Ik loop nu al ruim een jaar met pijn in mijn rug. Naar de dokter geweest die zei dat het spit was. Na een paar maanden begon de pijn door te stralen naar mijn kont en been. Wéér naar de dokter, en weer werd het afgewimpeld als spit. Een vriend van mijn ouders is ook huisarts dus daar heen geweest, deze heeft mij helemaal onderzocht (dat heeft mijn eigen dokter nooit gedaan, hij heeft me met nog geen vinger aangeraakt..
) en zijn diagnose was; een hernia.Ik werd door hem doorverwezen naar een neuroloog. Daar heengeweest, deze heeft mij weer onderzocht en ik kreeg een oproep voor een MRI-scan. Door de MRI-scan geweest en daar kwam inderdaad een hernia uit.
Ik werd doorverwezen naar een fysiotherapeut en ik moest gaan sporten onder begeleiding om mijn spieren in m'n rug te trainen.. Dit werkte niet en ik had pieken en dalen, ik had dagen dat ik het prima met 1 pijnstiller kon.. Ik had dagen dat ik niet rechtop kon lopen en simpelweg gewoon níet naar school toe kon..

Mijn moeder heeft weer gebeld en er werd een afspraak gemaakt in het ziekenhuis in Nijmegen. Daar moest ik vandaag heen. De neurochirurg daar heeft mij weer onderzocht en vroeg mij wat ik graag wilde.. Ik heb gekozen voor een operatie. Ik ben 16 jaar, loop al ruim een jaar met deze klachten en wil er nu gewoon vanaf zijn! Ik weet niet meer hoe een dag zonder pijn voelt.. Of zonder pijnstillers..
Vandaag kreeg ik ook boekjes mee waar informatie in staat over hoe een operatie gaat verlopen, wat er die dagen daarna gaat gebeuren etc. Ik vind het heel spannend. Het gaat toch wel over je rug..
Zijn er meer mensen die geopereerd zijn aan een hernia, en hoe hebben jullie het ervaren?

.
Maar het heeft nog geen haast hoor!