wat na een jaar doen aan gescheurde kuitspier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

wat na een jaar doen aan gescheurde kuitspier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:40

Beetje vage titel, maar zal het uitleggen :+
Een jaar geleden ben ik van een paard van 1.80 afgedonderd en die besloot daarna nog een fijn over mijn been heen te lopen. Ben toen bij HA geweest en die zij dat het gekneusd was e ndat ik er gewoon op moest gaan lopen.
Oke, dat ging de eerste paar weken gewoon NIET, maar ok, het was gekneusd dus verder niet zo zeuren dacht ik.
Maar na een paar maanden toen de zwelling bijna weg was was duidelijk een deuk in mijn been zichtbaar, en intussen kon ik nog steeds niet normaal lopen, maar zolang ik op mijn tenen liep was het te doen.
Maar was maandag bij de fysio voor mijn rug, en hij wilde ook naar mijn been kijken omdat hij het niet normaal vond dat ik er zo bijloop. :o
Dus hij voelen en knijpen (kon hem wel slaan zo zeer deed dat :( ) en volgens hem zat dr een duidelijke spierscheuring en was dr nog wat opgeschoven en er was nog wat maar hij gebruikte allemaal van die latijnse namen (hij had dr ook een collega bij geroepen omdat ie niet goed snapte wat dat gat in mijn been doet). Hij heeft me naar de HA gestuurd, dus daar ben ik vanochtend geweest, en die had het ook over een gescheurde spier. Nou moet ik 29 dec een echo van mijn kuitspier laten maken en 4 jan heb ik een afspraak bij een ortopeed.
Maar nu vraag ik me af, wat willen ze daar in godsnaam nog aan doen na een jaar?
Zijn er mensen die dit bij de hand gehad hebben en wat is er toen gedaan of kan er niks meer gedaan worden? Vind het een beetje vreemd allemaal.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:38

Ze kunnen die randen nogsteeds opzoeken en aan elkaar hechten. Misschien dat ze dan een randje van het weefsel weghalen, dan geneest het sneller. Ook kunnen ze wat spier- of peesweefsel uit bijv je hamstrings halen en dan er tussen zetten.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:00

oke bedankt. Hoop dat ze dan zoiets gaan doen, loop dr nu na een jaar echt nog steeds bij als een waggelende gans en kan op het paard mijn hak niet laag houden wat weer hele bergen commentaar oplevert :+

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:56

Ik weet waar je het over hebt!
Heb drie jaar geleden een ongeluk gehad met paarden en hierdoor een trauma opgelopen (soort zweepslag alleen dan niet door er spanning op te zetten) Dit is een verzekeringkwestie geworden.
Heb eerst een jaar lang met speciale tape rondgelopen (via het werk) maar ik hield elke dag pijn vooral bij inspanning dan ging daarna dus ook waggelen. Waardjoor na een jaar mijn heup en knie ook begon op te spelen.
De verzekeringsarts wou alles laten uitzoeken dus heb een echo gehad en botscan om te kijken of er littekenweefsel zat, ze hebben echter niks gevonden. Dus door naar de revalidatie-arts die ontdekte dat doordat ik mijn kuit anders belaste de spier verkort was. bv ik kon mijn ene teen verder naar mij toe spannen dan de andere. Toen ben ik bij de fysio gekomen eind Juli eerst 2x in de week en later 1x in de week. Inmiddels ben ik er al vanaf! Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan aangezien ik al zo lang met pijn heb gelopen. Maar het heeft nog steeds effect want heb er nog geen last meer van gehad en mijn kuit is veel sterker geworden.

Wat ik kan na 3 jaar moet jou ook lukken na 1 jaar! Tenminste dat hoop ik voor je!!!

Mocht je wel littekenweefsel hebben kunnen ze dit operatief verwijderen.

Zonnebloem

Re: wat na een jaar doen aan gescheurde kuitspier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 09:49

Ben al bij de fysoi geweest en dr zit vogens hem mega veel litteken weefsel :( Je vo0elt ook echt een deuk in mijn been en daarin weer wat hards en om het geheel zit een zwelling zeg maar. Beetje vaag
Maar dit klinkt wel positief wouterpaard !!!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:31

Het is toch afwachten wat de echo zegt. Bij mij voelde ze ook littekenweefsel dachten ze maar bleek toch anders.

milatje

Re: wat na een jaar doen aan gescheurde kuitspier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:10

Je hebt grote kans dat ze het alsnog gaan hechten en tja, veel fysiotherapie.
Ik heb zelf twee keer een zweepslag gehad in mijn kuitspier. (kleine scheurtje).

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:11

wouterpaard schreef:
Ik weet waar je het over hebt!
Heb drie jaar geleden een ongeluk gehad met paarden en hierdoor een trauma opgelopen (soort zweepslag alleen dan niet door er spanning op te zetten) Dit is een verzekeringkwestie geworden.
Heb eerst een jaar lang met speciale tape rondgelopen (via het werk) maar ik hield elke dag pijn vooral bij inspanning dan ging daarna dus ook waggelen. Waardjoor na een jaar mijn heup en knie ook begon op te spelen.
De verzekeringsarts wou alles laten uitzoeken dus heb een echo gehad en botscan om te kijken of er littekenweefsel zat, ze hebben echter niks gevonden. Dus door naar de revalidatie-arts die ontdekte dat doordat ik mijn kuit anders belaste de spier verkort was. bv ik kon mijn ene teen verder naar mij toe spannen dan de andere. Toen ben ik bij de fysio gekomen eind Juli eerst 2x in de week en later 1x in de week. Inmiddels ben ik er al vanaf! Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan aangezien ik al zo lang met pijn heb gelopen. Maar het heeft nog steeds effect want heb er nog geen last meer van gehad en mijn kuit is veel sterker geworden.

Wat ik kan na 3 jaar moet jou ook lukken na 1 jaar! Tenminste dat hoop ik voor je!!!

Mocht je wel littekenweefsel hebben kunnen ze dit operatief verwijderen.

Dan heb je wel enorm veel geluk ermee gehad. Want het hoeft niet altijd zo te lopen. ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:04

Ben ik me ook zeker van bewust. Zit geregeld op mijn blote knieetjes ;)