Wie herkent deze symptomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Wie herkent deze symptomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 15:30

Ten eerste, ik heb voor morgenochtend al een afspraak gemaakt bij de Huisarts maar vroeg me toch af,
wie herkent dit?
Sinds 3 dagen ben ik erg duizelig, dit wordt wel al minder. De 1ste dag (zondag) was ik echt heel erg dizzy met dubbel zien enzo. Gister ook nog dizzy maar zonder dubbel zien. Ik heb het bloedheet, dan weer koud en dan weer bloedheet, maar geen koorts. Ik kom niet hoger dan 37,3 terwijl ik wel een echt koorts gevoel heb. Ook heb ik in mijn rechterborst een pijnlijk plekje. Ik ben sinds 5 weken met de pil gestopt en slik 2x daags tramadol 150 mg retard.
Iemand die dit herkent?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:34

Waarom slik je tramadol? Dat is nogal een heftig middel voor hetgeen dat jij beschrijft.
Tramadol is een morfine-achtige, bijwerkingen kunnen zijn draaierig zijn, je suf voelen, zweten...
Zou het geen bijwerking van de pijnstiller zijn?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:38

tramadol geeft toch al bijwerking suffigheid en beetje van de kaart..

Tenminste dat had ik ook, toen ik dat gebruikte.

Duizelig? lage bloeddruk?
Laatst bijgewerkt door Nagyl op 08-12-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 15:40

Tramadol slik ik vanwege mijn dystrofie. Dat heb ik nu ongeveer 4/5 maanden, en nog niet eerder echt bijwerkingen van gehad behalve wat minder honger. Zou ik dan niet eerder de bijwerkingn gehad moeten hebben? Denk zelf aan een ontsteking in mijn borst ofzo, wat wellicht door de tramadol wordt onderdrukt?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:41

Ben het helemaal met Iessie eens. Dit lijken me ceht bijwerkingen van de tramal. (tramadol) Dit is een flink zwaar middel, wat vrnl gebruikt wordt als pijnstiller na een operatie, en dan het liefst maar enkele dagen. Weet uiteraard niet wat de rden is waarom jij dit middel voorgeschreven hebt gekregen, maar als je er zo heftig op reageert zou ik overleggen met de arts of er een ander middel voor je is. En vraag meteen om maagbeschermers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:43

Als het een ontsteking is had je ook koorts moeten hebben nu.. Bijwerkingen kunnen heel goed later beginnen.. :j

Essie, maagbeschermers voor Tramadol? Heb ik nog nooit van gehoord, alleen bij NSAID's..

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:44

chocobroodje (aha een mestreechse hihi) Kan een ontstekinkje zijn van een melkkliertje.. maar dat zou volgens mij toch geen duizeligheid moeten veroorzaken.

Essie: ik kreeg Tramadol als pijnstiller voor mijn hernia samen met naproxen(de rest werkte niet)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:47

Trouwens chocobroodje, als je gestopt bent met je pil moet je lichaam daar ook aan wennen. :)
Ik ben toen wel een paar kilo afgevallen, en het duurde even voordat ik weer ''gewoon'' ongesteld werd.
Misschien voel(t)len je borst(en) daardoor ook wat vreemd aan?
Succes trouwens morgen... :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 15:49

Tramadol heb ik geen maagbeschermer voor gekregen. Bij de naproxen destijds wel maar nooit gebruikt. Zolang je er goed bij eet van te voren zou je daar geen last van mogen hebben.
@ nagyl jup mestreech is toch het sjoenste he ;)
@ iessie dat vroeg ik ook al aan de assistente, of het daar niet van kon komen, maar ze willen me graag even zien. Heb een lange historie van vreemde symptomen bij "normale" ziektes. Daardoor herkennen ze het vaak niet op het eerste gezicht

Anoniem

Re: Wie herkent deze symptomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:54

TS, maagbeschermer is idd bij Tramadol niet nodig.. Bij Naproxen kan je op lange duur wel degelijk last van maagklachten krijgen. Dat is een algemene bijwerking.. Maar bij kort gebruik en als je niet gevoelig bent ervoor valt het idd wel mee..

Goed dat je langs de HA gaat.. Ben benieuwd!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:56

choco iech bin beneujd....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 15:58

Ja heb eerst netjes overlegd met de assistente, aangezien het zo vaag is allemaal. Ik ren normaal niet snel naar de HA, maar toen ze zei kom morgen maar even langs leek het me wel zo verstandig. Zeker met die dystrofie is mijn weerstand toch al een stuk lager dan dat het was :j
@ nagyl aan welke kant van de maas woon je? Scharn/ deheeg of malberg caberg daalhof? Dalijk zijn we praktisch buren :D

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:59

chocobroodje schreef:
Ja heb eerst netjes overlegd met de assistente, aangezien het zo vaag is allemaal. Ik ren normaal niet snel naar de HA, maar toen ze zei kom morgen maar even langs leek het me wel zo verstandig. Zeker met die dystrofie is mijn weerstand toch al een stuk lager dan dat het was :j

@ nagyl aan welke kant van de maas woon je? Scharn/ deheeg of malberg caberg daalhof? Dalijk zijn we praktisch buren :D

Ik heb dat ook eens gehad, kon direct door voor een echo van mijn borst. Daar was alles ok mee. Bleek toch van mijn hormonen te zijn.

Ik woon in Randwiek ! En diech?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:01

Daalhof :j Sjoene bay hubse, waar heb je hem staan?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:06

mien collega woent in Daalhof.
Miene bay staet in Oers (oost-maarland)

En de van diech?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:11

Wij geven (orthopedie) altijd een maagbeschermer bij Tramal.

uhm je schrijft ook dat je gestopt bent met de pil! Misschien rare vraag, maar zou je ook zwanger kunnen zijn. Dit zou de pijnlijke borst kunnen verklaren en ook wel de duiziligheid.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:16

@ essie, ik denk van niet, heb zo'n 2 weken geleden 1ste menstruatie gehad (pilloos) Nu was dat zoiezo ander dan met pil. Vroeger (zonder pil) was ik echt 6/7 dagen ongesteld, nu was het maar 3 dagen en dan nog heel licht. Zat ook al te denken aan een zwangerschapstest, maar meer om het uit te sluiten.

Ik heb zelf geen baykes meer, de fjordjes in mijn profiel zijn mijn "verzorg" paardjes. De 1ste is van mij geweest maar heb ik verkocht na de dood van mijn andere pony. De andere ken ik al heel lang, is eerst van een andere vriendin geweest, maar ze zijn nu beide van een goede vriendin van mij. Ze staan in veldwezelt belgie. Mooie plek daar bij jou!