Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rugpijn, hoofdpijn, spierpijn, lusteloos alles was er...wat krijg je dan voor een stempel overspannen.

maar je krijgt er echt meer energie van.nikita73 schreef:Ik ben op dit moment bij de mensendyck. Die leert mij te ontspannen dmv oefeningen. Wat ook een fijne bijkomstigheid is, dat ze me ook leert, hoe te ontspannen op mijn paard. Ik ben ook altijd gespannen en heb daardoor vaak last van mijn nek en schouders. Regelmatig hoofdpijn. Ik moet ook leren te ademen door mijn buik en niet dat bovenin mijn lijf te doen.
Dat je je er bewust van bent, is al heel wat! Succes!
Juul schreef:Bedankt weer voor de reacties! Ben heel blij om te horen dat er mensen zijn die dit herkennen.![]()
Bij mij zit er ook wel een verhaal achter waarom ik zoveel doe. Zoals jij zegt, kokopelli: 'Ik functioneer het beste als ik veel te doen heb.' Dat werkt bij mij precies hetzelfde. Ik heb een tijd gehad dat ik extreme angsten had en zwaar depressief was. Nu ben ik dus eigenlijk bezig om zoveel mogelijk te doen te hebben zodat ik vooral niet hoef na te denken. Maargoed, dat gaat natuurlijk de andere kant op weer fout.. Ik moet een gezonde middenweg zien te vinden, maar dat is lastig.
Wat ik eigenlijk zou willen is:
- Meer paardrijden in de week, mede omdat ik daar écht van kan ontspannen. Dat zit er alleen helaas niet in qua geld en tijd.
- Meer leuke dingen doen met vrienden, vriend en familie. (Had ik daar de tijd en energie maar voor..)
- Meer fotograferen. Net zoals bij paardrijden kan ik daar echt van ontspannen en tot mezelf komen. Maar daar zit ik ook weer vast qua tijd en geld. Ik heb hier de omgeving al wel in veelvoud op de gevoelige plaat vastgelegd staan, en het kost natuurlijk geld om naar andere plekken te gaan.
- In het weekend gewoon lekker uitgaan. Meeste van m'n vrienden houden daar niet van, en ik ben in het weekend eigenlijk helaas gewoon te moe.
- Werken. Ik zou wel graag iig 1 dagdeel per week willen werken om wat meer geld te hebben zodat ik in de zomervakantie bijv. even lekker op vakantie kan naar het buitenland.
Zoals je ziet zie ik dus overal wel een probleem. Ik zou in plaats van problemen eens naar mogelijkheden moeten kijken.. Maar dat vind ik gewoon heel erg moeilijk.

Juul schreef:Ik heb een tijdje ontspanningsoefeningen gedaan. Maar ik werd daar echt ontzettend nerveus van. In het begin niet, maar later wel.
Mijn eetpatroon is goed. Veel (verse) groenten en fruit, weinig pakjesvoedsel, weinig toegevoegde suikers en weinig snoep, chips ed. Ben sinds een week ook met koffie drinken gestopt omdat ik merkte dat ik daar nog onrustiger van werd.
Ik heb nu vakantie. Moet wel leren voor een toetsweek en een werkstuk maken, maar ik ga daar tussendoor proberen zoveel mogelijk tijd voor mezelf te nemen....

Juul schreef:Omdat ik dan rustig probeer te doen, waardoor ik juist weer ga stressen.. heel moeilijk uit te leggen. Ik ben zegmaar te krampachtig te proberen te ontspannen, en als het niet lukt word ik bang. Dan hoor ik me hart veel te snel kloppen enzo..
. Ik kan heeel slecht in me spieren ontspannen en wat voor ook helpt is als mensen het regelmatig even zeggen. En ja dan heb ik ook na een tijdje dat ik die ontspanning wil vasthouden en daardoor juist ga aanspannen.