Laatste tijd moe en chagerijnig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Laatste tijd moe en chagerijnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 07:32

Hallo bokkers!

Dit is echt iets van de laatste tijd bij mij, maar ik ben hele tijd moe en daardoor ook chagerijnig.
Begon eigenlijk begin van de herfstvakantie, kwam terug van een uitwisseling van Zweden en had daar (zacht uitgedrukt) een verschrikkelijke week gehad.
Nu ben ik eigenlijk heel vaak moe en chagerijnig.

Maandag, dinsdag, woensdag ben ik nog wel normaal.. Eerste dagen van de week enzo. Maar daarna begint het af te nemen.
Ik doe eigenlijk best wel veel, maar ik ben nooit een type geweest dat stil zit.
Maar goed, doordat ik vaak moe ben word ik dus ook chagerijnig en reageer dit soms op mijn vriend af. Vind het echt zielig voor hem ( :') ), want ook vaak als hij bij me is of ik bij hem wil ik graag dat hij om half 10 al weggaat of ik bij hem (alhoewel ik dat best wel een normale tijd vind op een doordeweekse dag als je de volgende ochtend weer om 6 uur deruit moet).

Pfeiffer heb ik al gehad, nog niet zo heel lang geleden bloed geprikt en toen bleek alles wel goed te zijn.
Ik eet genoeg fruit, beweeg genoeg, neem ook vitamines.
Is dit gewoon de tijd van het jaar? Hebben hier meer mensen last van? Of is dit echt zoiets van 'ik ben aan vakantie toe'? :')
Heeft iemand ook tips mischien?

Het is een beetje een onsamenhangend en onduidelijk verhaal, maar ik wilde het toch even navragen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:41

:j herkenbaar

Ik ben moe, moe moe, heb het druk druk druk ik moet moet moet moet veel van mezelf
Ik heb geen rust ik ken geen rust en het woordje tijd komt niet bij mij voor helemaal niet neem tijd voor jezelf

Ik werk fulltime, heb een paard, heb teveeel vrienden, een huishouden en 3 monsters in huis lopen die alles vies maken.
Helaas ben ik ook nog eens vreselijk schoon in huis (huishouden kost me ruim 11 uur per week)

Zoooo dat is eruit

Wat gaan we doen:
Vanaf volgende week heb ik een werkster voor paar uur per week om de week.
Bij mijn gesprek ga ik aankaarten dan ik minder wil werken.
Mijn paard gaat volgend jaar naar andere stalling met veel naar buiten dus hoef ik niet zoveel meer te komen.

Enkel wat jammer is dat het finacieel slechter gaat worden ik ben namelijk alleen en betaal alles zelf...das jammer dus helaas niet meer sparen

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:47

hallo,

ik denk dat het voornamelijk de tijd van het jaar is , langer en vroeger donker , kou , nattigheid,
Je zou eens onder de zonnenbank kunnen gaan liggen, soms reageert ons lichaam op te weinig licht,
(:)

_Tara_

Re: Laatste tijd moe en chagerijnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:41

Moe wel, afschuwelijk... Zogauw ik een bed zie val ik al haast in slaap :') Chagrijnig gelukkig niet zo heel erg. Maar ik denk dat 't vooral wel door 't weer komt ja. Ik ga nu ook minder op de fiets naar school. Dat merk ik dan weer aan m'n lijf, minder frisse lucht, minder beweging...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:50

Dit heb ik ook.
Ik denk dat het aan de tijd van het jaar ligt :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:07

Tijd van het jaar. Winterdip :j

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:11

Ook ik meld me met dezelfde klachten..

Moe moe moe en nog eens moe en idd chagarijnig tegen vriendlief.. :o
Ben gister toevallig naar de osteopaat geweest en die had een heel verhaal over mijn schouders, nek en rug die vast zaten waardoor ik veel hoofdpijn kreeg en een "waas" in mijn hoofd wat voelde als moe.. Alles lekker los gekraakt, nu maar hopen dat het beter wordt..

Ik zelf dnk persoonlijk aan een ouderwetse winterdip.. Te weinig zonlicht, vies, slecht weer en kou.
Zonnebankje doet wonderen, een dag in je bed blijven ook ;)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:13

Oh, hier nog zo één :) Ik reageer alles af op m'n omgeving :oo Het liefst zou ik deze periode eeuwig in m'n bed willen blijven liggen en er pas terug uit komen als het zonnetje te voorschijnt komt...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:46

hier nog een :S

gister lekker dagje thuis gebleven van schoool

krijg ook vaak ruzie nu doordat ik chagerijnig ben:S

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:59

tita schreef:
:j herkenbaar

Ik ben moe, moe moe, heb het druk druk druk ik moet moet moet moet veel van mezelf
Ik heb geen rust ik ken geen rust en het woordje tijd komt niet bij mij voor helemaal niet neem tijd voor jezelf

Ik werk fulltime, heb een paard, heb teveeel vrienden, een huishouden en 3 monsters in huis lopen die alles vies maken.
Helaas ben ik ook nog eens vreselijk schoon in huis (huishouden kost me ruim 11 uur per week)

Zoooo dat is eruit

Wat gaan we doen:
Vanaf volgende week heb ik een werkster voor paar uur per week om de week.
Bij mijn gesprek ga ik aankaarten dan ik minder wil werken.
Mijn paard gaat volgend jaar naar andere stalling met veel naar buiten dus hoef ik niet zoveel meer te komen.

Enkel wat jammer is dat het finacieel slechter gaat worden ik ben namelijk alleen en betaal alles zelf...das jammer dus helaas niet meer sparen

Ik ken het woordje rust inderdaad ook niet en van mezelf moet ik gewoon ook echt alles doen en door blijven gaan want zo ben ik gewoon. :')

Ik houd de tip van de zonnebank even in het achterhoofd. Heb er nog nooit eerder van gehoord, maar ben behoorlijk claustrofobisch dus ik hoop dat ik me daar toe kan zetten.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:06

Herkenbaar.
Moe, chagrijnig en ik viel vandaag bijna (echt) in slaap tijdens natuurkunde.
Ligt vast aan de tijd van het jaar.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:10

ik heb het idee dat ik in winterslaap moet..pff enne dag gaat het gelukkig wel beterder dan de andere

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:32

Brittol schreef:
Ik houd de tip van de zonnebank even in het achterhoofd. Heb er nog nooit eerder van gehoord, maar ben behoorlijk claustrofobisch dus ik hoop dat ik me daar toe kan zetten.

Je kan ook onder alleen een zonne hemel gaan ;) Die heb ik thuis namelijk, is totaal niet benauwd hoor, lekker op bed met alleen een zonne hemeltje ;)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:35

Ben ook best vaak moe nu..en moet er ook dagelijks om 6uit. zoals je zelf al zei de eerste 3dagen gaat het nog maar de donderdag en vrijdag pffff..ik hoop maar dat het aan de tijd van het jaar ligt (:)
En dat chagerijnige tsja dat komt er eenmaal bij }>