Stress ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Stress ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 20:29

Hellow

Eventjes mijn verhaaltje dan de vraag :P

Ik ben 21 jaar en studeer nog. Met de komende examenperiode vrees ik dat ik last heb van 'stress', maar dan eerder 'onbewust'. Ik kom gewoon tot die diagnose aan de hand van mijn klachten:
- lage rugpijn, maar niet continu, komt soms opzetten
- steken in mijn rug (ook laag maar op een andere manier dan de eerste klacht)
- volledig vast in m'n schouders, al m'n spieren doen daar zo'n pijn
- raar wee gevoel in m'n buik die overigens soms een beetje opgezet kan zijn
- vaak hoofdpijn, al is dat dan denk ik te wijten aan m'n rug

Omdat het niet dramatisch is, heb ik niet zoveel zin om naar de huisarts te lopen. Er is best mee te leven hoor, gewoon soms eens wat beu. 't is nu al een dikke week aan de gang.

Mijn vraag: iemand een idee hoe ik zelf iets kan doen om mijn lichaam te laten relaxen? Te ontstressen?
Mentaal denk ik dat alles inorde is, rationeel heb ik geen angst voor de examens, ben ook nergens mee bezig in m'n hoofd, er zijn geen problemen, maar toch denk ik dat ik onbewust ergens mee bezig ben en dan denk ik opnieuw aan de nakende examens (erg flauw van mijn lichaam, vind ik dan :+ )

Dat ik stress gevoelig ben, bleek als kind al toen ik als 6 jarige zona ontwikkelde in de vakantie voordat ik voor het eerst naar de lagere school zou gaan.

Iemand tips? Bedankt!

Romyv

Re: Stress ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:08

Dat is voor iedereeen verschillend! De een moet je opsluiten in een donkere kamer voor 3 dagen tot ze tot rust komen, bij de ander werkt sporten heel goed en bij weer ander zorgt overzicht in de situatie bieden weer voor rust..

Probeer eerst voor jezelf in kaart te brengen waar ji stress van ervaart, is het de werkdruk, dat je het niet overziet, onzekerheid/faalangst, angt voor het nieuwe? Als je dat weet kan je proberen rationeel jezelf emotioneel in bedwang te houden en stress dus te voorkomen.. heb je wel stress? Probeer dan uit wat voor jou goed werkt! Bij de meeste mensen werkt sporten, goed slapen en gezond eten het beste..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:21

Hey, dank u voor uw reactie :)
K denk dat ik toch eens een huisarts ga raadplegen.
K voel me echt 'raar'...

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:57

Zit je toevallig ook veel achter de computer voor of tijdens een examenperiode?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:47

Hier nog een, precies dezelfde klachten als jij :)
Dacht eerst ook dat het aan het achter de pc zitten lag, zoals Mahitri voor mij al zei, maar dat was het toch niet na wat dingen uit proberen. Ik kwam ook tot de conclusie stress.

Bij mij helpt het om soms echt even een off-day te plannen. Op zo'n dag doe ik, je raad het al, niks. Ik lig in bed, met een zak chips of chocola, en kijk films. Verder speel ik heel kansloos plants vs. zombies op de pc, en als ik me echt weer een beetje oke voel, maak ik een buitenritje. Dit alles met de mobiele telefoon uit en de mailbox op slot.

Daarna kan ik er wel weer even tegenaan :)