Ineens een hele allergische reactie op wijn, verklaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Ineens een hele allergische reactie op wijn, verklaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:07

Hoi!

Sinds mijn geboorte ben ik al allergisch voor meerdere producten. Meest heftige allergie is pinda, verder ook nog noten en lupine.

2 weken geleden dronk ik een wijntje, zelfde wijn als altijd. Maar ik had 1 slokje gehad en ik sloeg helemaal rood uit in mijn gezicht, alles begon te branden, vlekkerige hals, vuurrode knokkels/ellebogen en polsen...
Antihistaminica genomen en toen was het ook vrij snel weer afgezakt.

Vorige week ging ik op stap, bij vriendinnetje thuis heel voorzichtig een piepklein beetje wijn geprobeerd.. Ging goed. Uiteindelijk gewoon een paar glazen gedronken zonder allergische reactie.

Gisteravond zou ik weer een glaasje wijn drinken (dacht "dat kan wel, vorige keer ging het ook goed" en het was dezelfde wijn die ik ook bij vriendin had gehad), had een mini-slokje gehad en het ging weer mis. :\ Ga iig niet meer aan de wijn, drink in het vervolg maar fris.

Het is zo vreemd, ik kan het niet verklaren. Mijn vader had de wijn ingeschonken maar wel eerst zijn handen gewassen dus er zaten geen pindasporen aan mijn glas.
Het is geen "normale" allergische reactie voor mijn doen. Bij een reactie op pinda word ik ook eerst heel rood, maar vrij snel daarna trek ik bleek weg omdat mijn bloeddruk daalt én ik word heel erg benauwd. Hier had ik helemaal geen last van bij de reactie op wijn.

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je van het ene op het andere moment ineens gigantisch heftig reageert op een product wat je tot die tijd altijd kon verdragen? Ik ben nu ook bang dat het met meer producten gaat gebeuren... En ik mag al zoveel niet :=

Wil er sowieso nog mee naar een allergoloog, maar ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben.

ikke20

Re: Ineens een hele allergische reactie op wijn, verklaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:09

ja mijn zus en tante hebben dit ook als die alcohol drinken krijgen ze vuurrode vlekken trekken uiteindelijk ook weer vanzelf weg

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:12

Een vriendinnetje van mij had het van de een op de andere dag ineens van druiven! Krijg een super opgezwollen gezicht.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:15

Een allergie bouwt zich op. Eerst is er nog niets aan de hand, maar op een gegeven moment gaat je lichaam in gevecht met het product waar je allergisch voor bent. Zou geen wijn meer drinken als ik jou was en aan je arts vragen hoe of wat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:17

Maar dan lijkt het me sterk dat ik INEENS zo heftig reageer :\. Voor mij lijkt het niet opgebouwd, en daarom kan ik het ook niet verklaren. En ik ben nu 18, je zou denken dat je op die leeftijd geen allergieën meer ontwikkelt..

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:30

je kan ook nog op latere leeftijd een allergie opbouwen.
als jou was zou ik even bij de huisarts langs gaan, voor een allergie test.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:50

Het zouden de sulfieten in rode wijn kunnen zijn.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:14

ja ik wilde net zeggen inderdaad de sulfieten daar heeft me zwager ook last van , [ onder de vlekken , benauwd ]
schijnt erg in de goedkopere wijn te zitten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 22:58

Hmmm het blijft helaas niet bij wijn := heb net een beetje Safari Senza gehad (minder sterk), klein slokje en het ging alweer mis.
Kan het me haast niet voorstellen maar volgens mij heb ik een allergie voor alcohol ontwikkeld.

Kijk het nog even aan (zit alleen thuis) en anders toch maar even de huisartsenpost bellen ofzo als het niet binnen een half uur is afgezakt. Zint me niks.
Wel 2 Xyzal genomen, lijkt wel iets te helpen maar nog niet denderend...