Sinds mijn geboorte ben ik al allergisch voor meerdere producten. Meest heftige allergie is pinda, verder ook nog noten en lupine.
2 weken geleden dronk ik een wijntje, zelfde wijn als altijd. Maar ik had 1 slokje gehad en ik sloeg helemaal rood uit in mijn gezicht, alles begon te branden, vlekkerige hals, vuurrode knokkels/ellebogen en polsen...
Antihistaminica genomen en toen was het ook vrij snel weer afgezakt.
Vorige week ging ik op stap, bij vriendinnetje thuis heel voorzichtig een piepklein beetje wijn geprobeerd.. Ging goed. Uiteindelijk gewoon een paar glazen gedronken zonder allergische reactie.
Gisteravond zou ik weer een glaasje wijn drinken (dacht "dat kan wel, vorige keer ging het ook goed" en het was dezelfde wijn die ik ook bij vriendin had gehad), had een mini-slokje gehad en het ging weer mis.
Ga iig niet meer aan de wijn, drink in het vervolg maar fris.Het is zo vreemd, ik kan het niet verklaren. Mijn vader had de wijn ingeschonken maar wel eerst zijn handen gewassen dus er zaten geen pindasporen aan mijn glas.
Het is geen "normale" allergische reactie voor mijn doen. Bij een reactie op pinda word ik ook eerst heel rood, maar vrij snel daarna trek ik bleek weg omdat mijn bloeddruk daalt én ik word heel erg benauwd. Hier had ik helemaal geen last van bij de reactie op wijn.
Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je van het ene op het andere moment ineens gigantisch heftig reageert op een product wat je tot die tijd altijd kon verdragen? Ik ben nu ook bang dat het met meer producten gaat gebeuren... En ik mag al zoveel niet

Wil er sowieso nog mee naar een allergoloog, maar ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben.