Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stress en cosmetica is inderdaad ook heel herkenbaar, ik kan ook niets hebben waar parfum in zit. Moet parfum ook op mijn kleren spuiten en niet op mijn huid, dan krijg ik geheid jeuk. Kleding van wol kan ik ook heel slecht hebben.
. Joh, alsof de bijwerkingen van hormoonzalven prettig zijn.
Hanneke84 schreef:Ik had in tijden van slechte weerstand en veel stress last van eczeem. Volgens mijn energetisch therapeute functioneerd de huid van iemand met huidproblemen als een schorsteen. Normaal gesproken gaat het afval weg via zweet ontlasting etc. Als je de huid gaat insmeren met (hormonen) middelen dan onderdruk je het en sluit je het af waardoor het link kan zijn en het zich dan vaak ergens anders uit ( vitale delen..) Daarnaast gaat eczeem vaak hand in hand met astma bij mensen die hormoonproducten gebruiken..
Als je toch iets wilt smeren doe dat dan met iets wat je huid niet afsluit en waar geen parabenen etc inzitten!
Nu moet iedereen voor zichzelf weten wat ze doen maar ik ben met een reinigingskuur bezig van de Harmonie en ik heb er een tijdje ( tegen het jeukende trekkende gevoel) ainsworth van Bach opgesmeerd en nu ook de reiningingscreme van de Harmonie. ( http://www.deambachtelijke.nl) heel mijn gezicht is schoon en mijn armen en benen ook bijna. Zelf heb ik mij ook energetisch laten behandelen wat reinigend werkt zodat de troep allemaal mijn lijf uit kon. Dat kon ik echt enorm goed merken want de psoriasis is van mijn handen en voeten af.
Veel water drinken en geen suiker helpt ook goed
Hanneke84 schreef:Welshcobfan schreef:Hoe bedoel je dat eczeem vaak hand in hand gaat met mensen die astmatisch zijn en hormoonproducten gebruiken?
Dat mensen/ kinderen die eczeem hebben en hormoonproducten gebruiken vaak ook astma hebben/krijgen.

Ik kan zelf niet meer zonder de Neutral producten
(zijn natuurlijk wel andere bijwerkingen, zoals bij hartklopping). Verband astma en eczeem is te begrijpen
Maar de reguliere inhalatiemedicatie en eczeem? nee, dat begrijp ik niet. Niet alleen omdat mijn ervaring iets anders zegt maar ook omdat het gewoonweg niet gemeld is als bijwerking.
aangezien dat vaak samengaat met allergie )
) Hanneke84 schreef:Welshcobfan schreef:Hoe bedoel je dat eczeem vaak hand in hand gaat met mensen die astmatisch zijn en hormoonproducten gebruiken?
Dat mensen/ kinderen die eczeem hebben en hormoonproducten gebruiken vaak ook astma hebben/krijgen.
.
. 

, nee echtwaar, dat is een wonder, want ik had het zomer, winter, altijd en overal. (mn gezicht vond ik het ergste).
Citaat:De Amerikaanse Food and Drug Adminsitration (FDA) en het Europees Medicijnen Agentschap (EMEA) adviseren om voorzichting te zijn met het gebruik van Protopic en Elidel omdat deze middelen mogelijk de kans op bepaalde vormen van kanker zouden kunnen vergroten. Hoewel beide organisaties niet hebben kunnen vaststellen dat deze middelen ook daadwerkelijk kanker veroorzaken, is een waarschuwing wel op zijn plaats zolang de lange termijn effecten van de middelen nog niet bekend zijn. En even later staat: "Vooralsnog worden deze middelen in de huisartsenpraktijk afgeraden vanwege onduidelijkheid over hun plaats bij de behandeling van eczeem en vanwege onzekerheid over de veiligheid op lange termijn".
Elicious schreef:Ik heb 16!! jaar heeeeeeel erg exceem gehad.
Ben helemaal binneste buiten gekeerd en had de hoop echt opgegeven.
Werd gek van die pilletjes, zalfjes, voorál die hormoonzalf, wat een rotzooi.
Toen kwam de dermatholoog met iets nieuws .. of ik het wilde uitproberen?
Agja waarom ook niet. En het HIELP, ik heb al 4 jaar geen exceem meer gehad, nee echtwaar, dat is een wonder, want ik had het zomer, winter, altijd en overal. (mn gezicht vond ik het ergste).
De zalf heet PROTOPIC! en seeerieus, het WERKT!
Elicious schreef:Ik heb 16!! jaar heeeeeeel erg exceem gehad.
Ben helemaal binneste buiten gekeerd en had de hoop echt opgegeven.
Werd gek van die pilletjes, zalfjes, voorál die hormoonzalf, wat een rotzooi.
Toen kwam de dermatholoog met iets nieuws .. of ik het wilde uitproberen?
Agja waarom ook niet. En het HIELP, ik heb al 4 jaar geen exceem meer gehad, nee echtwaar, dat is een wonder, want ik had het zomer, winter, altijd en overal. (mn gezicht vond ik het ergste).
De zalf heet PROTOPIC! en seeerieus, het WERKT!