Afbeelding Bijna 43....!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:29

Wooh Lux, ben jij dat o pde foto's? Ik zou bijna zeggen: lekker wijf! Ik hoop er ook nog zo strak uit te zien als ik 43 ben!
Dat water drinken zal bij de een meer helpen dan bij de ander. Het is er voornamelijk voor bedoeld om je lichaam te zuiveren en letterlijk door te spoelen! Ik los het meer op met thee en Roosvicee, vind water zo an sich niet zo lekker om weg te werken.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:14

Majo schreef:
Wooh Lux, ben jij dat o pde foto's?

:j Dank je voor je compliment! Ik had in jouw topic ook gereageerd met een ander mooi-blijf-trucje, maar ik geloof niet dat iemand daar aandacht aan heeft besteed, wat niet erg is, maar het is een ander schoonheidtrucje waar ik echt bij zweer (scrubben met keukenzout). Zal met open puistjes best prikken en even zeer doen, maar geloof me, uiteindelijk heiligt het doel de middelen toch echt. Scrub mijn hele lijf 1x per week daarmee, fantastisch. Vind het erg belangrijk om er goed uit te zien en ik weet best dat dat enigsinds oppervlakkig is maar ik houd me er al vanaf mijn 15e levensjaar enthousiast mee bezig dus reken zelf maar uit hoeveel jaar ik heb gehad om door schade en schande wijs te worden op dat gebied. :D

*edit* Over dat je water niet zo lekker vind, dat is een kwestie van wennen volgens mij, als je ermee begint raak je er op zeker moment zo aan gewend dat je er trek in krijgt en iets anders niet eens meer volstaat...

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:48

Er zijn ook genoeg sites en boeken die beweren dat het wetenschappelijk bewezen is dat genoeg water drinken wel goed is voor je huid.
Maar ik merk het zelf ook wel, hoor. Als ik een periode om de een of andere reden minder water drink, dan ziet hij er veel doffer uit. Met voldoende water is hij ook een stuk elastischer.
Je ziet er inderdaad goed uit, Luxx

Ja, dat klopt ook. Waterdrinken moet je erg aan wennen. Vroeger vond ik het niet lekker, maar nu drink ik het zo vaak dat ik frisdrank vaak te zoet vind en het bijna niet meer drink. Doe mij maar water.
ik heb thuis een waterfilter staan, dan smaakt het water wel beter. Het is zachter dan.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:01

Niet alles wat op internet staat is waar, het was laatst nieuws. Het staat DUS vast ook wel op internet, je hoeft me niet direct zo aan te vallen?

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:05

Ik zie dat je nog maar 15 bent. Je bent veels te jong om nu al slaap- en eetproblemen te hebben. Zoek hulp voordat het te laat is. Sterkte met alles!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:26

Nellekeee schreef:
Niet alles wat op internet staat is waar, het was laatst nieuws. Het staat DUS vast ook wel op internet, je hoeft me niet direct zo aan te vallen?

Dat was niet zo bedoeld, het spijt me dat je je aangevallen voelt :), ik wilde alleen mijn punt maken en ik vind dat mensen de media (ook de tv) soms wat al te serieus nemen, er zijn vele tegenstrijdige onderzoeken en berichtgevingen (op allerhande gebied).

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:29

Naar de dokter gaan en een homeopatisch achtig iets vragen om toch makkelijker te kunnen slapen, hete douche, ontspannen..
Je moet echt ontspannen en proberen te slapen, anders word je een wrak.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:01

luxx schreef:
Nellekeee schreef:

Dat was niet zo bedoeld, het spijt me dat je je aangevallen voelt :), ik wilde alleen mijn punt maken en ik vind dat mensen de media (ook de tv) soms wat al te serieus nemen, er zijn vele tegenstrijdige onderzoeken en berichtgevingen (op allerhande gebied).

Oke, no problem!