slaap drama...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

valine

slaap drama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 15:29

tjee... wat een ellende zeg,

Ik heb echt de allerliefste vriend die ik me kan wensen, alleen tijdens het slapen kan ik 'm werkelijk waar wel iets aan doen. :o
Ik ben zelf nog al een lichte slaper en mijn vriend slaapt al wanneer hij aan zijn kussen denkt.
Het probleem bij hem is dat hij een behoorlijke onrustige slaper is en ik daardoor al maanden geen oog meer dicht doe.
In het begin was het vooral dat ik elke nacht met een koude kont wakker werd omdat hij zich in zijn slaap helemaal in het dekbed wikkelde. Dit hebben we opgelost door 2 1 persoons dekbedden aan te schaffen.
Nu dacht ik dat ik eindelijk een normale nachtrust kon hebben, heeft meneer weer iets nieuws verzonnen om me uit mijn geliefde slaap te houden :Z
Vanaf het moment dat we enkele dekbedden hebben aangeschaft, ligt ie nu in eens keihard te snurken, ligt te kletsen in zijn slaap (echt hele verstaanbare verhalen over z'n werk :D ), ligt het liefst boven op mij als ik net een beetje in slaap begin te vallen.... port af en toe flink met zijn knie in m'n rug, en ga zo nog naar even door.
Maar het aller ergste van alles is toch wel dat wanneer hij zich in zijn slaap omdraaid, dat het hele bed staat te schudden en dat ie bijna een halve meter in de lucht vliegt tijdens het omdraaien. |o
Kortom... ik wordt per nacht zo'n 15x wakker en dat begint me nu echt wel een beetje op te breken.

Ik weet dat hij er niks aan kan doen dat ie zo onrustig is in zijn slaap en hij voelt zich ook echt wel schuldig als ie me s'ochtends ziet met mijn wallen op m'n knieen.
Maar ik zie het toch ook niet zitten om voortaan op de bank te gaan slapen (daar ligt de hond te maffen en die snurkt nog veel harder dan hem ;) )

Wie heeft ook zo'n onrustige slaper naast s'nachts en wat is jullie oplossing daarvoor... want ik weet het echt niet meer. (kan alleen nog een hotel met een 1 pers bed boeken om daar mijn rust te vinden)

Alvast bedankt voor de tips _/-\o_

Puchje

Re: slaap drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:33

Is het misschien ook een oplossing om twee eenpersoonbedden tegen elkaar aan te zetten? Dan voel je in ieder geval het matras niet bewegen als hij beweegt.

Lastig zeg. Ik ben zelf een moeilijke slaper met niesbuien, wiebeltenen en mijn gebruikelijke krab10-minuten voordat ik in slaap val :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:33

Ja zo ben ik in bed ook (zegt vriend :D) We hebben nu bed met 2x 1 persoonsmatras. Hij merkt het nog wel maar stukken minder. Anders, hoe ongezellig ook pak je de logeerkamer. Als je slaapt heb je toch geen interactie met elkaar. Brengt vriendje jou voortaan naar bed, even gezellie kletsen en dan apart slapen. Dit is ook niks zo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:34

Oordopjes :D Ze helpen echt!
en voor het bedschudden zou je 2 aparte matrassen of 2 bedden kunnen overwegen? Dan heb je er in ieder geval een stuk minder last van!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:37

opoohhh wat vreselijk :(:)
die tip over 2 1 persoonsmatrassen zou ik zeker een proberen dat scheelt in idd geval dat je minder beweging voelt
helpt natuurlijk niet niet het kletsen in zijn slaap maar daar heb je oordopjes voor
alleen dan hoor je je wekker ook niet meer ?
het knietje in je rug misschien een groter bed
ik heb een bed van 2 bij 2 en krijg zelden knietjes in mijn rug

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:38

Zou het niet helpen om je vriend een homeopatisch slaapmiddel te geven? Niet een om in te slapen maar om wat rustiger te slapen, daar moet vast wel iets voor zijn...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:42

Ik zou bijna zeggen, 2 bedden die je al naar believen tegen elkaar kunt schuiven of uit elkaar kunt trekken... Trek er eens een keer een metertje tussen, wsn leert vriendlief heel snel dat ie op zijn helft moet blijven... O:)

Ik denk dat 2 1-persoonsmatrassen op zich ook wel al helpen. En oordopjes. :j

Maar vervelend is 't wel... :(:)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:43

Dat lijkt mij ook de enige oplossing Sylvia. :j

Jeetje zou gek worden, had hem allang het bed uit gewerkt *hop* dan slaap je maar op de grond. :o

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:49

Bank is net iets humaner ;)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 15:51

hahaha... 2 aparte bedden had ik ook al aan zitten denken, alleen ik heb net voordat ik hem leerde kennen een behoorlijke prijzige boxspring met speciaal matras (ivm mijn rug) aangeschaft. Hoe vervelend ook... ik heb nu even geen geld meer om weer nieuwe bedden aan te schaffen.
@Angelita: uit bed trappen spookt ook elke dag meer door m'n hoofd. (maar dat vind ik dan ook weer zielig voor 'm, hij doet het tenslotte ook niet expres)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:54

valine schreef:
hahaha... 2 aparte bedden had ik ook al aan zitten denken, alleen ik heb net voordat ik hem leerde kennen een behoorlijke prijzige boxspring met speciaal matras (ivm mijn rug) aangeschaft. Hoe vervelend ook... ik heb nu even geen geld meer om weer nieuwe bedden aan te schaffen.
@Angelita: uit bed trappen spookt ook elke dag meer door m'n hoofd. (maar dat vind ik dan ook weer zielig voor 'm, hij doet het tenslotte ook niet expres)

Nee is ook niet expres, maar hij slaapt heerlijk, en jij ligt je al maanden op te vreten. Bonjour hem 1x per week naar de bank, heb je tenminste 1 nacht dat je lekker slaapt.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:06

valine schreef:
Vanaf het moment dat we enkele dekbedden hebben aangeschaft, ligt ie nu in eens keihard te snurken, ligt te kletsen in zijn slaap (echt hele verstaanbare verhalen over z'n werk :D )

Hahahahaha _O-

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:23

Ik heb ook zo'n snurker naast me liggen. Heb er gelukkig niet zo'n last van. Ik streel eens over zijn arm, en dan is ie (even) stil. Blijft ie snurken, dan blijf ik porren totdat ie zich omdraait...en dan is het wel opeens stil.

Maar ik voel hem nooit draaien in bed. Wij hebben dan ook 2 aparte bedbodems en 2 matrassen in het 2-persoons bed liggen. Dat scheelt echt heel erg.

We hebben inderdaad ook een tijdje 1 2-persoons dekbed gehad, maar die pikte hij ook altijd af, of hij kroop steeds korter op me zodat ik steeds dichter op het randje kwam te liggen.
Ik ben een keer uit bed gestapt en aan de andere kant er weer in gekropen :D . Raad eens wie er uit bed viel }> :D :D :D .
Maar dat gekruip was ook voorbij met de aanschaf van 2 losse dekbedden.

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:28

Misschien iets eerder naar bed gaan dan hij? Ben je vast in een diepere slaap en dan word je niet zo snel wakker. Dan helpt bij mij iig.
Sterkte, ik voel mega met je mee gggrrrrrr!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:29

Ik ben gezegend met een dekenjatter die er alles aan doet mij uit bed te werken (danwel draaien zodat het hele bed schudt en ik wordt gelanceerd, danwel gewoon net zolang duwen tot ik ernaast lig). Hij is 25cm langer dan dat ik ben, en weegt minstens 1,5x meer, dus ik heb weinig in te brengen :=

We hebben nu 2 matrassen van 90x200, en bij hem thuis zelfs 2 losse dekens. bij m'n ouders een reusachtig dekbed, dat is ook nog te doen :j

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:29

LZP -> MW

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:18

Isabonny schreef:
We hebben inderdaad ook een tijdje 1 2-persoons dekbed gehad, maar die pikte hij ook altijd af, of hij kroop steeds korter op me zodat ik steeds dichter op het randje kwam te liggen.
Ik ben een keer uit bed gestapt en aan de andere kant er weer in gekropen :D . Raad eens wie er uit bed viel }> :D :D :D .
Maar dat gekruip was ook voorbij met de aanschaf van 2 losse dekbedden.

Whahahaha! Wat een goede oplossing!
Ga ik ook doen, gewoon uit bed stappen als hij me weer eens op 30cm heeft geduwd :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:23

Hehe sorry, maar ik moest wel even lachen om je verhaal, inderdaad: 2-1 persoons bedden tegen elkaar schuiven, of leg een matras boven op de jouwe zodat je hoger slaapt, dat neemt 1: de klappen een beetje op en 2: meneer krijgt een mooie faceplant als hij weer eens bovenop je wilt kruipen.

Daarbij is het misschien voor hem een idee om A.Vogel nachtrust te nemen, slaapt hij misschien wat rustiger, en bovenal: Een ritueeltje voor het slapen gaan, probeer het desnoods tot de extreem, boekje lezen (geen tv of computer) lavendel wierrook aan, warme kop melk of thee (in het geval van thee nachtrust thee) lijkt mij dat meneer een beetje té druk is met het dagelijks leven.

Vertel hem ook dat hij zich in moet prenten voor het slapen gaan dat het héél belangrijk is dat hij stil ligt!
Werkt bij mij heel goed.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:34

zoals je jou vriend beschijft .... dat had de mijne kunnen zijn!!

praten in zijn slaap , snurken , dekens pikken alleen de mijne slaat er nog bij (niet bewust hoor ;) )
maar die geeft elleboogjes....
nou die geef ik voortaan gewoon terug
als hij praat por ik hem een keer ( behalve als ik het heel erg grappig vind :+ )

snurken... tja daar zijn van die dingen voor voor op zijn neus dat schijn wel goed te helpen opzich!

het enige wat ik je kan zeggen! ik leef met je mee ik ken het... ben er inmiddels wel aan gewent.

het elleboogjes gedeelte word ik inmiddels net iets voor hij me raakt wakker van hahahaha
dat is wel fijn :P

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:37

Ik slaap ook HEEL licht en heb net als jij zo'n vriendje die exact het tegenovergesteld is... slaapt voordat hij het kussen aangeraakt heeft... OVERAL kan slapen... gerust 10 minuten door de wekker heen slaapt.... iedere nacht hele bossen omzaagt... praat over de theepot en vervolgens gaat giegelen :x zich 1x omdraait en het hele dekbed meteen meeneemt... en nu ik dit schrijf lach ik me slap, maar ik ben moeeeeee }:0 als hij een weekendje weg is... oh man, DAN slaap ik! HEEEERLIJK!

Voor mij nu de oplossing, oordoppen van Ohropax... de ruis om je heen is veel minder waardoor je minder snel wakker wordt... en dus dieper slaapt en dus meer uitgerust bent! Tis even wennen, maar ik vind het echt heerlijk! Slaap nu gewoon in en wordt de volgende dag wakker... das een verademing!

Wat je ook kan uitproberen, wil ik zelf ook nog een keer doen, melatonine gebruiken voor het slapen gaan. Je kan de tabletjes gewoon in de winkel kopen, je kan het ook via de huisarts krijgen. Wij schrijven het voor aan mensen die knarsen (die mensen slapen vaak niet lang en diep genoeg waardoor ze gaan knarsen, door de diepe slaap te verlengen/verdiepen knarsen ze minder en dat doet dit middel dus) allicht het proberen waard!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:39

theepotten ja :+ ?!

das ook wel eens leuk

vooral dat giechelen :=

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:54

kelcy schreef:
theepotten ja :+ ?!

das ook wel eens leuk

vooral dat giechelen :=

theepotten ja ~~}> de recorder ligt naast me :D helaas tot nu toe nogsteeds niet gelukt zijn geklets op te nemen... ik lig vaak te luisteren, hilarisch, wat hij allemaal meemaakt _O- en daarna dan mega -als een klein onschuldig meisje- liggen giegelen _O-

Vorige week vroeg ik midden in de nacht na een heel verhaal en gegiegel, aan hem:"schat, waar droom je over?" giegelt door... na een por in zijn zij... hij:"hmm?" ik:"Waar droom je over? Je giegelt!" hij:"Tis zo grappig, moet echt verder slapen"... en slaapt verder :Z

oke, nu jullie :D _O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:06

Hier hetzelfde drama zij het in iets mindere mate...
Meneer vind het opeens een hele verademing om te snurken (sinds een maandje of 3/4 en dan vrolijk zeggen ja dan moet je me duwen...
Dus ik 'snachts duwen duwen, nog een keertje schatjee tussendoor in zn oor en nog duwen maar nee hoor... Dus knijp ik voortaan heel vrolijk zijn neus dicht :+

En dan dat kletsen verschrikkelijk... (maar dat doe ik schijnbaar ook als ik half wakker begin te worden 's morgens,,, maar das NIET MIDDEN IN DE NACHT!) Heule verhalen over wat ie wel allemaal niet moet doen en wil doen bla bla bla maar dat giechelen niet wil ik ook wel eens... :P

Maar gelukkig word ik niet geslagen of het bed uitgewerkt, alhoewel ik regelmatig met mn knie tegen de muur wakker word, wat toch betekend dat ik minstens 20 cm ben opgeschoven en niet geheel vrijwillig...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:22

Ik moest in het begin gewoon erg wennen! Ik miste een eigen bed. kon ook niks met dat 1-deken gedoe, en we hebben toen een tijd 2 dekbedden gehad, heerlijk!

Maar ja, wij zijn allebei best flink, en dat ik een bedje van 1.40 breed hahaha..
bij ons zou het HEEL simpel opgelost kunnen worden! haha

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:12

Oh jongens, wat een heerlijk topic! Ik lach me nu slap als ik dit zo lees, over geklets over theepotten en wat dan al niet meer.
maar goed, gezien de ernst van de situatie, kan ik me er heel erg in inleven. de mijne is ook zo. En daar word je echt strontchagrijnig van. Elke nacht wordt ik ook heel vaak wakker van het geherrie, gedraai en dekenjat. We hebben nu de allergrootste deken gekocht die er bestaat, en dat helpt al wel een stukje. Verder slaap ik met oordoppen (zijn wekker gaat eerder dan de mijne) en dat helpt ook. Heb serieus wel eens overwogen om op de grond te gaan slapen, maar ja, hij doet het inderdaad niet expres! Als je geen nieuw bed kan kopen, kun je wel beginnen met 2 aparte dekbedden, die zijn bij Ikea niet zo duur.

Overigens heeft een kennis van me zijn vriendin midden in de nacht weleens vol op haar neus geslagen. Hij had een levensechte droom dat ie ruzie had, sloeg ie vervolgens maar tegen zijn vriendin. Zij was toen zo kwaad dat ze ergens anders is gaan liggen. Arme jongen, wat een dromen....