Vorig jaar vroegen 2 Bokkers of ik dit jaar mee ging op vakantie, helaas wilden ze in het hoogseizoen en ik niet. Zelfs na uitleg werd ik er niet wijzer op (daar gaat het nu niet om) mijn moeder zei dat het die meiden puur alleen om de jongens zou gaan. Maar de meiden kennende had ik daar mijn vraagtekens bij, zo zijn ze helemaal niet. En erger nog waar haalde mijn moeder dat vandaan?!
Later was er nog een voorval, die ik vergeten ben

Tijdje terug ging ik naar mn ouders en nou ja papa is natuurlijk een man en let niet zo op details. Maar mijn moeder wist dus niet meer wie van haar kinderen nou wel of geen yoghurt lustte. Oke lijkt een klein detail, maar mijn moeder weet/wist zulk soort dingen. Ik ben degene die yoghurt lust en mijn broer niet. Mijn vader wist zelfs te vertellen dat ik aardbeienyoghurt het lekkerst vind.
Ook soms met smsjes en mailtjes heb ik iets van wat staat daar nou. Later zegt ze dan als ik het durf te vragen dat ze dr bril niet bij de hand had. En dat geloof ik.
Nu is er onlangs de moeder van een goede vriendin van mij overleden, ook aan borstkanker

Mijn ouders waren op vakantie en eigenlijk wilde ik niets liever dan mijn armen om mijn moeder heennslaan en horen dat zij niet zou bezwijken aan deze rotziekte. Ik smste mijn moeder met dit nieuws en zei erbij dat ik hoopte dat het haar niet zou overkomen en dat ik haar absoluut niet kon missen. Ze smste terug dat ze dit ook hoopte en dat ze van me hield

Vandaag belde ik mn moeder, gewoon ik was op mn werk en had niks meer te doen

Ze vertelde me dat de schoonmoeder van haar collega aan een hartstilstand was overleden (50 jaar) Ze ging naar haar schoondochter en kleinkinderen en werd ineens niet lekker, ze is later in het ziekenhuis overleden.
Ineens zegt mn moeder heel bot, ja Ilona zo kan je ook doodgaan

Ik vond het een beetje raar overkomen. Bedoelde ze ermee dat het haar ook kan overkomen of .... ?
Ik heb altijd een ontzettend goede band gehad met mijn moeder en die heb ik gelukkig nog steeds. Als ik thuis bij mijn ouders ben is er niks aan de hand, maar het valt me steeds vaker op.
Ik heb het er vorig jaar met een oud collega/vriendin over gehad en zij zei dat mijn moeder natuurlijk anders is gaan leven. Logisch gezien alles wat er gebeurd is vorig jaar. Maar mijn overreacting self denkt verder en 'zegt' uitzaaingen in dr hoofd/ bijwerkingen van de chemo waardoor er kleine dingen zijn vergeten/ kwijtgeraakt.
Ik durf het er niet zo goed met mijn moeder of zelfs vader over te hebben. Mijn broer zal het ws afwimpelen en hij weet toch niet hoe hij ermee moet omgaan en mijn oma zal ook mijn spoken gaan zien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Geheugenproblemen, anders naar dingen kijken?
Mijn moeder is 51 jaar en volgens de oncoloog waren ze er op tijd bij. Elke test tot nog toe is negatief (positief voor ons)
Ik werk zelf in de gezondheidszorg en heb 2 jaar geleden in een hospice gewerkt. Ik ben dus erg geneigd om alleen de negatieve dingen te zien. Dit omdat ik alleen de sterfgevallen voor mn geest kan halen

Sorry voor het lange verhaal, ik voel me wel gelijk iets beter nu ik het gezegd heb.