last van rechter rib/spier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

last van rechter rib/spier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 18:06

Sinds een paar dagen heb ik pijn aan mijn rechter rib.

De betreffende rib zit net onder mijn borst, precies waar mijn BH zit. In het begin voelde ik het wat aan de zijkant maar nu is het ook naar voren getrokken en in ergere mate pijn gaan doen. het staalt door naar mijn rechterarm, heb hier minder kracht in. Waardoor ik denk dat het misschien een spier is met aanhechting met rib.

Bepaalde dingen zoals hoesten, bukken en als ik de kracht van mijn rechterarm moet gebruiken zoals stal aanvegen doen nu behoorlijk pijn.

Zover ik weet heb ik niks raars gedaan waardoor dit veroorzaakt kan worden. Behalve dat ik een zware kachel heb getilt, maar dan zou je zeggen dat het in je rug zit en niet dat het steeds erger word.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

__Kirsten__

Re: last van rechter rib/spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:32

micchien zit er een spier vast
maar het is denk ik even beter dat je langs de huisarts gaat.
omdat ook je kracht in je arm verminderd

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:52

Ik had precies hetzelfde!
Ik heb er ruim 3 weken last van gehad.
Eerst was het lichte drukkingen, en dat werd steeds erger, tot de klachten die jij nu hebt.
Liggen kon ik zelfs niet meer, kreeg gewoon geen lucht. Had alleen nog maar steken tijdens het zitten, staan en lopen, en alles deed zeer. Ik durfde er enkel niet meer naar de huisarts.. dit omdat ik een paar jaar geleden ook al met deze klachten ben geweest, en toen mijn longen moest controleren. Gingen ze dingen bij mij opwekken en dit deed GIGANTISCH veel zeer. Dus nee, dat NOOIT meer.
Het vreemde is wel; sinds een paar dagen heb ik opeens nergens last meer van! Alsof het weer is verdwenen als sneeuw voor de zon. :=

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:53

ik herken deze klachten wel,maar dan als napijnen van syndroom van Tietse.