[MW] Handlezen en analyse vinger- /teenlengte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

seabiscuitje

[MW] Handlezen en analyse vinger- /teenlengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 22:57

Hallo mensen!

Vanavond zat ik op de bank en keek eens naar mijn blote voeten..mijn tenen zijn echt heel lang. De teen naast mijn dikke teen is wel een cm. langer als mijn dikke teen (als ik zo gok is mijn teen wel 5 cm!). Ik raakte erdoor gefacineerd..en bekeek mijn handen ook eens even goed. Ik ontdekte dat mijn ringvinger langer is dan mijn wijsvinger. Heb ook meteen de handen van mijn vriend eens goed bekeken(die zijn ring- en wijsvinger zijn nagenoeg even lang).

Naar aanleiding daarvan ben ik eens op internet gaan speuren. Onderzoek (door: John Manning, doctor in de biologische wetenschappen aan de Universiteit van Liverpool) laat zien dat een lange ringvinger verband houdt met sportief talent. Ook blijkt dat mannen vaak een langere ringvinger hebben dan vrouwen; toevallig heb ik altijd al het gevoel gehad mannelijke handen te hebben (maar dat ligt meer aan de grootte en het eelt denk ik, maar dit past dus wel in het plaatje). Verder schijnt teenlengte verband te houden met het iq. Natuurlijk worden er ook veel dingen geschreven over het analyseren van lijnen in de handpalm.

Ik vind het wel leuk om hierover te lezen op internet. Vingerlengte kan worden verklaard aan de hand van de hoeveelheid tostesteron en oestrogenen waaraan je in de baarmoeder blootgesteld wordt. Ik vind de wetenschappelijke verklaringen vooral erg interessant.

Wat vinden jullie van analyses die gedaan worden aan de hand van handpalmen of vinger-/ teenlengte? Vinden jullie het onzin, of juist heel aannemelijk? Wat weten jullie hiervan? Misschien wil je leuke feitjes en weetjes delen, of heb je juist vragen hierover?
Hier kan het!
Laatst bijgewerkt door seabiscuitje op 06-12-09 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

seabiscuitje

Re: [MW] Handlezen en analyse vinger- /teenlengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 23:06

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:19

Ik snap er eigenlijk vrij weinig van, maar in die link staat dus dat bij vrouwen de wijsvinger vaak langer is dan de ringvinger? Bij mij in ieder geval niet. :Y)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:27

Paula schreef:
Ik snap er eigenlijk vrij weinig van, maar in die link staat dus dat bij vrouwen de wijsvinger vaak langer is dan de ringvinger? Bij mij in ieder geval niet. :Y)

Ja..dat staat in de link. Ik heb het dus zelf ook niet zo.

Ik heb ook nog iets gelezen over schoolresultaten; ringvinger lang:wiskundig aangelegd, wijsvinger lang: talen knobbel.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:29

Mijn ringvinger is echt een stuk langer dan mijn wijsvinger. Help ik ben een vent. :+ Ben wel wat wiskundiger aangelegd denk ik.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:34

En je schijnt dan sportief aangelegd te zijn; hoe groter het verschil hoe meer talent ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:39

O, daar is dan nog wat mis gegaan... :D
Is er ook iets duidelijks met tenen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:40

hmmzz..wel interessant ja, maar of er echt zoveel uit te halen is?
'Toevallig' zijn allebei mijn ringvingers ook langer dan mijn wijsvingers. Mijn pinken zijn daarentegen juist weer vrij kort, die komen maar net iets over de helft van mijn ringvinger.

Ook mijn 2e teen is langer dan mijn grote teen. :) En nog gekker is dat tussen mijn grote teen en mn 2e teen veel ruimte zit.

Edit: ik zat even in het artikel te lezen, en vooral het R,I,E van mannen klopt wel! :) Overigens ben ik echt super slecht in wiskunde en gaan de talen me juist makkelijk af. Dat klopt dus weer helemaal niet!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 10:37

Jibbel schreef:
hmmzz..wel interessant ja, maar of er echt zoveel uit te halen is?
'Toevallig' zijn allebei mijn ringvingers ook langer dan mijn wijsvingers. Mijn pinken zijn daarentegen juist weer vrij kort, die komen maar net iets over de helft van mijn ringvinger.

Ook mijn 2e teen is langer dan mijn grote teen. :) En nog gekker is dat tussen mijn grote teen en mn 2e teen veel ruimte zit.

Edit: ik zat even in het artikel te lezen, en vooral het R,I,E van mannen klopt wel! :) Overigens ben ik echt super slecht in wiskunde en gaan de talen me juist makkelijk af. Dat klopt dus weer helemaal niet!

Maar luister, zou het niet zo kunnen zijn dat wij ook een aparte onderzoeksgroep zijn..hebben nml. 1 ding gemeen; paarden, het is niet bepaal willekeurig.

Ik heb ook veel ruimte tussen de dikke teen en die teen ernaast.

Tjah..ik weet niet of die RIE nou verband houdt met vingerlengte..dat zal toch ergens anders aan liggen. Anders zou het bij ons ook zo moeten zijn ;)
Laatst bijgewerkt door seabiscuitje op 07-12-09 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:44

Ik vind het ook wel interessant. Ga eens even googlen zo. Ben wel een echt vrouw haha, mijn ringvinger is korter dan mijn wijsvinger (en middelvinger).

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 10:55

sifra01 schreef:
Ik vind het ook wel interessant. Ga eens even googlen zo. Ben wel een echt vrouw haha, mijn ringvinger is korter dan mijn wijsvinger (en middelvinger).

En hoe staat het met jouw tenen?;)?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:58

Mijn wijsvinger is langer dan mn ringvinger :j .
Maar ik heb echt een onwijs korte pink. Echt maar nét de helft van mn ringvinger ofzo .. :=

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 11:06

Mijn ene pink komt tot de hoogste knokkel van mijn ringvinger,de andere pink is net wat korter ;).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:13

wat een leuk topic, mijn ringvingers zijn langer als mijn wijsvingers, al heb ik geen wiskundige knobbel :+

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:20

Grappig dat tot nu toe veel van ons hun ringvinger langer hebben...toch allemaal sportief aangelegd ;). Wij zijn kampioenen in de dop ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:31

uhm.

ik ben natuurlijk weer een uitzondering!!!
mijn wijs en ringvinger zijn even lang :D
mijn middelvinger is het langst

betekend dat nu dat ik en geen talenknobbel heb en ook geen rekenknobbel?
kan nog wel kloppen ook,ik vond school nooit wat aan en zat er meer buiten dan op :P

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:33

Ik heb geen idee ellepel! Blijkbaar is jouw aanleg voor wiskunde en voor talen even groot..geen idee.. ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:34

Vind het wel het uitzoeken waard :). Mijn vriend heeft dat ook trouwens.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:36

seabiscuitje schreef:
Paula schreef:

Ja..dat staat in de link. Ik heb het dus zelf ook niet zo.

Ik heb ook nog iets gelezen over schoolresultaten; ringvinger lang:wiskundig aangelegd, wijsvinger lang: talen knobbel.

Mijn wijs en ringvinger zijn even lang, maar ik vrees dat ik toch echt wiskundekneus ben. :')

En ik heb bij de ene hand dat mijn wijs- en ringvinger even lang zijn en bij mijn andere hand is mijn wijsvinger zeker een halve cm korter dan mijn ringvinger. :j

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:40

Dat is toch ook wel gek he? Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het wel symmetrisch zou zijn..maar dat is dus echt niet altijd zo (nu denk ik eigenlijk vaker niet dan wel)

Jij bent ook een vrouw upendo?

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:41

Dat is trouwens met dat handlezen ook..die lijnen zijn in beide handen ook nooit precies hetzelfde denk ik, bij mij in ieder geval niet..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:42

Mijn ringvingers zijn ongeveer een cm langer dan m'n wijsvingers. De 2 tenen naast mijn grote teen zijn even lang als de grote teen.
Mijn "ringvinger" teen is weer een heeel stuk kleiner dan die grote tenen, scheelt dik 1,5 cm denk ik. :') Mijn tenen zijn lelijk. Of of het nou ook echt iets zegt... ik betwijfel het :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:42

seabiscuitje schreef:
Dat is toch ook wel gek he? Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het wel symmetrisch zou zijn..maar dat is dus echt niet altijd zo (nu denk ik eigenlijk vaker niet dan wel)

Het kan meespelen dat ik al elf jaar cellospeel en met mijn ene hand de snaren in moet drukken. Misschien scheelt dat.

Ik dacht het wel ja. :')

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:44

haha..ik vind mijn tenen ook lelijk..het zijn net van die alien tenen..hele dikke knokkels maar daar tussenin is het dun..dat heb ik bij mijn handen trouwens ook..maar wel in mindere mate.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:45

upendo schreef:
seabiscuitje schreef:

Het kan meespelen dat ik al elf jaar cellospeel en met mijn ene hand de snaren in moet drukken. Misschien scheelt dat.

Ik dacht het wel ja. :')

Dat je vinger aan de ene hand daardoor korter is? Ook wel grappig ;)