Zwanger?: volgens mij houdt mijn lijf me voor de gek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Zwanger?: volgens mij houdt mijn lijf me voor de gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:24

Hallo,

Sinds enkele maanden hebben mijn man en ik een zwangerschapswens, na 2 normale menstruaties na het staken van de pil (beide met een cyclus van 4,5/5 weken) is deze menstruatie wel even wat anders.
Zal proberen het kort uit te leggen:

Vorige week (woensdag) kreeg ik buikpijn, vergelijkbaar met menstruatiepijn alleen dan lichter, ik dacht nog, he ben ik dan eindelijk weer eens strak op schema ongesteld ipv van een weekje telaat?
Het duurde 1 dagje en er was alleen lichte rose afscheiding, daarna alleen nog wat lichte buikpijn.
De dagen erna (do/vrij) heb ik in de ochtend na de eerste koffie erg last gehad van maagzuur en overgeven, misselijk en pijnlijke borsten.
Ik een testje gehaald want je weet maar nooit, met mn domme hoofd heb ik deze test s'avonds uitgevoerd en was negatief.
Het weekend daarna alleen maar buikpijn, soort spierpijn onderin mn buik, alsof ik 100 zitups gedaan had, geen normale menstruatiepijn in ieder geval.
Vanmorgen had ik donkerroode/bruinige vloeiing en meer last van menstruatiepijn, momenteel heb ik lichte vloeiing die nog steeds donkerrood is en soms wat bruinig, de buikpijn is het ene moment de gewone menstruatiepijn en het andere moment wer de vreemde onbekende spierachtige pijn onderin mn buik.

Ergens denk ik dat ik niet zwanger ben omdat het erop lijkt dat ik gewoon ongesteld ga worden, aan de andere kant is deze menstruatie behoorlijk anders dan normaal, ook als ik deze vergelijk met eerdere menstuaties toen ik gestopt was met de pil.

Kan ik ook een zwangerschapstest uitvoeren met lichte vloeiing of krijg je dan en valse uitslag? anders haal ik van de week nog een testje voor de zekerheid.

Alvast bedankt!

TurboTinker

Re: Zwanger?: volgens mij houdt mijn lijf me voor de gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:25

Waarom maak je niet een afspraakje met de dokter?
Succes!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:26

Ik zou even naar de dokter gaan met die verschijnselen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:27

Ja zit ik over te dubbe omdat ik niet zo snel naar de dokter ga en bang ben dat deze me en mieperd vind.
Die zal denk ik ook wel zeggen, haal eerst maar eens een zwangerschapstest en als je vage klachten blijft houden kom dan maar eens.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:28

volgens mij is een test zo vroeg in de zwangerschap nog niet betrouwbaar. Heb ik gehoord hoor, heb er geen ervaring mee :=

maar zou het even afwachten en als je het echt niet vertrouwd even naar de dokter inderdaad. moet je wel even uitleggen dat je al een test hebt gedaan, voordat hij je voor een nieuwe stuurt :=

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:29

cissie schreef:
Ja zit ik over te dubbe omdat ik niet zo snel naar de dokter ga en bang ben dat deze me en mieperd vind.
Die zal denk ik ook wel zeggen, haal eerst maar eens een zwangerschapstest en als je vage klachten blijft houden kom dan maar eens.

Of hij stuurt je door voor een echo vanwege die bruin-kleurige afscheiding.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:30

Wat kan dat betekenen die bruin kleurige afscheiding?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:32

Dat kan duiden op een innestelings bloeding, google maar eens

kan ook gewoon menstruatie zijn

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:32

Dowski schreef:
volgens mij is een test zo vroeg in de zwangerschap nog niet betrouwbaar. Heb ik gehoord hoor, heb er geen ervaring mee :=

maar zou het even afwachten en als je het echt niet vertrouwd even naar de dokter inderdaad. moet je wel even uitleggen dat je al een test hebt gedaan, voordat hij je voor een nieuwe stuurt :=

Dat weet ik ook niet eigenlijk, de ene zegt dat als je HcG aanwezig in de urine dat het ook vrij vroeg in de zwangerschap al te testen is, maar goed hoe dat precies zit weet ik ook niet.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:33

Kun je beter aan de dokter vragen. Internet kan veel vragen beantwoorden, maar de dokter is de enige die het kan beoordelen. Goed bedoeld overigens hoor. Niet om te katten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:35

Met de testen van tegenwoordig hoef je niet meer met ochtendurine te testen. Kan wel zijn dat je te vroeg was. Ik zou gewoon nog een test doen, is deze weer ngatie kun je de HA even bellen. Hormonen kunnen gekke dingen doen, vooral als je (te) graag wilt ;)
www.kindjeopkomst.nl

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:36

Ik had met mijn tweede zwangerschap trouwens ook 2 tests thuis gedaan. Allebei negatief. Toch maar eens naar de dokter, daar opnieuw een test en toen was ik zwanger. Na een echo bleek dit al 11 weken ook te zijn.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:36

de testen zijn tegenwoordig wel steeds nauwkeuriger, maar volgens mij is je hormoonspiegel niet van het 1 op het andere moment van niet-zwanger naar zwanger.
dat zal ook geleidelijk gaan, in het begin zal er nog niet zoveel hormoon nodig zijn

(maar ik zeg al, ben absolute leek op dit gebied, geen dokter, dus misschien kwaak ik wel onzin, heb alleen ooit begrepen dat een test zo vroeg niet betrouwbaar is)

zou wel mooi zijn als je zo vlug aantelt, bij mijn moeder duurde het 7 maanden voordat ze zwanger raakte.. de eerste keer, 2e keer was meteen raak :))

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:37

Het kan zijn dat je een innestelingbloeding hebt gehad en dat je te vroeg getest hebt. Ik weet niet wat voor een testen je hebt gebruikt maar ik raad je aan om de 2 voor 5 euro testen van de kruitvat te gebruiken. Die werken erg goed en geven al vroeg een posi(als je zwanger bent dan) test.Ik zou nog een test doen.

Maar het kan ook zijn dat je lichaam nog van slag is en dat het nog moet ontpillen.

Toen ik zwanger raakte had ik helemaal geen klachten alleen z,n ongi pijn dus dacht ik dat ik gewoon ongesteld zou worden. Toch maar een test gedaan en die bleek posi te zijn.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:39

Ik tetse al 4 dagen voor dat ik ongi moest worden positief. Tegenwoordig zijn de test veel gevoeliger en hoef je ook niet meer s,morgens te testen. Maar de een maakt wel heel snel hcg aan en bij de andere duurt het effe waardoor je dus nega test.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:03

@Lotus83:
Heb het even nagezocht op google, hmmm tja zou kunnen misschien maar ik heb er geen bal verstand van kan nav een stuk teskst er ook alleen maar 2 kanten mee op net zoals jij al aangaf, maar bedankt voor de tip via google.

@Only_Helen:
Daar heb je gelijk in, dat is ook haast niet mogelijk maar ik maak me een beetje ongerust omdat het zo anders voeld dan alle andere keren dat ik met of zonder pil ongesteld ben geweest.

@Dowski:
Weet ik ook niet hoe dat precies in elkaar steekt, maar het zal bij iedere vrouw misschien weer anders zijn, denk ik.

@Ninja2:
Weet het merk niet meer, dan zou ik in de prullebak moeten graaien..bleh toch maar niet, ik weet alleen dat het een vrij dure test was van 13.95 zo eentje die dan ook geeft hoeveel weken je zwanger bent, als je dat bent natuurlijk.
Toen jij net zwanger was zei je dat je alleen een het gevoel had dat je ongi moest worden, had je daar geen (lichte) vloeiing bij?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:07

chocobroodje schreef:
Met de testen van tegenwoordig hoef je niet meer met ochtendurine te testen. Kan wel zijn dat je te vroeg was. Ik zou gewoon nog een test doen, is deze weer ngatie kun je de HA even bellen. Hormonen kunnen gekke dingen doen, vooral als je (te) graag wilt ;)
http://www.kindjeopkomst.nl

Die laatste opmerking......daar ben ik nu een beetje bang voor, vandaar ook mijn titel in de post.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:08

nee ik heb nooit geen lichte rode/bruine vloeiing bij gehad. Wel heel veel dikke witte afscheiding veel meer als normaal.

De maanden ervoor had ik altijd zwangerschapsklachten zoals pijnlijke borsten,misselijk,moe enz maar dat had ik deze keer helemaal niet.
Alleen ik was heel licht in me hoofd dat was zo raar maar dacht daardoor niet aan een zwangerschap.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:10

kijk eens op www.zwangerschapspagina.nl daar kun je echt heel veel info vinden over zwangerschappen, zwanger worden enz. Ik heb daar echt heel veel geleerd.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:11

Zou voor de zekerheid nog een testje doen. Heel veel vrouwen roepen over de test van het kruidvat (2 voor €5,-). Is niet zo duur maar schijnt redelijk nauwkeurig te testen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:55

Idd gewoon testen als je zekerheid wilt. Ik heb ook een paar dagen voor ik ongesteld moest worden getest omdat ik me zo anders voelde, wel soort ongesteldheidsklachten maar dan net een beetje anders (ik heb niet gevloeid, ik had wel menstruatiepijn, opgeblazen gevoel in mijn darmen, pijnlijke borsten). Je hoort echter wel vaker dat vrouwen licht vloeien in het begin van de zwangerschap, dus het kan.

Ik heb de goedkope test van etos gedaan (ook 2 voor 5 euro) en die gaf ook een paar dagen voor mijn eigenlijke ongesteldheidsdatum een licht streepje dus positief. Daarnaast zou ik ook de huisarts bellen. Die moet je toch ook bellen als je positief test.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:34

Heel erg bedankt voor de tips en adviezen!

Morgen haal ik voor de zekerhed 2 testjes bij de kruidvat, scheeld behoorlijk wat met de andere test die ik vorige wek heb gedaan kwa prijs.

Momenteel voel ik niks meer, zo raar, geen menstruatiepijn of andere klachten, zelfs geen opgezwollen borsten wat ik altijd heb tijdens een mentruatie net zoals behoorlijke krampen die ik altijd in moet dimmen met pijnstillers.
Voor het eerst van mn leven ben ik licht ongesteld zonder pijn, vreemd.
De vloeiing is overgens nog steeds erg donker en niet helderrood zoals gewoonlijk.

Weet iemand of je zo'n testje kunt doen als je toch wat bloedverlies hebt?

Alvast bedankt!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:37

Het klinkt mij een beetje alsof je een miskraam gehad hebt?
Omdat je zoveel pijn hebt gehad en zo lang bloed.

Innestelings-bloed duurt volgens mij nooit zo lang.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:38

klinkt als een mis kraam.
als het er net zat hoefd de test het niet meteen aantegeven.
hoop dat je snel weet wat het is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:55

Wou er zelf niet over beginninen omdat ik er geen bal verstand van heb, maar gisteren was ik blijkbaar erg stil...mijn man zag duidelijk dat er wat aan de hand was.
Ik had een raar gevoel over de afgelopen dagen omdat ik, vorige week na het overgeven en de pijnlijke borsten en rare pijn in mn onderbuik (soort spierpijn) echt dacht dat ik zwanger was.
Toen maandag (gisteren) de vloeiing op gang kwam dacht ik nog...oliebol toch ongi, maar gisteravond toen ik helemaal niks meer voelde, geen menstruatiepijn, geen misselijkheid, geen erge vermoeidheid, gewoon helemaal niks...voelde ik me raar.
Ik ben nog nooit ongi geweest zonder klachten, nu weet ik omdat ik me om de paar uur verschoon dat ik ongi ben anders had ik het benul niet eens.
De kleur vind ik wel vreemd.....deze blijft donkerrood/bruin, dacht daarom gisteravond al ergens aan een miskraam, maar omdat ik niet eens zeker weet of ik uberhaupt zwanger ben geweest blijft het rik raden natuurlijk.
Maaar als ik puur vanuit mn gevoel zou denken, lijkt het er wel op, maar heeft het dan nog wel zin om een testje te halen? lijkt me eigenlijk van niet.