superlotje schreef:Ik heb alleen last van urticaria als ik met bepaalde stoffen in aanraking ben geweest.
Is er bij jou geen (allergische) oorzaak gevonden?
Ik heb o.a. daarvoor al een hoop verschillende medicijnen gebruikt.
Terfenadine hielp het beste, maar dat is dus uit de handel. Telfast deed ik niets op.
Ik gebruik nu levoceterizine/Xyzal, dat helpt wel iets.
Atarax heb ik ook gehad, maar daar wordt ik zo stoned van. Ik heb het 1x overdag gebruikt en dat was niet zo'n succes. Gebruik het dus nu alleen voor de nacht, en alleen als de jeuk echt niet meer te houden is.
Synthetische kleding kan ik niet dragen. Wol moet ik ook voorzichtig mee zijn.
Dus dan blijft er alleen (zacht) katoen over. Saai, maar het helpt wel.
Heb jij ook reacties in je mond?
Hmm, Terfenadine en Xyzal ken ik niet, ook antihystaminica?
Ik heb er altijd last van, heeft bij mij (helaas) niets te maken met bepaalde stoffen, uit de allergie-test kwam verder inderdaad niets, was zowel met prikken als met pleisters.
Maakt ook niet uit wat ik draag; katoen, satijn, synthetisch, het ene moment gaat alles prima en dan krijg ik ineens jeuk.
Bij mij wordt het echter vooral opgewekt door druk en/of wrijving; schaaf ik mij aan een muur bijv. dan krijg ik niet alleen een schaafwondje, maar reageert de huid er om heen ook omdat er dus wrijving is ontstaan.
Ook douchen is echt een drama; of ik de straal nou hard of zacht zet, de 'wrijving' van de stralen op mijn huid veroorzaakt erge jeuk; ik heb dan ook vaak de krassen op mijn heupen staan omdat de jeuk dan echt niet te houden is. Ook als ik s' avonds naar bed ga en mijn bh uit doe, moet het even gekrabd worden omdat het zo jeukt...
Ook volgens de artsen was er verder geen aanwijsbare oorzaak te vinden, behalve dat ik extra reageer op druk en wrijving op mijn huid....
Hoe lang heb jij er al last van dan? Het schijnt dat, ookal heb je het járen gehad, het ook ineens over kan zijn....