Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bij mij heeft het gewoon geholpen door te zeggen "Ja, sorry, dat ben ik nu eenmaal en daar kan ik ook niets aan veranderen ook. Zou ik wel willen, maar gaat nu eenmaal niet.
"

Thioro schreef:Heb je echt nystagmus (ogen die constant onwillekeurig heen en weer bewegen) of iets anders?
Scheelkijken heet strabisme en dan heb je ook nog astigmatisme.
Ik heb zelf astigmatisme aan 1 oog, aangeboren en dat oog was ook lui waardoor m'n ander oog bijziend is geworden. Resultaat is dus een verschil van 5 (als het ondertussen niet meer is, ga veel te weinig naar de oogarts) en als ik niet focus zie ik alles dubbel.
Iig, ik herken je verhaal wel. Vraag mij niet om volleybal of badminton te spelen, ik zie die dingen gewoon niet afkomen (en een volleybal tegen je neus doet echt pijn dus doe je niet voor de lol). In het middelbaar was ik ook steevast de laatste die uitgekozen werd omdat ik geen ballen kon vangen. Opmerkingen kreeg ik er nooit over, maar lichamelijke opvoeding was niet bepaald m'n favoriet vak. Het is wel gebeterd toen we een andere turnleraar kregen die wel zag dat er gewoon iets mis was met mijn zicht.
Als ik jou was zou ik het vertellen tegen de leerkrachten zodat zij er rekening mee kunnen houden. Tegen je klasgenoten kan je het ook vertellen, maar er zullen altijd idioten zijn die er opmerkingen over willen maken. Die negeer je dan maar of geef een keer een gevat antwoord terug.